ראיון עם תומס בראון, סגן נשיא ARROW בתחום האוטומוטיב ומיכאל סטואבר מנהל תחום אוטומוטיב EMEA ARROW-“אנחנו עדים לחדשנות רבה בשוק האוטומוטיב בישראל”

תומס בראון, סגן נשיא ARROW בתחום האוטומוטיב ומיכאל סטואבר מנהל תחום אוטומוטיב EMEA ARROW הגיעו לארץ לכבוד תערוכת ניו-טק 2017 אשר התקיימה בגני התערוכה ובמהלכה נפגשתי איתם לראיון בלעדי על ארו, תחום האוטומוטיב וגם על ישראל.

גם בראון וגם סטואבר כבר יותר מ-27 שנים בחברה והחלו את דרכם כמובן בתחומים אחרים לפני שעברו לתחום האוטומוטיב המתפתח ומתקדם מאוד בתקופה האחרונה בעולם וגם בארץ. בראון: “תחום האוטומוטיב בעולם כולו הוא תחום אסטרטגי ויש לחברת ARROW דריסת רגל בעולם כולו בתחום בעזרת מספר צוותים אשר ממוקמים בעולם כולו: אירופה, ארה”ב ואסיה. יש לנו אסטרטגיה שונה לכל שוק מאחר ומדובר בחלק מהמקרים בלקוחות שונים ובדרישות שונות, כחברה גלובלית אנחנו מציעים סט רחב מאוד של פתרונות של שירותים, שרשרת אספקה ולוגיסטיקה ואנו מציעים לחברות שונות שירותים שונים כמו: תמיכה טכנית יחד עם לוגוסטיקה ושירותים מסחריים. אבל בעיקרון כפי שאמרתי אנחנו נותנים שירותים שונים לפי הצורך של כל חברה. כל זאת נכון יחד עם העובדה שהפוקוס העיקרי שלנו הוא אוטומוטיב ותחבורה כמו רכבים, אוטובוסים, משאיות, אופנועים ורכבים לתעשייה ולחקלאות.”

לחברת ARROW העולמית יש יותר מ465- נציגויות ב-90 מדינות בעולם. סטובר מסביר: “אנחנו מתעלים את המשרדים הקיימים והקשרים שלנו עם השוק על מנת לקדם את תחום האוטומוטיב אשר נעשה הרבה יותר פופולרי ומבוקש בעולם”.

תומס בראון, סגן נשיא ARROW בתחום האוטומוטיב ומיכאל סטואבר
מנהל תחום אוטומוטיב EMEA ARROW

שוק האוטומוטיב בישראל

לשאלתי על השוק הישראלי מנקודת מבטם, ענה בראון: “זו שאלה טובה וקשה מאחר והשוק הישראלי הוא עדיין לא מוכר לנו מספיק, זו למעשה הסיבה שאנחנו פה בארץ – אנחנו מגבשים אסטרטגיית מכירות ואיך לגשת לשוק זה? אנחנו רואים פה פוטנציאל גדול מאחר ויש פה המון ספקים עם טכנולוגיה חדשה ומתקדמת גם בתחום התוכנה וגם בחומרה וכמובן, יש מגוון מעניין של לקוחות שאנו מחפשים את הדרך הטובה ביותר לתת להם פתרון תמיכה מלא. כרגע, אנחנו נפגשים עם לקוחות וספקים מהתחום ואני מאמין שבעוד מספר חודשים נדע בדיוק איך לגשת לשוק ומה תהיה האסטרטגיה הנכונה ביותר. נכון לעכשיו, זה מוקדם מידי להחליט. הטכנולוגיה בארץ היא מתקדמת ואנחנו מאמינים שנוכל להשתמש בפוטנציאל הידע וחדשנות המקומי גם למדינות אחרות וזאת כמובן בתמיכה של מייקל והצוות המקומי פה בארץ.” סטואבר סיפר על השוק הישראלי מנקודת מבטו: “ישראל היא לא שוק אוטומוטיב טיפוסי ותואם לשאר העולם, יש פה המון חברות סטארט-אפ העוסקות בתחום ואנחנו עדים לחדשנות רבה בתחום האפליקציות, קישוריות, סייבר, תוכנה וכל זאת עבור מכוניות אוטומטיות. אני חושב שיש מקום לשיתופי פעולה לאר רק עם החברות הגדולות התומכות בשוק האוטומוטיב אלא גם הסטראטפים והחברות הקטנות.”

SAM project

בשנת 2013, חברה ARROW לנהג המרוצים לשעבר – סם שמידט האמריקאי אשר משותק מהצוואר מטה עקב תאונת מרוצים שהתרחשה בשנת 2000 ולעולם לא נתן לתשוקה שלו לטכנולוגית הרכב ולאהבתו למרוצים לגווע למרות הנכות שלו. וכך, יחד עם חברת ARROW פותחה מכונית ה-“Arrow SAM”- מכונית אוטונומית למחצה עמוסה בחידושים טכנולוגיים אשר סייעו לשמידט לחזור אל ההגה ולנהוג בהצלחה. באמצעות המכונית הצליח שמידט בשנה שעברה להגיע למהירות של 152 קמ”ש ולעלות על אחד ההרים הגבוהים בקולורדו. כיום, שמידט הוא האדם היחיד במצבו המורשה לנהוג ברחובות נאבדה. בראון מספר: “שמידט שולט במכונית בעזרת ראשו בלבד: תנועות ראש, סנסורים על לשונו וכדומה. זו הדגמה לכך שהטכנולוגיה יכולה לשפר את חיינו בדרכים רבות. הצלחנו להחזיר לאדם את חייו ואת היכולות שלו לעשות את הדברים שהוא אוהב”. [פרטים נוספים ניתן לראות בבוקסה הטכנית].

גלובליות

חברת ARROW היא חברה גלובלית ובראון מסביר את היתרון: “אנחנו יכולים לחבר את הנקודות ברמה הגלובלית, דבר המהווה יתרון גם לספקים וגם ללקוחות כי אומנם לתת תמיכה למפעלים ולקוחות אשר בגרמניה, סין וארה”ב זה פשוט יחסית אבל במדינות כמו הודו, סרביה וכדומה, הנושא הופך להיות מורכב יותר. אנחנו מסוגלים לעזור בפתרון בעיות לוגיסטיות ושרשרת אספקה, ולתת תמיכה למהנדסים. אני רואה בכך ערך גדול מאוד וזאת יחד עם כל השירותים הנוספים שאנחנו נותנים ללקוחותינו.”

בוקסא

טכנולוגיית רכב SAM

מאז תחילת הפרויקט, מטרת צוות רכב ה-SAM היתה לשפר את איכות חייהם של אנשים על ידי יישום טכנולוגיה בדרכים חדשות וכמובן, הטכנולוגיה ממשיכה להשתפר. SAM 1.0 הוא למעשה שינוי של C7 Corvette Stingray משנת 2014 עם שליטה בהיגוי, האצה ובלמים.

ב-SAM 2.0, מהנדסי ARROW שילבו ברכב גם מצלמות, תכנות ורשתות לשיפור התפעול והדיוק בנהיגה. כיום, שמידט נוהג ב-SAM Car 3.0, עם 650 כוחות סוס.

ככה זה עובד:

אוזניות: שמידט לובש אוזניות מצויד חיישני-תנועה, בדומה לתוכנות מסך ירוק הלוכדות תנועה בשימוש בסרטים בהוליווד.

היגוי: מצלמות אינפרא אדום המורכבות על חיישנים עוקבות אחר לוח המחוונים הממוקם על האוזנייה ומתרגמות תנועות ראש עדינות של שמידט לתוך פעולות היגוי מדויקות דרך ממשק אדם – מכונה.

האצה ובלימה: מכשיר “sip-and-puff” מאפשר את התאוצה ואת הבלימה: נשיפה בצינור מאיצה את המכונית, ושאיפה מאיטה אותה.

IoT (אינטרנט של דברים): פתרונות IoT מותאמים אישית מאפשרים את זרימת הנתונים בזמן אמת על מנת לאפשר ניהול טלמטריה, מעקב אחר ביומטריה של הנהג ומעקב אחר תנאי הסביבה.

פרויקט רכב SAM הוא מיזם משותף בין חברות: ARROW, Schmidt Peterson Motorsports, Conquer Paralysis וחברת Lingenfelter Performance Engineering.

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות