חדשות היום

זיכרון גורלי: כך תתאימו זיכרון פלאש ליישומים צבאיים

“כמו כל דבר בצבא גם את התכונות הנדרשות מזיכרונות פלאש עבור יישומים צבאיים ניתן לחלק לשלושה עקרונות חשובים: ‘קשיח, אמין ומאובטח’ פתרונות זיכרון הפלאש של חברת Smart HRS עונים על שלושתם, ומספקים ליצרני ציוד צבאי את היכולת לעמוד במשימה שלהם בביטחון מלא”, מסביר יריב גריידר, מנהל תחום ה-Storage בחברת ח.י רכיבים מקבוצת ח.י, המפיצה את פתרונות הפלאש של Smart HRS בישראל. “עם זאת, אפליקציות צבאיות שונות דורשות שילוב שונה בין מאפיינים אלה, אבל כולם חייבים את השילוב המשולש בדרך אחת או אחרת, חלקם יותר וחלקם פחות”.

החברה מפיצה את פתרונות האחסון של SMART High Reliability Solutions העוסקת בתכנון, פיתוח והפעלה של הדור הבא של מוצרי אחסון מוקשחים לצרכי ביטחון והגנה המיועדים כדי לענות על הצרכים השונים של כוחות צבאיים ויצרני ציוד צבאי. “היעד של פתרונות Smart HRS הוא לספק כונני פלאש לשוק הצבאי, תוך עמידה בדרישות המרכזיות של כל האפליקציות הצבאיות”, מוסיף גריידר.

תוכל לפרט מה מבדל פתרונות של זיכרון פלאש לשוק הצבאי מזיכרונות לשוק האזרחי?
“ישנם שלושה מאפיינים מרכזיים שמבדלים את הפתרונות של Smart HRS. הראשון הוא כמובן קשיחות ועמידות לעבודה מתמשכת בשטח – גם בתנאים קיצוניים. השני הוא הגנה על המידע, בין אם באמצעות הצפנה ובין אם ברגע האמת, אם הזיכרון נופל לידיים זרות, תתבצע מחיקה מלאה של הנתונים, כך שלא תהיה שום אפשרות שהאויב יוכל לשחזר את המידע הסודי. המאפיין השלישי הוא הביצועים הגבוהים והאמינות של הפתרונות, כדי להבטיח כי האנשים בשטח לא יתקלו במעצור שימנע מהם לבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר. לכל יישום צבאי יש צורך בשלושת אלה, אבל בשילובים שונים”.

כיצד פתרונות Smart HRS מוקשחים?
“כאשר יש צורך בקשיחות ועמידות לפעילות צבאית, Smart HRS מייצרת SSD אולטרה-מוקשח שנועד להתמודד עם סביבות קיצוניות בהם פועלים באופן קבוע כוחות קרקע, ים ותרחישים צבאיים נוספים. כונן הפלאש HRS-S3 SATA תוכנן כדי להתעלות אפילו מעבר לתקנים התעשייתיים של SSD ו-HDD מבחינת קשיחות והיכולת לעמוד בתנודתיות ובעמידות למכות, תוך שהוא עומד בהגדרות MIL-STD-810F”. “תוך שהם שומרים על אמינות גבוהה, מוצרי Smart HRS נועדו לעבוד לאורך משכי זמן ארוכים במגוון סביבות קיצונים, בין אם מדובר בעבודה בסביבה סגורה או כשהם חשופים לפגעי הטבע. Smart HRS מתכננת את מוצרי הפלאש עבור טווח של גבהי טמפרטורה, כך שלקוחות צבאיים יכולים להתאים את הפתרון לסביבת הפעילות הצפויה. ה-SSD של Smart HRS נוצרים גם עם האפשרות לציפוי קונפורמי ורכיבים תחת מילוי אשר מוסיפים לביצועים האחידים שלהם בתנאי סביבה קשים של פעילות צבאית. כדי להוסיף לעמידות שלהם, כונני ה-SSD מיוצרים ללא חלקים נעים”.

כיצד פתרונות Smart HRS מגנים על הנתונים בתרחישים צבאיים?
“אבטחה, ובמרכזה שמירה על מידע רגיש, היא מאפיין מרכזי בפתרונות זיכרון לשימוש צבאי. Smart HRS תכננה את מוצרי הזיכרון שלה עם מאפייני אבטחה כגון טכנולוגיה של Secure Data Elimination () וטכנולוגיה למערך מעבדים מקבילי. טכנולוגיית SDET מוחקת נתונים בלתי רצויים מה-SSD תוך שניות ולאחר מכן מתבצע חיטוי מלא באמצעות SDET Sanitize. בכך מושלמת דה קלסיפיקציה (declassification) מלאה של מדיה מהכרטיס. הטכנולוגיה הייחודית מספקת עיבוד פלאש מקבילי מתקדם. טכנולוגיה זו, שמקורה ליישומי תוכנה, כעת מבוססת חומרה כדי לספק ביצועים ללא תחרות, נפחים וסקלאביליות, שבעבר לא היה ניתן להשיג בתעשיית זיכרונות הפלאש. עיבוד פלאש מקבילי גם תורם לביצועי אופטימליים של הפתרון, וכן תורם לרמת האבטחה”.

האם תחת כל הדרישות האלו, הפתרונות גם מצליחים לספק ביצועים ואמינות?
“עבור אפליקציות הדורשות ביצועים גבוהים ואמינות, Smart HRS ייצרה את HRS-X300 SATA SSD, אשר נועד במיוחד כדי לענות על צרכים אלה בתרחישים צבאיים. המאפיינים המובנים כוללים קבלים באמינות גבוהה, אשר מונעים אובדן נתונים במקרה של הפסקת מקור חשמל. באמצעות שימוש בממשק SATA 6GB, ה-HRS-X3 SSD מספק קצבי Sequential read של 500MB/s ו-Sequential Write של 400MB/s, עד ל-45,000 IOPS של Random read ועד ל-33,000 IOPS של Random write. נפחים של 60, 120, 240 ו-480 גיגה זמינים על בסיס פלאש single-level cell (SLC) NAND עם אמינות גבוהה. מערך מקיף של כלי אבחון מסופקים באמצעות רכיב S.M.A.R.T ייעודי ל-SSD שמאפשר ניטור בריאות הכונן. אם היקף נפחים הוא גורם משמעותי בהחלטה על המוצר, SHRS ממליצה על SSD בתצורת HRS-S3 2.5” SATA. “במהלך שלב התכנון של מוצרים אלה, SHRS מטמיעה ‘מצב כשל’ ותהליכים לניתוח השפעות (FMEA) ומאשרת את הרכיבים מול תקנים בתעשייה. שלב אימות התכנון כולל בחינות מקיפות של העיצוב, בחינות HALT, בחינות השפעות סביבה על מכשירים פעילים והרשאות לעמידה ברגולציה. במהלך הייצור, כל כונן נבחן באופן עצמאי, כולל בחינת טמפרטורה של שמונה שעות, כדי לחסל אפשרות לכשל מוקדם במכשיר בשדה. לבסוף, שיטות להבטחת איכות (QA) מתמשכת, כגון בחינות בטא ופעולות לתיקון במעגל סגור באמצעות תהליכי ניתוח כשלים, הם חלק מהרף הגבוה של התנהלות”.

מחיקה וחיטוי מלאים של נתונים – בהתאמה אישית
אם אבטחה היא צורך מרכזי ביישום, ועלול להיות צורך בחיסול של מידע רגיש מוצרי Smart HRS S3 מותאמים במיוחד לעבודה. טכנולוגית SHRS Secure Data Elimination () המובנית בפתרונות, מספקת מספר רמות של מחיקת נתונים כדי לעמוד בדרישות הייחודיות של אפליקציות הגנה ואבטחה. ה-S3 מנצל את הבקר הייחודי של SHRS, ומעניק ללקוחות את היכולת הייחודית לשנות את firmware הבקר כדי לספק תהליכי מחיקה והצפנה מותאמים אישית. מוצרים אלה מתוכננים עם מאפיין העומד בפרוטוקולים של אבטחה בשתי דרכים:
• SDET Clear מספק חיסול מהיר של נתונים המאפשר מחיקה של נתונים בשניות
• SDET Sanitize מורכב מ-8 תהליכים שהוגדרו על ידי מחלקת הביטחון של ארה”ב עבור סוכנויות ממשלתיות
תהליך חיטוי ייחודי המוגדר על ידי הלקוח מאפשר ללקוחות לפתח את תהליכי המחיקה שלהם בעת הצורך. כל תהליכי SDET מביאים ל-declassification מלאה של המדיה ומופעלים במהירות באמצעות טכנולוגית Parallel Array.

לפרטים נוספים אודות פתרונות הזיכרון והתאמתם למשימות צבאיות שונות, בקרו באתר החברה

חגית חפץ, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות