חברת האנרגיה השלישית בגודלה באיסלנד בחרה במערכת השו”ב של אפקון הישראלית

חברת ORKA HS, ספקית האנרגיה השלישית בגודלה באיסלנד, המפעילה 2 תחנות כח גיאו תרמיות בדרום המדינה, בחרה בתוכנת השו”ב PULSE למערכות בקרה מבית אפקון. החברה נזקקה לתוכנת שו”ב (שליטה ובקרה) עדכנית לצורך ניהול משופר עקב התרחבות המערכות. לצורך כך שודרגה תוכנת הבקרה PULSE  לגירסה 4.0. הפרויקט ארך מספר חודשים והסתיים לאחרונה. היקפו הכספי הינו כמה מאות אלפי אירו.

כל אחת מתחנות הכח הנ”ל מבוססת על קידוחים בעומק של כ- 2-3 קילומטר באדמה וולקנית, המפיקים קיטור בלחץ גבוה שמאפשר יצור חשמל וכנלווה גם אספקת מים לחימום ביתי. תוכנת ה-PULSE, המפותחת ומשווקת על ידי אפקון בקרה ואוטומציה, הינה מערכת מתקדמת לשליטה ובקרה במערכות תעשייתיות, מערכות אבטחה, ניהול מבנים חכמים  ופתרונות IoT. המערכת שהותקנה בתחנות הכח, מבוססת ארכיטקטורה של כמה עשרות שרתים, שולטת בעשרות אלפי ערוצי I/O ומנוהלת על ידי מס’ עשרות עמדות משתמשים. המערכת פועלת בתצורה של יתירות מלאה והיישום כולל כ-2,500 מסכי הפעלה ושליטה.

תוכנת ה- PULSE  מאפשרת שליטה מחדר בקרה אחד מרכזי על מס’ יחידות ייצור בשתי התחנות. המפעילים מקבלים התראות וחיוויים בזמן אמת וכך מתאפשר להם לשלוט ולהגיב מיידית על כל אירוע המתרחש במערכת. כל המידע נשמר בבסיס נתונים עדכני, המאפשר תחקור ושיפור תהליכים, הפקת דוחות יצור וניתוח יעילות הפקת החשמל וכן לצרכי תמחור וחיוב הלקוחות.

בין שאר השיקולים לשדרוג המערכת –  קלות התחזוקה המאפשרת לצוותים המקומיים לערוך שינויים ביישום בהתאם לצורך, וכן העובדה כי מערכת ה- PULSE תומכת בטכנולוגיות אבטחת מידע המעודכנות ביותר, ומאפשרת עבודה בסביבתIT  בטוחה. עקב היקפן ומורכבותן של המערכות ורגישותן, השדרוג בוצע בשני שלבים, תחילה בתחנת הכח הקטנה ולאחר מכן בתחנה הראשית.

אודי ויזנר, מנכ”ל אפקון תוכנה, אומר: “מדובר בפרויקט מקיף ומעמיק, בעל רגישות גבוהה ביותר. הבחירה של הלקוח לשדרג לגרסה החדשה של PULSE מבטא את האמון באפקון כספק טכנולוגיה ושירותים מקצועיים. אנו ממשיכים לפתח את התוכנה, ונספק בקרוב שירותים חדשים מבוססי מחשוב ענן והגנת סייבר למערכות בקרה”.

בתמונה: אודי ויזנר, מנכ”ל אפקון תוכנה

תגובות סגורות