Effective Space חתמה על הסכם עםILS האמריקאית לשיגור לחלל של שני לווייני SPACE DRONE של החברה. המועד: 2020

חברת Effective Space, מהחלוצות בתחום שירותי תפעול בחלל, חתמה על הסכם עם ILS (International Launch Services) האמריקאית, מהספקיות המובילות בעולם של שיגורים מסחריים לחלל, על שיגור שני לווייני SPACE DRONE™ של Effective Space ישירות למסלול בחלל. השיגור, המתוכנן לשנת 2020, יתבצע באמצעות משגר ה-Proton Breeze M, מאתר השיגור Baikonur Cosmodrome שבקזחסטן. החברה מתכננת לאחר השיגור הראשון להרחיב את ׳צי׳ הלוויינים שברשותה ולשגר לחלל עד 6 לוויינים נוספים כל שנה. בשלבים הבאים ישוגרו הלוויינים גם למשימות תמיכה בלוויינים נמוכי מסלול (גובה של עד 2,000 קילומטר), סילוק פסולת חלל ומשימות לוגיסטיות אחרות בחלל.

המשגר של ILS, ה-Proton Breeze M , ישגר את שני הלוויינים של Effective Space למסלול גאוסטציונרי (גובה 35,786 ק״מ מעל קו המשווה של כדור הארץ) ומשם יתמרנו הלוויינים, באמצעות מנועי הדחף החשמליים שלהם, את דרכם לכיוון משימתם: הצמדות ללווייני תקשורת שאזל להם הדלק, וקבלת השליטה על שמירת מיקומם ותנועתם של הלוויינים במסלול. בכך תאריך החברה משמעותית את טווח חייהם ופעילותם הסדירה של לווייני התקשורת היקרים. שירות מסוג זה בחלל לא סופק עד היום על ידי אף חברה אחרת.

לוויין ה- SPACE DRONE שוקל כ-400 ק״ג וגודלו כגודל מכונת כביסה. הוא כולל מערכת עיגון לא פולשנית, המאפשרת לו להתחבר לכמעט כל אחד מלווייני התקשורת הנמצאים כיום במסלול. לוויין ה- SPACE DRONE™ מאריך את חייהם של לווייני התקשורת על ידי כך שהוא משמש כמערכת הנעה חיצונית, ובכך הוא מאפשר למפעילת הלוויין להאריך את חיי הלוויין שבבעלותה למספר שנים נוספות, ומספק לה ערך כלכלי משמעותי. הלוויין בנוי לשימושים חוזרים, כך שיוכל לבצע מספר משימות שירות במסגרת טווח חייו, המוערך בכ-15 שנות פעילות.

בינואר 2018 חתמה Effective Space חוזה בהיקף של מעל 100 מיליון דולר עם מפעילת לוויינים בינלאומית להארכת טווח חייהם ופעילותם הסדירה של לווייני התקשורת של הלקוחה. ״שיגור שני הלוויינים הראשונים שלנו ישירות למסלול הוא חלק מהמחויבות החזקה שלנו ללקוח הראשון שלנו, לעמידה בלוחות הזמנים ולהבטחת שירות הארכת החיים ללוויינים שלו״, אומר אריה הלזבנד, מייסד ומנכ״ל Effective Space. ״הארכת משך פעילותם של ׳נכסים׳ הנמצאים בחלל צוברת תאוצה כיום, במיוחד לאור הכלכלה העכשווית. ההכרזה על סגירת הסכם לשיגור היא אבן דרך חשובה במימוש חזון זה״.

משגר Proton Breeze M שוגר לחלל כבר 416 פעם מאז 1965. תחת ILS בוצעו כבר 96 משימות חלל מאז השקת לוויין התקשורת Astra 1F בשנת 1996.

תגובות סגורות