בנגקוק כיעד עיקרי!

דניאל רייכר

העיר בנגקוק תאילנד הופכת לפופולרית ומבוקשת בקרב התייר הישראלי, זה כבר הרבה שנים שאנשים/טיילים/תיירים מגיעים לתאילנד ומרשים לעצמם לשהות לילה או שניים בבנגקוק. אבל למה המפגש עם בנגקוק חייב להיות כדרך אגב? למה לא לצאת לחופשה בבנגקוק? הרי אנו כן יוצאים לחופשות לניו יורק, לוס אנג’לס וכו. בנגקוק כיעד עיקר! להלן רק חלק מהסיבות:

קניות בבנגקוק

אולי המקום לערוך בו סשן קניות רציני זו העיר בנגקוק. שימו לב – לאנשים שהם לא חובבי קניות, אתם הולכים לשנות את דעתכם לגבי הנושא, להלן מספר סיבות למה העיר היא יעד אידיאלי לקניות:

נוחות – נוח לעשות קניות בעיר. רוב הבתי מלון בבנגקוק מרוכזים סביב קניונים/מתחמי קניות ואו על מתחם הקניון עצמו ורובם ברמה גבוהה. יותר נוח מזה? כן! כמות נכבדת מהקניונים ממוקמים על קו הרכבת העילית BTS Sukhumvit, כך שאין בעיה לקפץ בין אתר קניות אחד למשנהו ועדיין להשאר בסביבת קרובים למלון בבנגקוק.

קניונים בבנגקוק – אם כבר במתחמי קניות עסקינן, אז ראוי לציין לשבח את הקניונים בבנגקוק. הקניונים בעיר מגווינים עצומים ולעתים ניתן להגיע מאחד לשני ברגל, (סיאם פאראגון, סיאם סנטר, סיאם דיסקבורי, Siam Square One ואם כבר אז גם ניתן להגיע ל MBK), טווח האפשרוית לסוגי צריכה שונים הוא אדיר, מגוון החנויות בשטח יחסית קטן הוא עצום ומפתה.

הקניונים בעיר בנגקוק (Krung Tape – לפי המקומיים) ייחודיים מאוד ומאפשרים קניה מגוונת, מהחנויות היוקרתיות ביותר, חנויות המוכרות רכבים (אם בא לכם לקנות פורשה או BMW למשל, אז זה אפשרי), מוצרי אופנה של המותגים המבוקשים והיקרים ביותר עד לחנויות ולדוכנים בסגנון שוק שניתן להתמקח בהן. מקניונים מפוארים מאוד כמו אמפוריום וסיאם פאראגון דרך קניונים בוטיק מעוצבים כמו סיאם סנטר וסיאם דיסקוברי, קניונים כייפים וצבעוניים כמו Terminal 21 ו Central World וכלה בקניונים יותר עממיים כמו MBK הידוע והמגניב.

הקניונים שצויינו פה הם רק בודדים (אך פופולרים) במרכז העיר, ישנם עוד הרבה.

שווקים – ישנם עשרות שווקים או באזרים בעיר וכולם מציעים מציאות במחירים מפתים, מאופנה, צעצועים, תכשיטים, אלקטרוניקה וכו’. נכון יש הרבה חיקויים, אבל לא רק.

השווקים בבנגקוק מיוחדים, צבעוניים לרוב סימפטים, צפופים, לחים וחמים אבל חוויתיים (נעליים נוחות חובה). אפשרויות סעודה זולות זמינות בשווקים גם כן.

לא כל השווקים פתוחים כל הזמן, ישנם כאלה שפתוחים רק בסופש, (שישי, שבת, ראשון) כמו שוק Chatuchak שישי רק בערב, שבת, ראשון מהבוקר עד הערב.

ישנם שווקים הפתוחים רק בשעות הערב כמו שוק פאט-פונג המרכזי הממוקם בלב מחוז תיירות המין של בנגקוק או שוק Rot-Fai Market הממוקם באזור Udom-Suk/Bang-na, קצת מרוחק יותר ממרכז העיר, כ-20 דקות ברכבת עילית BTS Sukhuvit, בסמוך אליו ממוקם הקניון הענק Seacon ו Paradise הפחות גדול אבל עדיין מסיבי.

שווקים נוספים שראוי להזכיר: JJ Green, Asiatique, Rot-fai Ratchada, Khlong thoi Market, קניון פתוח או בזאר לילה מזמין Asiatique.

לרוב, המוצרים פה בבנגקוק הרבה יותר זולים מבארץ ובכלל בעולם, יחד עם זאת אט אט בנגקוק מתייקרת וישנם מוצרים שהם מגרדים במחירים את שאר העולם כמו מצלמות למשל (שוב תלוי איפה).

אז הנה סיימנו את הסיבה הראשונה לשאלה, למה להגיע לבנגקוק.

טיולים קצרים

גם אם אתם יוצאים לחופשה שבנגקוק היא היעד המרכזי וגם אם יצאתם לחופשה בתאילנד ונאלצתם לשהות זמן מה בעיר, תוכלו לנצל חלק מזמנכם בטיולים סביב בנגקוק וישנם מקומות מעלפיים לכך. הכוונה לנסיעה של כשעה -שעתיים. להלן מספר יעדים בולטים:

קנצ’נבורי – עיר הבירה של מחוז קנצ’נבורי, ממוקמת כ-120 קילומטר צפון מערב מבנגקוק. העיר ידועה כנקודה היסטורית חשובה וגרוטסקית של מלחמת העולם השניה ובאמת תוכלו למצוא שם מוזיאונים וסיפורים מצמררי שיער על שבויי מלחמה, גשר על נהר הקואי, (הסיפור שסופר על השבויים שבנו את הגשר ששמו לא היה קאווי אלא שונה לכך כדי למשוך תיירות עקב הסרט מ 1957).

אבל קנצ’נבורי המחוז מציעה הרבה מעבר לכך, היא מציעה נופים מרהיבים, מפלים, שלווה, אוכל טוב, נהר, יערות, אנשים חביבים ועוד.

אחת הנקודות שמומלץ לבקר בהן היא Huay Mae Khamin Waterfall קבוצה של מפלים עוצרי נשימה אשר בכל תחתית של מפה ישנה בריכה בצבעים נדירים שניתן להיכנס. פשוט מומלץ. אין מילים ליופי של המתחם, הזהרו לא להחליק.

עיירת Hua Hin – הממוקמת במחוז הואה-אין דרום מערב בנגקוק כשעתיים פלוס מעיר הבירה של תאילנד. העיר יושבת על החוף ומציעה מלונות טובים ברמה גבוהה לרוב על חוף הים, מסעדות, שווקים ואווירה קסומה ורגועה וכמובן חופים, הואה-הין פופולרית והביקוש שלה גדל בקרב תייירות בינלאומית. העיירה הייתה יודעה בקרב תיירות פנים, עוד מ-1920 עת בניית ארמונות הקיץ של מלכיי תאילנד Rama XI ו Rama XII.

פאטייה – Pattaya – כשעתיים דרום מזרח בבנגקוק, העיירה ידועה מאוד בגלל התיירות המין שבה. אבל אם אתם מעוניינים בחופי ים, אוכל, חיי לילה וכו’, אז אולי יתאים לכם. בואו נגדיר את זה כך, לצעירים אולי פאטייה תתאים יותר ולמשפחות יותר לכיוון Hua Hin.

תרבות

מקדשים – התרבות התאית מאוד מעניינית ועשירה, צבעונית ויחודית. אם זה דת, תוכלו למצוא מקדשים בכל עיר לרבות בבנגקוק, פה יש כמה מהמקדשים האייקונים, כמו Wat Phra Kaew הממוקם בתוך ארמון המלך, הוא המקדש המבוקר ביותר בבנגקוק וללא ספק מהמרשימים.

שני מקדשים נוספים מאוד פופולרים הוא Wat Pho שם ממוקם הבודהא השוכב אורך של כ-43 מטרים ו Wat Suthat עם הנדנה הענקית.

ספורט – הספורט הלאומי של תאילנד הוא מואי טאי Muay Thai, או איך שאנו מכירים אותו איגרוף תאילנדי. הוא אלים, קשה מאוד, קשוח מאוד אבל מהפנט, הספורט היה שייך למלכים לפני מאות שנים וירד לעם במשך הזמן, כיום הספורט המדובר הוא מכונה משומנת להימורים, אבל הוא עדיין מרשימים מאוד (וכיפיי).

שני איצטדיונים חשובים בעיר שתוכלו לראות בהם קרבות, (זה לא מתוייר כמו המקדשים או הקניונים אבל זו בהחלט אטרקציה), New Lumpini Stadium ו Rajadamnern Stadium.

מלוכה – התאיים מאוד מכבדים את בית המלוכה שלהם! לפני זמן קצר המלך האהוב הלך לעולמו הוא בומיבול אדוליאג’ מלך ראמה התשיעי, לא משנה באיזה צד של המתרס הפוליטי התאילנדים ממוקמים, לא משנה כמה מהומות יהיו, כאשר המלך מתערב אז כולם שותקים ומכבדים אותו. היום המלך של תאילנד הוא בנו, מאהה וצ’יראלונגקון.

אז בהתאם לזאת ניתן לראות בבנגקוק המון איזכורים למלך, בין אם קטנים מאוד בצידי רחוב ואו קניונים וכו’ עד למונומטים עצומים. בכל אופן האטרקציה הכי פופולרית בהקשר זה לתייר היא ארמון המלך שממוקם ב-Phra Nakhon לא רחוק מרחוב הקאוסן, בארמון עדיין מתנהלים טקסים רשמיים מעת לעת.

מלונות בבנגקוק

כאמור תאילנד זולה וכך גם בתי המלון בבנגקוק. המשפט האחרון נאמר בזהירות וביחסיות. כלומר, כן יחסית לארץ זולים, יחסית לניו יורק זולים, אבל הם עדיין מלונות.

ישנן חברות כמו בוקינג.קום בנגקוק שמציעות מבצעים יוצאי דופן שכדאי לנצל. מה שכן, בגלל שהמלונות יחסית זולים כדאי לכם לנצל זאת, אם אתם מגיעים ליומיים שלושה, השקיעו במלון על רמה אפילו חמישה כוכבים זה שווה את זה.

רמת השרות גבוהה מאוד בבנגקוק, יש הרבה צעירים שלומדים מלונאות ותיירות כי הם מבינים שזה מקצוע מבוקש וניתן להתקדם בו ובכלל התאילנדים מאוד שרותיים. אם אתם מגיעים לעיר לכשבוע ויותר נסו מלונות 4 כוכבים בבנגקוק. זה כדאי, הטיול שלכם ישתדרג פלאים ותהא לכם/ן חופשה נהדרת.

בנגקוק היא עיר נהדרת ומומלצת לחופשה. שתהיה לכם נסיעה בטוחה ומוצלחת.

(באדיבות אתר: www.articles.co.il)

 

 

דניאל רייכר

תגובות סגורות