רן ליבנה, Advantech System CTO, על תשתיות, אחסון, גיבוי, התאוששות ומה שבינהם

טכנולוגיה היא דבר מורכב ומאתגר. מידי יום מיושמים בישראל אלפי פרוייקטי טכנולוגיה שונים. גם כאשר מדובר בפרוייקטים דומים, הם יכולים להיעשות בהרבה יותר מדרך או טכנולוגיה אחת והדבר החשוב ביותר לחברות אינטגרציה הוא היכולת להתאים את הטכנולוגיה הן לארגון והן למטרות שלשמן היא מיועדת.

בין אלפי הפרוייקטים המבוצעים היום ניתן למצוא כאלה שנמצאים בהגדרת המהפיכה התעשייתית 4.0, בעיקר בתחום הגנה על מידע ורציפות עסקית, מערכות אחסון ומרכזי מחשוב מבוססי תוכנה, ניטור תהליכים עסקיים ומערכות, ווירטואליזציה, פתרונות ענן ואוטומציה, כל זאת לצד ייעוץ ותמיכה.

אדוונטק תוכנה ויישום הבינה זאת ולצורך כך הקימה בשנת 2014 את אדוונטק סיסטם, כדי שזו האחרונה תספק פתרונות IT ואינטגרציה, תוך שימת דגש על התאמה אופטימלית של הפתרון לצרכי הלקוח.

אז מהן הטכנולוגיות המדוברות והיכן הן מיושמות? רן ליבנה, CTO אדוונטק סיסטם משיב לשאלות:

ש. האם Industry 4.0 הינו חלק מהאג’נדה של החברה ואם כן, כיצד היא באה לידי ביטוי?

בהחלט. מהפיכה זו דורשת התייחסות מעמיקה לעולם ה-IOT והגנת הסייבר, והוא נמצא בתאוצה מרשימה. במסגרת זו ניתן למצוא בשוק מגוון של פתרונות למערכי אחסון בהיקפים עצומים כשהצורך, כאמור, במגמת גדילה. מה שהארגון זקוק לו הוא לא רק “אחסון”, אלא תמיכה ב-BIG DATA, ניטור הרכיבים עצמם בזמן אמת ושליפת המידע בכל נקודת זמן ומיקום, גיבוי המידע והגנה עליו באמצעים מתקדמים.

על מה מדברת בעצם המהפיכה התעשייתית 4.0? על מושגים השגורים בעולמנו ביום יום: IOT, ביג דאטה, הפעלה פשוטה, וירטואליזציה, מודולריות.

כאן קיים פתרון מעולה שנקרא ISILON. זוהי טכנולוגיה של Dell-EMC. הטכנולוגיה הזו מדברת על על גידול המידע ועל פשטות ההתקנה. כאשר יש לה יתרונות שמתחברים בדיוק לעולמות המהפיכה התעשייתית.

אגב, אדוונטק סיסטם הינה החברה היחידה בארץ שיש לה הסמכה של ISILON. כמעט כל פתרון של ביג דאטה משלב את הפתרון הזה שכן זהו אחד הפתרונות המובילים בעולם בתחום SCALE out Storage. ולמה? כי זוהי דרך פשוטה אך רבת עוצמה לנהל מידע ויישומים שמאפשרת לארגון להפיק הרבה יותר מהאחסון שלהם. יש בפתרון הזה יישומי ניהול וחומרה והיא מתאימה לצרכי אחסון בנפחים גדולים. אז כל ארגון שיש לו נפחי מידע גדולים פלוס ורוצה לדעת לנתח את המידע, ימצא בפתרון הזה תועלת רבה. בין היתרונות של ה-ISILION שהוא תומך ב-9 סוגי פרוטוקלים שונים, ביניהם וידאו ומדיה.

חברות רבות שמתעסקות בעולם הקולנוע מיישמות את הפתרון הזה שאף מאפשר להגדיל את נפחי האחסון, שכן מדובר במערכת מודולרית בעלת ביצועים גבוהים.

רן ליבנה, Advantech System
CTO – אדוונטק סיסטם CT

ש. כאשר מבצעים פרוייקטי ביג דאטה, אנליטיקה , מדיה או IOT, מהם הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון?

ת. לפני הכל עלינו להתאים את הפתרונות וסביבות הפיתוח בהתאמה אופטימלית ללקוח וצרכיו. כדי לעמוד בדרישות השוק עלינו לתת את הדעת למספר פרמטרים משמעותיים, ביניהם: גמישות, יכולת גידול מהירה ופשוטה וכמובן ביצועים ללא פשרות. רק בתום תהליך האפיון והבדיקה נעבור לשלב בחירת הטכנולוגיה.

ש. ידוע כי יש בשוק קיימים יצרנים רבים לכל סוג של פתרון. איך יודעים במה לבחור?

ת. העובדה שיש מגוון פתרונות של יצרנים שונים היא יתרון. וכאן אנו שוב חוזרים לנקודה שצריך להתאים את הפתרון ללקוח ולא להיפך כי לא כל מה שמתאים לברווז מתאים לאווז. כאשר ארגון מבקש לשמר את המידע הארגוני שלו לאורך זמן הוא צריך להבין שלשמור את המידע על גבי דיסק באתר או בקלטות גיבוי, זה כבר לא מספיק. העובדה שיש לנו אופציות כמו אתרי משנה וענן, מגדילים את טווח האפשרויות לשימור המידע. בנוסף קיימת חשיבות לניהול אותו מידע, ניתוחו והשימוש בו בשוטף.

ש. תן לי דוגמא לפרוייקטים מורכבים בתחום אחסון המידע

ת. בתחום ה-Storage & hyper-converged infrastructure אני יכול לספר על פרויקט מעניין ומורכב עבור בנק גדול שבו נדרשנו לתת מענה של מערכי אחסון מבוססי All Flash, בתצורת Active/Active, עם מנגנון רפליקציה לאתר שלישי ויצירת סביבת פיתוח ובדיקות באתר השלישי. הפתרון הזה נותן שרידות ומאפשר לבנק להשתמש בביג דאטה שלו באופן מושכל הרבה יותר.

דוגמא נוספת היא חברת סרטים גדולה בעלת פעילות בן לאומית בלונדון ובבולגריה. מדובר בחברה שיש לה נפחי מידע עצומים, עם 3 Peta Bytes של מידע, וביצועים של 20GB/s.

במגזר הציבורי אפשר לספר על פרוייקטים בתחום ה-Data Protection  – גיבויים באתר הלקוח, אתרי DR, גיבוי לענן של AZURE המקיף את כל סביבת הלקוח. בפרויקטים מסוג זה צריך לספק ללקוח ערכים אופטימליים של עלות \ תועלת, ROI ו-TCO. המטרה היא להביא את החברה למצב שבו היא מתפעלת בקלות את הפתרון ומבצעת בדיקות רבעוניות של אתר ה-DR.

בתחום ה- OS & monitoring – מוסדות פיננסיים (אך לא רק) זקוקים למערכות ניטור. מדובר במערכות אשר מביאות ללקוח ערך רב שכן הן מאפשרות זיהוי תקלות בטרם ישפיעו לרעה על השירות, ניטור סביבות DMZ, הפקת דוחות SLA למנהלים. כל זאת תחת התנאים המחמירים של אבטחת המידע הנדרשת ברגולציה הבנקאית.

מי הארגונים הפוטנציאליים לפתרונות הללו?

נתחיל מכך שאין היום חברה שלא נזקקת לפתרונות של אחסון, גיבוי, ניטור וכו’.. מכל סוג שהוא. את הפתרון המדוייק צריך להתאים לארגון. כמובן שהצורך חיוני יותר בקרב חברות עם נפחי מידע מאד גדולים, Big Data. שם הנושא קריטי במיוחד שכן הנטייה היא לשמור מידע לאורך עשרות שנים.

בכל הקשור לפתרונות אחסון, מדובר בחברות כמעט מכל מגזרי הפעילות. אחד מהם הוא עולם הקולנוע. כשאנחנו הולכים לצפות בסרטים, אנחנו לא באמת מודעים לצרכים בתחום אחסון המידע של החברות הללו.

פרויקטי גיבוי – הביקוש מאד גבוה בקרב המגזר הפיננסי, משרדי עורכי דין, חברות אנרגיה.

פרויקטי שו”ב – גם כאן הביקוש גבוה בקרב מוסדות פיננסיים, בעיקר בנקים בארץ ובחו”ל, רשות הנמלים, חברות ממשלתיות ועוד.

פרויקטי SAP HANA, נדרשים יותר בקרב מוסדות בריאות. כאן אנו מבצעים פרוייקטים על תשתית HP ומערכת הפעלה SUSE.

במה תתמקדו בשנתיים הקרובות?

בשנתיים הקרובות, אנו נתמקד הרבה בתשתיות האחודות, אשר יספקו מצע זמין ובעל יתרונות רבים לכל נושא ה- IOT.  כפועל יוצא, כמובן, גם משקיע גם בפרויקטי BIG-DATA, הן בעולם המדיה והן בעולם ה- BI וה- AI.

במקביל נמשיך להישאר בחזית הטכנולוגיה ולהשקיע בגיוס אנשים מצוינים וחיזוק הצוותים הקיימים”.

מהם היתרונות שהחברה מציעה לשוק בתחום התשתיות בהשוואה לחברות אחרות?

היכולת שלנו להתאים טכנולוגיה לכל לקוח לפי צרכיו ולפי מידת חליפתו, מבלי ליצור תלות בספק זה או אחר. השוק מוצף בטכנולוגיות רבות וטובות, אבל “מה שטוב לברווז, לא בהכרח טוב לאווז”. וכאן בא לידי ביטוי הערך המוסף שלנו כמומחים בתחום. בשל הסינרגיה בין כל החטיבות באדוונטק סיסטם, יש לנו יכולת לספק פתרון מלא ומקיף לכל שכבות הדאטה סנטר ותחת קורת גג אחת.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות