חדשות היום

טכנולוגית המציאות המעורבת משנה את עולם הייצור, השיווק והקנייה

 כריסטיאן רייס, מנהל קשרי לקוחות בתחום 3DEXCITE של חברת דאסו סיסטמס, סוקר במבטעל את הדרך בה המציאות המעורבת הופכת לכוח מהפכני רב עוצמה, בתחומי העסקים, החינוך והצרכנות.

הולדתה של טכנולוגית “המציאות המעורבת” (MR), משנה לחלוטין את האופן בו אנשים עובדים, חיים ומשחקים. השפעותיה החברתיות והכלכליות משמעותיות בהרבה מאשר אלו של המציאות הווירטואלית (VR) והמציאות המוגברת (AR).

VR מייצרת עולם וירטואלי על-ידי שילוב של תוכן וטכנולוגיה. הגישה אליה, בדרך כלל, היא באמצעות אוזניות VR או על ידי יצירת סביבה מוקרנת רב מוקדית כמו CAVE, המסוגלת להעביר את המשתמשים לעולם אחר. עולם זה נראה מוחשי מאד, אך הוא מופרד מהמציאות הפיזית. AR, היא טכנולוגיה המספקת תצוגה חיה של סביבה פיזית בעולם הממשי, בתוספת של תוכן שנוצר על המחשב, כמו- אלמנטים חזותיים, גרפיים, קוליים ותחושתיים או אלמנטים המאפשרים התמצאות במרחב. לעתים היא מכונה גם “מציאות מתווכת מחשב”. ה-AR מסוגלת לשנות ולשפר את התפיסה החזותית של המציאות.

המציאות המעורבת מאפשרת למשתמשים להיכנס לעולם וירטואלי ובו בעת להיות מודעים לסביבה הממשית במונחים של מרחב וזמן

המציאות המעורבת היא שילוב של שתי טכנולוגיות אלו. היא מאפשרת למשתמשים להיכנס לעולם וירטואלי ובו בעת להיות מודעים לסביבה הממשית במונחים של מרחב וזמן. מעבר לכך, MR מוסיפה לחוויה אינטראקציות חברתיות. מימד חברתי זה חשוב משום שהוא מאפשר לאנשים, ללא קשר למיקומם הפיזי, לאכלס את אותו מרחב דיגיטלי ולחוות אותן החוויות.

ל-MR יש יישומים משמעותיים בחינוך כיוון שהיא משפרת באופן מהותי למידה מבוססת ענן באזורים דלים במשאבים חינוכיים. כמו כן, היא יוצרת עולמות וירטואליים עבור אנשים, ללא קשר למיקומם הפיזי. השימוש ב-MR נעשה נפוץ יותר גם בתעשייה, ניתן לשלב ציוד וירטואלי בסביבה ממשית כדי לאפשר למפעילים לדמות ולהבין טוב יותר את התנאים של המשתמש. בעסקים, MR מאפשרת לאנשים לשתף פעולה מרחוק, עם רמה מתכווננת של הפשטה חזותית כדי להתמקד במשימות העומדות על הפרק. בתחום הבריאות, ניתן להחיות מודלים אנושיים שלמים, כמו גם איברים ספציפיים, ולשתף בהם משתמשים סביב העולם. בהמשך, אפילו יתאפשר לבצע פרוצדורות וניתוחים, מרחוק ובזמן אמת, באמצעות רובוטים הנשלטים על ידי מנתח או מומחה בריאותי אחר ללא תלות בנוכחותו הפיזית בזירה.

בונים את העתיד

חוויות – אינטראקציות אישיות המתקיימות על מנת לחקור את המשמעות של תהליכים וחפצים – לא קשורות אך ורק להעברת ידע, אלא הן גם מספקות מידע על איך להתמצא במציאות. חוויות MR מאפשרות למדענים, מהנדסים ואנשי מקצוע בתחום השיווק, כמו גם משתמשים ולקוחות, להדגים, לדמות ולייצור אינטראקציות ויזואליות עם מוצרים עתידיים, עוד לפני שהם קיימים פיזית.

היתרונות של ה-MR הם רבים והיכולות שלה מוגבלות רק על-ידי הדימיון. MR מסייעת בזיהוי בעיות נסתרות או תקלות, ובכך מאפשרת הבנה מעמיקה של כל הפרמטרים המשפיעים על המוצרים. במעבדות להנדסה ביוגנטית למשל, מדענים מעצבים מולקולות באמצעות MR. מה שמאפשר להם לעבוד מכל מקום בעולם, אך לשתף פעולה כאילו היו באותה המעבדה.

כיום, תוכנות יישום ב-3D וטכנולוגיות הדמיה הפועלות בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, מפותחות מאד. טכנולוגיות אלו עומדות לעבור פיתוח אקספוננציאלי במונחים של מהירות, רמת הריאליזם וביכולות המשוב שלהן בשנים הבאות.

טכנולוגית הנהיגה

כריסטיאן רייס, מנהל קשרי לקוחות
בתחום ה DEXCITE 3- של חברת דאסו
סיסטמס, סוקר במבט-על את הדרך בה
המציאות המעורבת הופכת לכוח מהפכני
רב עוצמה, בתחומי העסקים, החינוך
והצרכנות.

תעשיית הרכב היא חלוצה באימוץ טכנולוגיה זו, המספקת הזדמנויות חדשות עבור מעורבות הלקוח. אולמות תצוגה של מכוניות שצצו במרכזי קניות ובתוך סוכנויות הרכב משתמשים ב- MR כדי לסייע ללקוחות פוטנציאליים להבין אופציות ואפשרויות של תצורת הרכב. באמצעות מספר מצומצם של מכוניות פיזיות באולם התצוגה והשימוש ב-MR, הלקוחות יכולים להשתמש בטכנולוגיה גם מחוץ לאולם התצוגה בכדי לדמיין את כלי הרכב בשביל הגישה לביתם. הלקוחות חווים את “המציאות” כאילו שהם כבר הבעלים של המכונית, רואים ומרגישים כיצד המכונית תשתלב בחיי היומיום שלהם, במקום להסתמך על הדמיון שלהם בלבד. השפעה מועילה נוספת היא עלייה בשביעות רצון הלקוחות כיוון שנוצרת התאמה גבוהה יותר בין הציפיות שלהם ובין המציאות.

הפיכת חוויות MR לכלי שיווק דומיננטי בעולם הרכב, מבשרת את הכניסה של טכנולוגית ה-MR לתחומי חיים נוספים. סביר להניח שבתוך זמן קצר, יהיה בלתי אפשרי ואף מיותר לדעת מה ממשי ומה לא, המציאות תתמזג עם סימולציות. אנשים ועסקים ישתמשו בטכנולוגיות נוחות וטבעיות ביותר. הקונים ייהנו משילובים שונים של מציאויות, כפי שהם נהנים משילובים של מתכונים היוצרים מאכלים שונים. אנשים ימדדו בגדים באמצעות מערכת MR. חברים ועמיתים יהיו נוכחים ושותפים בעשייה למרות שהם יושבים ביבשות רחוקות. טכנולוגיה זו מופעלת בפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE, פלטפורמה ארגונית אוניברסלית ונגישה המאפשרת רמה גבוהה זו של דיגיטציה ושיתוף פעולה. יתר על כן, היא מתוכננת כך שכל טווח פתרונות התעשייה של Dassault Systèmes Industry Solution Experiences יהיו זמינים באמצעות הפלטפורמה בענן.

מכיוון ש-MR מאפשרת ליותר אנשים להתחבר ולחוות בצורה אינטנסיבית ‘דברים’, הגית הרעיונות והחדשנות מתרחשות בקלות ובמהירות. הטכנולוגייה מסייעת בהבנה של בעיות מנקודות מבט שונות ובהפעלה של ידע ומיומנויות מגוונות. קבוצות של אנשים יכולים לשתף פעולה ולהגיב לעיצובים במהירות. בדרך זו ניתן להתקרב לעיצובי “אפס פגם” המביאים בחשבון כל אירוע אפשרי. העבודה עם MR היא מהנה ומאפשרת לתהליך להיות יעיל, מדויק ויצירתי יותר.

מקום לצמיחה רבתפנים

קמעונאות מקוונות חדשנית, חנויות רהיטים והנעלה מתחילות להשתמש בטכנולוגיה זו בכדי ליצור חוויית לקוח אישית ולשפר את אמינות המוצר. המשווקים מבינים שככל שהמוצר שלהם יתחבר למציאות הפיזית של הלקוח, כך יותר אנשים יתחברו אל המותג וירצו לרכוש אותו. הפיתוח הטכנולוגי מבטיח שבעתיד הקרוב, נוכל לרכוש מוצרים מהספה בבית דרך חנויות מקוונות ומדיה חברתית. מתן חוויות מוצר וירטואליות בבית או הוספת מאמנים וירטואליים חדשים להרכב, מהווים מאיצי מכירות משמעותיים המספקים חוויות מותג ייחודית שהקמעונאים שואפים ליצור. בעוד ש-MR מגדילה את דריסת הרגל שלה במגזר הרכב, עתידה הוא בעיקר במגזר הקמעונאי.

