חברת IonTerra הישראלית תכריז על פלטפורמה חדשנית לזיהוי וניתוח אובייקטים עבור רכבים אוטונומיים ומערכות בטיחות ברכב

חברת הסטארט אפ IonTerra הישראלית תכריז בכנס Cognitive Vehicles, אשר ייערך בברלין ב-12-13 ביוני, על rtCVItm – פלטפורמה חדשנית ופורצת דרך, המזהה בצורה חכמה ובזמן אמת אובייקטים בכביש ובצדי הדרך ומיועדת לשילוב ברכבים אוטונומיים ומערכות בטיחות לרכב (ADAS).

rtCVItm (Real Time Computer Vision Identification) היא פלטפורמה מהפכנית המשנה את חוקי המשחק בעולם הפתרונות לרכבים חכמים. הפלטפורמה  קולטת נתונים גולמיים במקביל ממספר חיישנים ברכב, כגון:  מצלמה, מערכות LiDAR  (מערכות לייזר למדידת מרחק), מערכות רדאר, אולטרסאונד ומעבדת אותם בזמן אמת לכדי מידע אמין באמצעות הצלבת המידע המגיע ממספר מקורות. המערכת רצה על מחשבי הרכב ללא צורך במעבדים ייעודיים.

“השימוש במידע המגיע מחיישנים מרובים בו זמנית יוצר פתרון מקיף המתאים לצרכים של רכבים אוטונומיים”, אמר טורסטן בוכמאייר, מנכ”ל IonTerra. “הטכנולוגיה של IonTerra מאפשרת לאחד נתונים ממקורות שונים  ליצירת תמונה אחודה במטרה שהרכב יגיב ויקבל החלטות מותאמות לסיטואציה בזמן אמת”.

“פעולת החיישנים ועיבודם נעשית בדרך הדומה לעיבוד מידע וקבלת החלטות אנושיים”, מוסיף בוכמאייר. “טכנולוגיית rtCVItm כוללת יכולות זיהוי אובייקטים, זיהוי מיקומם וגודלם של כל אובייקט סטטי או דינמי, ובכלל זה יכולות מעקב באמצעות שימוש בחיישן המצלמה בלבד. טכנולוגיה זו של IonTerra כבר מוטמעת כיום ברכבי הדגמה של יצרניות רכב כחלק ממערכות סיוע לנהג – ADAS”.

הפלטפורמה שפיתחה IonTerra אינה נסמכת על טכנולוגית Deep Learning או Machine Learning ולפיכך יכולה לשמש כטכנולוגיה המובילה המותקנת ברכב לזיהוי וניתוח אובייקטים או כטכנולוגיה משלימה למערכות קיימות מבוססות Deep Learning  על מנת להגביר את הבטיחות והאמינות של המכונית האוטונומית.

“המטרה שלנו היא לספק את פלטפורמת התוכנה החכמה והגמישה ביותר על מנת שיצרניות הרכב ישיגו יתרון תחרותי במרוץ למימוש חזון המכונית האוטונומית”, ציין בוכמאייר. “הפלטפורמה שלנו מתחברת לכל סוג חיישן ומאפשרת ליצור מידע חכם למערכות הבטיחות ברכב ולנהיגה אוטונומית. אנו נרגשים להוכיח את היכולות של הטכנולוגיה, לדוגמא על פלטפורמת NVIDA, בה היא כבר משולבת”.

“rtCVItm היא פלטפורמה פורצת דרך אשר מנתחת את העולם באופן דומה לעיניים שלנו, על ידי חלוקת תמונות וידאו לאלמנטים ויזואליים בעלי משמעות באמצעות תהליך טרנספורמציה של תמונות”, אומר רונן קורמן, מייסד וסמנכ”ל התפעול של IonTerra. “התוצאה של הטרנספורמציה היא סט של אובייקטים הנמצאים על הכביש ובצידי הכביש, אשר זוהו, נמדדו ומוקמו בדיוק רב, החל מאלמנטים במישור הכביש כגון סימוני כביש וקווי הפרדה, דרך אובייקטים מחוץ לכביש כמו מדרכות ומכוניות חונות ועד אלמנטים כמו תמרורים, רמזורים ואורות רחוב. הטרנספורמציה אדישה למקור המידע, בין אם זו מצלמה, מערכות LiDAR  , רדארים או כל חיישן המספק נתונים ברמה דו-מימדית לפחות. איחוד כל הנתונים מן החיישנים השונים מאפשר להציג מידע מאוחד ובעל משמעות. יכולות נוספות של המערכת מאפשרות לבנות מבט על הרכב מ’מעוף הציפור’ ומפות תלת מימד בזמן אמת, תוך שימוש בתוכנה בלבד”.

תגובות סגורות