חדשות היום

יצרנית הרכב Great Wall Motors בחרה בטכנולוגיית עדכוני התוכנה האלחוטית של HARMAN שפותחה בישראל

הענקית הסינית תשתמש בפתרון ה- OTA (Over-the-air programming) של HARMAN שמפותח בישראל בכל כלי הרכב המקושרים מתוצרתה. הפתרון מאפשר כבר כיום ליצרני הרכב מובילים לעדכן מרחוק 25 מיליון מכוניות בעוד אלה ממשיכות לנוע על הכבישים.

יצרנית הרכב הסינית Great Wall Motors הודיעה בסוף השבוע כי בחרה בטכנולוגיית ה- OTA (Over-the-air programming) של HARMAN שמפותחת בישראל, לעדכון אלחוטי של כל המכוניות המקושרות של החברה שיירדו מפס הייצור החל משנת 2019. כיום, תודות לעדכוני OTA יכולים יצרני הרכב המובילים לספק ללקוחות שירותי תיקון ופתרון בעיות תוכנה מהר ובקלות במכוניות – בלי הצורך בגישה פיזית לרכב.

״פתרון ה- OTA של HARMAN כבר הפך לשם דבר בשוק הרכב העולמי״, אומר סאנג׳יי דהאוון, נשיא תחום שירותי תוכנה מקושרים ומנהל הטכנולוגיה של HARMAN. ״בשנים האחרונות סיפקנו לחברה הסינית את מערכות הבידור והמידע לרכבים שהיא מייצרת ופתרון ה-OTA מוסיף עוד נדבך לפעילות. הרכבים שיירדו מפס הייצור של Great Wall Motors בשנה הבאה ידגימו כיצד פתרונות OTA יכולים להבטיח שהתוכנה במכוניות תוכל להתעדכן בכל הפונקציות החדשות בכל נקודת בזמן לאורך חיי המכוניות״.

״OTA הוא פתרון שמאפשר ליצרני הרכב לבצע הפצת תוכנה חדשה ועדכוני תוכנה קיימיםֿ לכלי רכב – בלי להביא אותם למרכזי השירות של החברה. הוא מאפשר כיום ליצרני רכב, דוגמת טסלה, קרייזלר, וג׳נרל מוטורס, לעדכן מרחוק את 25 מיליון המכוניות שנרכשו מהם, בעוד אלה ממשיכות לנוע על הכבישים״, מסביר אורן בצלאלי, מנכ״ל HARMAN ישראל. ״כשיצרנית רכב רוצה להעביר כיום עדכונים למערכות התוכנה ברכב, בין אם מדובר במערכות השמע, או ברכיבי ניהול המנוע, היא עושה זאת תוך שימוש בפתרונות OTA״. לדברי בצלאלי, פתרון ה-OTA  של HARMAN  לכלי רכב הוא הפתרון המסחרי היחיד כיום שמיושם בשטח כשהוא מאפשר ניהול יעיל של המכונית ושתוכנן לטפל בכשלי מערכת דוגמת בעיות רשת, התקפות סייבר, או ניסיונות חבלה חיצוניים. ״הפתרון שלנו מבוסס על טכנולוגיית Smart Delta של HARMAN, שמסוגלת לצמצם את חבילת העדכון בעד כ-99 אחוז… על הדרך אנו חוסכים כסף רב לחברות ועושים זאת ביעילות ובאבטחה מקסימלית״.

 לדברי יאנגסון גואו, ממרכז הטכנולוגיה של Great Wall Motors, פתרון ה-OTA הוא חלק חשוב באסטרטגיית הרכב המקושר של החברה. ״קל לומר ׳עדכון מרחוק׳, אבל, קשה לבצע׳. לטעות הכי קטנה יכולות להיות השלכות חמורות, כמו נטרול האוטו. בחרנו ב-HARMAN בשל היותה ספק עולמי מוביל עם היסטוריה וניסיון מוכח בתחום והעובדה ש-25 מיליון מכוניות מוכיחות כיום את יכולותיה״.

סין מהווה כיום את אחד השווקים הגדולים והנלהבים ביותר באימוץ מכוניות מקושרות. על פי מחקר JD Power, קרוב ל-80 אחוז מהצרכנים הסינים יהיו מוכנים לבטוח במכונית אוטונומית. דו״ח IDC מעריך כי היקף השוק למכוניות מקושרות וחשמליות בסין יצמח מהיקף של 4.87 מיליארד דולר בשנת 2016 להיקף של 10.5 מיליארד דולר עד שנת 2021.

בתמונה: אורן בצלאלי המצוטט (מנכ״ל HARMAN ישראל). קרדיט צלם: סיון פרג׳

תגובות סגורות