תחום מעניין נוסף בו תחום ה- MR מתפתח הוא חינוך. היום, סטודנטים יכולים לטוס למאדים, לעמוד בתוך מנוע סילון בעודו עובד ולחלוק יחד עם סטודנטים אחרים ברחבי העולם, את אותן חוויות למידה. מכיוון שלעיתים קרובות תקציב המגזר החינוכי הוא חסר, קצב ההטמעה של טכנולוגיית ה-MR  הוא איטי יותר מאשר בזירה המסחרית. עם זאת, ככל שעלויות החומרה יורדות והתוכן החינמי הופך להיות זמין יותר, כך יותר מוסדות חינוכים יכולים להשתמש בטכנולוגיה זו. לדאסו סיסטמס יש משאבים חינוכיים ומדעיים רבים, המכסים תחומים רבים של חינוך ומדעי החיים עם דגש מיוחד בתחומי STEM. משאבים אלה כוללים את ה-Living Hear Project של דאסו סיסטמס, שכבר חולל מהפכה בחינוך הרפואי ובתגליות מדעיות הודות לזמינות של סימולציה דיגיטלית מדויקת של הלב האנושי הפועם.

 

ההפתעות שבדרך

המעורבות החברתית של ה-MR מאפשרת שבירה של תבנית עתיקות יומין בתחומי העיצוב, היצור ומכירת המוצרים. חברות ‘יאבחנו’ את המוצרים שלהם עם הצרכנים כבר בשלב הראשון. לאחר מכן, כאשר יוסכם על ידי הצרכנים שהמוצר הוא רצוי, הוא ייוצר ויופץ בשווקים. במקרים רבים המכירה תחל עוד בטרם המוצר ייוצר בפועל. כל זה מתאפשר הודות לשימוש בהדמיות ויזואליות תלת-ממדיות מציאותיות ומדויקות ביותר ובאמצעות הדפסה תלת-ממדית.

שינויים אלה גורמים למהפך בדפוס הקנייה המסורתי. הם דורשים פלטפורמה ארגונית המסוגלת לספק את כל הצרכים של המודל העסקי החדש. זו הסיבה שפלטפורמת ה-3DEXPERIENCE פותחה בכדי להתמודד עם שיקולים שונים הנוגעים לאופי השימוש במוצר לאורך כל מחזור החיים שלו, משלב הרעיונות ועד להשלכתו בתום השימוש.

הודות לטכנולוגיה זו ניתן לחזות עולם ללא קמעונאים. לא יהיה בהם צורך כאשר אנשי מקצוע והציבור מסוגלים לחבור יחדיו כדי להחליט מה הם רוצים ואיך זה ייוצר. מהפך זה של תהליך המכירה עלול להפתיע הרבה מאד יצרנים, קמעונאים ומתווכים אחרים. התפיסה שאנשים קוראים ביקורות ולאחר מכן מחליטים מה לקנות עשויה להגיע לקיצה בקרוב. “מנוע המלצה” יאפשר לאנשים להיחשף למוצרים ולאחר מכן לבחור את אלה שהם באמת רוצים. במסגרת זו, של מנועי המלצה, פלטפורמת ה-3DEXPERIENCE תהווה גם “מערכת הפעלה” עבור היצרנים.

הכוח לשנות הכל

MR יכולה לייצר ולתמוך בחוויות, בתחושות ואפילו בתגובות רגשיות. היא משנה את הדרך בה אנו חושבים ומתייחסים לאנשים, מוצרים ושירותים. הטכנולוגיה עצמה מתפתחת במהירות. חוויות MR יהפכו בחודשים ובשנים הבאות לזולים ואיכותיים יותר. הטכנולוגיה מציבה אתגרים והזדמנויות מלהיבות, ולפעמים לא ידועות, בסיטואציות מסחריות, טכניות ואקדמיות רבות. אלה המנצלים את יכולות ה-MR מחוללים מהפכה במגזרים הכלכליים שלהם בשימושם בטכנולוגיה שתשתנה כמעט כל מה שהאדם עושה. חברות המזהות ומנצלות את כוחו של MR להנחות ולהשפיע יהיו אלה שיצליחו להפוך את הפוטנציאל של MR להזדמנויות מוצלחות ורווחיות.

אודות דאסו סיסטמס

דאסו סיסטמס, חברת ה-3DEXPERIENCE, מספקת לעסקים ולאנשים סביבות וירטואליות לדמיין חידושים ברי- קיימא. פתרונות מובילי העולם של דאסו סיסטמס משנים באופן מעשי את האופן שבו המוצרים מתוכננים, מעוצבים, מיוצרים ונתמכים. הפתרונות השיתופיים של דאסו סיסטמס מטפחים חדשנות חברתית ומרחיבים את גבול האפשרי בעולם הווירטואלי למען שיפור העולם האמיתי. הקבוצה מביאה ערך ליותר מ-220,000 לקוחות מכל הגדלים, בכל הענפים וביותר מ-140 מדינות ברחבי העולם. למידע נוסף בקרו אותנו באתר: www.3ds.com

כריסטיאן רייס, דאסו סיסטמס

תגובות סגורות