חדשות היום

סומוטו תחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל המשקף תשואת דיבידנד של כ- 11% על מחיר הסגירה בבורסה אתמול

סומוטו (ת”א: סמטו), חברה ישראלית בעלת פעילות גלובלית, המתמחה בשיווק ופרסום באינטרנט, בוידאו ובמובייל ובהפצת תוכנות ואפליקציות עבור סביבות PC, Android ו-iOS, מדווחת כי תחלק דיבידנד משמעותי בהיקף של 15 מיליון שקל, המהווה תשואת דיבידנד של כ- 11% על שווי החברה, לפי מחיר הסגירה של מניית החברה אתמול בבורסה לניירות ערך בתל אביב. סומוטו גם הודיעה על סיום תוכניות רכישת המניות העצמית של מניותיה, אשר במסגרותיה רכשה החברה עד להיום סך של 3,113,231 מניות בעלות של כ- 6 מיליון ש”ח, בשנים 2017 ו- 2018.

נזכיר, כי בחודש שעבר דיווחה החברה על התוצאות המקדמיות לרבעון הראשון של 2018 במסגרתן דיווחה בין השאר על קופת מזומנים, לרבות מזומנים מוגבלים בהיקף של כ- 15 מיליון דולר, והיתרה נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי על כ- 10.7 מיליון דולר. החברה ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי וחיובי מפעילות שוטפת באופן שנכון להיום יתרת המזומנים לרבות מזומנים מוגבלים עמדה על כ- 15.7 מיליון דולר והמזומנים נטו בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי על כ- 13 מיליון דולר.

אסף יצחיאק, שמונה למנכ”ל סומוטו הקבוע, ויכהן גם כסמנכ”ל הכספים, אמר: “חלוקת הדיבידנד הגבוהה מתאפשרת לאור יתרת המזומנים של החברה ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת של כ- 14.2 מיליון דולר שהחברה הציגה בשנת 2017, המהווה גידול של כ- 370% בהשוואה לתזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2016. אנו ממוקדים ביצירת הערך לבעלי המניות שלנו ודירקטוריון החברה אישר את חלוקת הדיבידנד לאור הנזילות הגבוהה של החברה מחד, תוך הבטחת תוכנית ההתרחבות של החברה מאידך. בחודשים האחרונים השלמנו מיזוג פעילויות הפרסום בוידיאו תוך התאמת כוח האדם לפעילות, מתוך מטרה לשפר את רווחיות התחום. במהלך הרבעון הראשון תוצאות המיזוג החלו לבוא לידי ביטוי ואנו מעריכים כי יבואו לידי ביטוי מלא ברבעונים הקרובים של שנת 2018. אנו ממשיכים במימוש אסטרטגית הצמיחה של החברה ובוחנים רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לליבת הפעילות, מתוך מטרה להציף ערך לבעלי המניות של החברה.”

עוד נזכיר, כי בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה של סומוטו ובמטרה להעמיק את פעילות החברה בסביבת Mac, רכשה החברה בשנת 2014 את חברת ג’ניו כחברה בת בבעלות מלאה. ג’ניו עוסקת בפיתוח טכנולוגיות מוניטיזציה ופרסום  מותאם משתמש באינטרנט לסביבת ה- Mac, ומוצר הדגל שלה הוא דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, המבוסס על טכנולוגיית בינה מלאכותית מוגנת פטנטים לצורך התאמת התוכן להעדפות המשתמש. החברה מייצרת הכנסות משאילתות חיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם, ומפרסום ושיווק בדף זה. במאי 2014 רכשה סומוטו את חברת טאבאטו כחברה בבעלות מלאה. טאבאטו פועלת בתחום המובייל ורכישתה היתה חלק מאסטרטגיית החברה לחדור לתחום ולהרחיב את בסיס השותפים העסקיים.

בינואר 2016 רכשה סומוטו את חברת טרסר טיוד כחברה בבעלות מלאה. טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו, ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות חברות צד שלישי. רכישת טרסר מהווה מנוע צמיחה חשוב עבור סומוטו בשנים הקרובות והיא חלק מחזונה להשגת דריסת רגל והעמקת הפעילות בתחום הפרסום בוידאו ובמובייל, אותו זיהתה כסינרגטי, אטרקטיבי, ובעל קצב צמיחה מהיר. בספטמבר 2016 רכשה החברה את Meme Video שהינה חברה טכנולוגית העוסקת אף בתחום הפרסום בווידאו ובמובייל.

 

תגובות סגורות