חדשות היום

יצרנית המל”טים הישראלית APG חושפת את משפחת המל”טים “PERES” – בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיות ומעבר מטיסה אנכית לאופקית

מתכננת ויצרנית המל”טים הישראלית APG, חושפת את משפחת המל”טים PERES, החדשנית והייחודית מסוגה בעולם, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית, מבצעית ולוגיסטית. המל”טים מאפשרים טיסה אנכית, אופקית וכן מעבר ממצב טיסה אנכי VTOL (Vertical Take-Off and Landing) לאופקי ולהיפך, באמצעות טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי APG.

טכנולוגיית הסטת המנועים בזמן הטיסה מוגנת בפטנטים והינה ראשונה מסוגה בעולם בתחום המל”טים. המל”טים הטקטיים הם הפתרון המושלם למגוון משימות צבאיות ובעתיד לצרכים אזרחיים-מסחריים: הפעלה מספינות, אסדות קידוח ימיות וסיוע לוגיסטי לכוחות קרקע, שינוע חבילות ללקוחות, חקלאות מדייקת ועוד, ומאפשרים נחיתה והמראה בתא שטח של חמישה מטרים מרובעים. זהו המל”ט הראשון בעולם שבאמצעות ארבעת מנועיו, עובר ממצב טיסה אופקי לאנכי, שלא כמו פלטפורמות שנמצאות בשלבי פיתוח עם מנועים ייעודיים לכל סוג טיסה שמופעלים ומכובים בהתאם למצב ומאפשרים יכולת נשיאת משקל מינימלית.

ה-PERES 2 השלים בימים אלה בהצלחה את ניסויי הטיסה האחרונים לפני השלמת תהליכי הרישוי והתקנון מול רשויות התעופה. המל”ט הינו בעל ארבעה מנועים, מוטת כנפיים של יותר משני מטרים ומשקל המראה מירבי (MTOW) של 42 ק”ג. המל”ט מאפשר שהייה מקסימלית של שמונה שעות עם מטען של 3.3 ק”ג ורדיוס משימה של 150 ק”מ. מהירות השיוט של המטוס היא 55 קשרים בגובה שיוט של 8000 רגל עם תקרת שירות של 15 אלף רגל. עד כה, פותחו, נוסו ונבחנו בטיסות בדיקה המל”טים PERES 1 ו-PERES 2, כשהתכנון הוא להמשיך בתכנון והייצור של דגמים 3 ו-4 בעתיד הקרוב, שיהיו בעלי משקל של יותר מ- 200 ק”ג ושהות של 12 שעות באוויר.

תגובות סגורות