חדשות היום

Green eye technology זכתה בתחרות הסטארט-אפים של SilicoNegevBGU

חברת Green eye technology, שמשתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית בכדי לייצר מהפכה בדרך שבה אנחנו מדבירים כיום מזיקים בחקלאות ומספקת פתרון מדויק לשימוש בקוטלי עשבים, זכתה במקום הראשון בגמר תחרות הסטארט-אפים הפועלים למען הנגב שנערכה במסגרת SilicoNegevBGU – אירוע היזמות הגדול בדרום של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עמותת מט”ע וקהילת היזמות Tech7, בשיתוף עיריית באר שבע. הפרס הראשון שקיבלה החברה עומד על השקעה של חצי מיליון ₪ מטעם עמותת מט”ע.

שתי החברות הנוספות שהתמודדו בשלב הגמר הן Stress factor, המפתחת בדיקת דם ראשונה מסוגה שתאפשר חשיפת לחץ כרוני וכימות של השפעתו על המצב הבריאותי, וחברת Sindesy, שמפתחת טכנולוגיה ההופכת מערכות חימום מים סטנדרטיות למחוברות לרשת ולנשלטות.

במסגרת האירוע, קיימה פרופ’ רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שיחה על הבמה עם אסף רפפורט, מנכ”ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, בנושא הדרך שעל יזמים לעבור.

עוד השתתפו רוביק דנילוביץ’, ראש העיר באר שבע; גדעון שביט, יו”ר מט”ע; אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות; רן קראוס, מנכ”ל ומייסד שותף ב-Airobotics; וונדי סינגר, מנהלת Start-Up nation Central ועוד.

הרחבה על שלושת הסטארט-אפים שעלו לשלב הגמר של התחרות מתוך 70 שנרשמו:

Green eye technology – משתמשת בלמידת מכונה ובינה מלאכותית בכדי לייצר מהפכה בדרך שבה אנחנו מדבירים כיום מזיקים בחקלאות ומספקת פתרון מדויק לשימוש בקוטלי עשבים. התוצאה היא הפחתת השימוש בחומרי הדברה והגדלת היבול. Stress Factor –מודדת את הנזק המצטבר החבוי במערכת החיסון שלנו – שהוא המקור הפתולוגי של לחץ כרוני. לבדיקה זו יש כבר מספר יישומים קליניים מבטיחים. טכנולוגיית בדיקת הדם החדשנית נתגלתה באוניברסיטת בן גוריון, במטרה לכמת ולהעריך את רמות הלחץ הכרוניות של החולים. החברה שואפת להגדיר מחדש ולתקן מתח כרוני, המאפשר לכמת את חשיפת הלחץ ואת השפעתו על הבריאות שלנו, כמו גם לספק את האמצעים למלחמה במחלות הנובעות מלחץ.

Sindesy – הופכת מערכות חימום מים סטנדרטיות למחוברות לרשת ולנשלטות, תוך שימוש בטכנולוגיה ייחודית באמצעות טכנולוגיה המבוססת על פריסת חיישנים, בשילוב עם ניתוח ביג דאטה בזמן אמת. הטכנולוגיה מאפשרת ללקוחות לשלוט מרחוק על מחמם המים שלהם, להיות מחוברים כל הזמן ומטופלים באופן מיידי.

תגובות סגורות