התוכנית לקידום החדשנות לסטרטאפים ישראלים של תאגיד סימנס

בתחילת החודש, השיק בישראל תאגיד סימנס העולמי, תוכנית לקידום החדשנות במסגרתה הוקמה מעבדת חדשנות ב- SOSA תל אביב, תחת השם SIEMENS Dynamo””, שתאפשר לסטרטאפים ישראלים בתחום התעשייה לנסות את המוצרים שלהם בזמן תהליך העבודה ולהיחשף לטכנולוגיות של סימנס. כמו כן, סימנס תשתף פעולה עם חברות תעשייה ישראליות גדולות, כגון כתר פלסטיק ושטראוס, שיאפשרו לסטרטאפים להתנסות עם מוצריהם בקווי היצור שלהן.

תוכנית זו תעניק לסטרטאפים תמיכה טכנית, עבודה שוטפת עם מומחי סימנס בארץ ובעולם, חשיפה לאתגרים תעשייתיים ולפתרונות בתחום, התנסות במפעלי ייצור קיימים של חברות ידועות  ועוד. כמו כן, סימנס שמחה מהחיבור לקהילת היזמות הישראלית והבינלאומית הכוללת יזמים, משקיעים ותאגידים בינלאומיים, וגישה למגוון טכנולוגיות מתקדמות, בדגש על תחומי תעשייה.

בין הסטרטאפים הישראלים שיחלו את פעילותם במעבדה ניתן למצוא את: CoreTigo, המפתח מערכות תקשורת אלחוטית לשליטה ובקרה של סנסורים תעשייתיים; QualityLine, המפתח טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך לבקרה על איכות תהליך הייצור; Halo Digital, המפתח פלטפורמה דיגיטלית עבור תעשייה חכמה (industry 4.0) ועוד.

סימנס עובדת כבר 20 שנה עם חברות הזנק ברחבי העולם, פועלת עימן בשיתוף פעולה, ומשקיעה בלמעלה מ- 20 חברות סטארט-אפ מדי שנה. החברה השקיעה עד כה כ- 800 מיליון יורו ב- 180 חברות סטארט-אפ ברחבי העולם. המטרה היא להרחיב באופן משמעותי את ההשקעות והפעילויות שלה בשנים הקרובות בתחומי הליבה של החברה, ביניהם תחום התעשייה.

פנינו לאלכס בונאי, ראש פרויקט “SIEMENS Dynamo” במספר שאלות

אלכס בונאי, ראש פרויקט
SIEMENS “Dynamo

האם סימנס תומכת בסטרטאפים מבחינת ידע שהיא מעניקה להם וגם מבחינה כלכלית?

סימנס משקיעה משאבים רבים בתוכנית לקידום החדשנות, שבמסגרתה הוקמה מעבדת החדשנות תחת השם “SIEMENS Dynamo”, שמאפשרת לסטרטאפים ישראלים בתחום התעשייה לנסות את המוצרים שלהם בזמן תהליך העבודה ולהיחשף לטכנולוגיות של סימנס. המטרה של “SIEMENS Dynamo” הינה למסחר את הטכנולוגיות החדשות של הסטרטאפים לתוך חברת סימנס לשלל תחומי פעילותה. על מנת לאפשר פעילות זו, אנו תומכים בסטרטאפים הישראלים באמצעות מתן עזרה טכנית ומסחרית במוצר, ובפיתוחו והתאמתו לתוך הסביבה הסימנסית. כמו כן, אחת הבעיות שאנו רואים היום בתחום היא בנושא של היעדר ידע. לסימנס יש ידע רב שיכול לסייע להתפתחות טכנולוגיות ורעיונות בהתהוות, ואנחנו חושפים אותו בפני הסטרטאפים. בתוך כך, אנו נותנים להם גישה ישירה למתכנתים שלנו ולאנשים שעובדים על המוצרים של סימנס, כדי להתאים את הטכנולוגיה שלהם אלינו, וכדי לעזור להם לפתח את המוצר. מעבר לסיוע הטכני, אנו גם מסייעים בהיבט השיווקי, ומלמדים אותם כיצד פועל השוק המקצועי על כל היבטיו. בנוסף, אנחנו חושפים את הסטרטאפים לפרטנרים שעובדים אתנו ועם טכנולוגיות נוספות, וגם מהם הם מקבלים פידבקים ומידע רחב שקריטי עבורם.

כמו כן, לתוכנית זו ישנו חיבור רציף עם next47, זרוע ההשקעות של סימנס העולמית. next47 מחפשת כל הזמן הזדמנויות השקעה בטכנולוגיות חדשות, לשיפור הפורטפוליו המוצע ללקוחותיה של סימנס. המרכז גם מייעץ לחברות סטארט-אפ, חברות מבוססות ויזמים.

בנוסף לכך, לסימנס העולמית קיימת בישראל יחידת מחקר ופיתוח מרכזית הנקראת PL, בראשותו של צבי פוייר,

שעובדת בשיתוף פעולה גם עם מעבדת החדשנות בה פועלים הסטרטאפים הישראלים. היחידה, שמונה כ-300 עובדים, עוסקת בטכנולוגיות חדשניות ואחראית על פרויקטי פיתוח אפליקציות ותוכנות בעולם התעשייה בכלל, והתעשייה החכמה בפרט. כמו כן, היא מלווה לקוחות גלובליים גדולים כמו BMW, מאזדה, בואינג ועוד, ובה מערכות מתקדמות שמאפשרות לתמוך בטכנולוגיות חדשניות משלב הפיתוח ולאורך כל מחזור חיי המוצר.

האם במסגרת שיתופי הפעולה שעושים הסטרטאפים הישראלים בתוכנית עם חברות ישראליות (כתר, שטראוס ועוד), ישנה כוונה לשתף פעולה במסגרת זו גם עם חברות אחרות בינלאומיות שסימנס עובדת איתם? חלק משמעותי מהתוכנית הוא שישנו שיתוף פעולה בינלאומי עם החטיבות השונות בסימנס, וגם מול השותפים העסקיים ולקוחות של סימנס בארץ ובחו”ל. שותפים חדשים ומשמעותיים מצטרפים לתוכנית כל הזמן. בעתיד נשלב את הסטרטאפים עם השותפים שלנו בכל תחומי הייצור והתעשייה בכל העולם, גם בחברות בכל העולם. אנחנו חושפים את הסטרטאפים לעשייה עולמית של סימנס בכלל.

מי הם סטרטאפים ישראלים שלוקחים חלק במעבדה, ובמה הם עוסקים.

התוכנית הושקה לפני כשבועיים, ואנו עדיין בתהליך בחירת הסטרטאפים שיהיו שותפים בתוכנית. בין הסטרטאפים שכבר החלו לעבוד במסגרת המעבדה נמצאים: CoreTigo, המפתח מערכות תקשורת אלחוטית לשליטה ובקרה של סנסורים תעשייתיים; Halo Digital, המפתח פלטפורמה דיגיטלית עבור תעשייה חכמה (industry 4.0). כמו כן, אנחנו משתפים את החטיבות הפנימיות שלנו בתהליך בחירת הסטרטאפים.

האם במסגרת תכנית החדשנות, ההתמקדות של סימנס היא רק בחברות סטרטאפ שנותנות פתרונות לתעשייה חכמה, או שיש תחומים נוספים כמו תחום האוטומוטיב או אחרים?

התוכנית מתמקדת בלהיות נקודה יחידה ומרכזית של עבודה מול חדשנות פנימית וחיצונית. אנחנו נותנים שירות של חדשנות מול כלל החטיבות בסימנס, ונשמח לעבוד עם כל טכנולוגיה בתחומי העניין של חברת סימנס ולא רק בתחום התעשייה החכמה. נשמח לעבוד עם סטרטאפים בתחומי הבריאות, מוביליטי, תעבורה חכמה, power generation, ערים חכמות, ובכלל כל מה שסימנס מתעסקת בו בחדשנות. אנחנו רוצים לפתוח יריעה רחבה כדי לאפשר לחדשנות לזרום לתוך סימנס.

  1. פירוט נוסף לגבי שיתוף הפעולה עם החברות הישראליות (כתר ושטראוס), דוגמאות שכבר קיימות מתוך העשייה של אותם סטרטאפים בחברות הישראליות

הסטרטאפים הישראלים יוכלו להשתלב במערכת הטכנולוגיה החדשנית שאנו מטמיעים בשטראוס שנקראת MindSphere, תוכנה מבוססת ענן. התוכנה מספקת מגוון שירותים רחב עבור תחומי תעשייה יצרניים רבים. היא יוצרת חיבור בין מוצרים פיזיים ומתקני ייצור לבין מידע ונתונים דיגיטליים, וכך מאפשרת יצירת פתרונות חדשניים, כמו גם הגעת המוצרים לשוק מהר יותר, באיכות גבוהה יותר ובאופן יעיל יותר. כחלק מההטמעה הזו, נרצה לשתף כמה שיותר סטרטאפים שיתאימו.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות