חדשות היום

משפחה מייצרת

ראיון מיוחד עם חיים עומר, מנכ”ל ARAD METAL GROUP, על עסק משפחתי שהגיע מירושלים לערד והחל את דרכו כחברה קטנה לעיבוד שבבי וכיום הפך לקבוצת חברות המנוהלת על ידי דור שני של המשפחה ומספקת פתרונות טכנולוגיים לתכנון מכאני ואלקטרוני וייצור והרכבה של מגוון מוצרים בארץ ובעולם.

ARAD METAL GROUP הינה קבוצה של חברות טכנולוגיות המספקות פתרונות של תכנון מכאני ואלקטרוני וייצור מלא של המוצרים עבור לקוחות בארץ ובעולם. הכל התחיל כחברה פרטית שהוקמה לפני 39 שנים על ידי דויד ורבקה לנצ’נר, שהגיעו מירושלים לערד, דויד למד את מקצוע עיבוד-שבבי בבית הספר של תע”ש בירושלים והבין שיש דרישה מכל מיני מפעלים באזור הדרום להקים בית מלאכה לעיבוד שבבי.

החברה החלה את דרכה כחברת “ערד עיבוד שבבי” (Arad Metal Processing) ליצור בעיבוד שבבי למפעלים באזור ערד ועם השנים, עברה החברה התאמה לדרישות השוק. כיום מתמחה החברה בתכנון, ייצור והרכבה של חלקים מורכבים על פי צרכים משתנים של לקוחותיה. משנות ה 90 התקיים הליך של חילוף דורות, כאשר היום בפועל, כבר מנהלים אותה הדור השני של המשפחה והחברה מונה 36 עובדים. “מדובר בחברה שצמחה מחברה משפחתית קטנה, לחברה המתמחה בייצור פתרונות טכנולוגיים מהשורה הראשונה וזאת בפחות מארבעה עשורים.” מספר חיים.

בשנת 2001, החברה הפכה לקבוצת חברות ARAD METAL GROUP , אשר יושבת בערד ובמגדל העמק ומנוהלת על ידי חיים עומר ונועם לנצ’נר.

קבוצת החברות כוללת את:

Arad Metal Processing ערב עיבוד שבבי, המתמחה בתהליכי עיבוד של סוגי חומרים שונים ומייצרת מוצרים סופיים ברמת דיוק מירבית.

Magnifitec חברה שמפתחת ומייצרת עמדות בדיקה חשמליות לשוק הביטחוני, לשוק הרפואי ולשוק האלקטרוניקה בארץ.

CET אומנות החיתוך בלייזר. חברה מובילה בעולם לייצור מסכות SMT, המאפשרות דיוק מקסימלי בחיתוך של מתכות שטוחות ודקות בסטנדרטים גבוהים ביותר עם דגש על זמני אספקה קצרים במיוחד. חברה זו מבצעת פרויקטים נבחרים לשוק המקומי ולשוק הבינלאומי ומהווה מקור השראה, לתחומי ייצור אחרים. תחום שדורש הרבה ניסיון, מיומנות גבוהה מאד, יכולות טכניות גבוהות בהפעלת הציוד כדי להתאים את המוצרים לצרכי הלקוחות שלנו.

לדברי חיים, “שיטת העבודה שלנו, מבוססת על פתרונות תפורים למידותיו של הלקוח. אנו רואים חשיבות עליונה בהקפדה על הפרטים הקטנים ביותר. המסכות והחלקים שאותם מייצרת CET מעניקות דיוק ואיכות בהרכבת מעגלים חשמליים. לקוחות החברה נהנים מפתרונות ייחודים המבוססים על גמישות והתאמה לצרכיהם הספציפיים תוך הקפדה על איכותם של המוצרים היוצאים משערינו”. פתרונותיה של CET מוכרים ומשולבים בענפים ובתעשיות של רפואה, אלקטרוניקה אופטיקה ביטחון ועוד.

לקוחות החברה מתחלקים לשלושה סגמנטים עיקריים:

  1. תחום התעשייה הכימית והרפואית
  2. תחום המזון והפלסטיקה
  3. תחום ההייטק והאלקטרוניקה

לחברה ניסיון רב, שהצטבר במשך שנים רבות והחברה מתמחה בייצור חלקים ומכלולים בכמויות קטנות ועד מאות בודדות, כמו גם אמצעי ייצור לתעשייה (מתקנים וג’יגים). “אנו מייצרים הרבה מאד אבי טיפוס. כמו כן, יש לנו מחלקת הרכבה וחיווט בעלת ניסיון של שנים רבות. החברה מתכננת ובונה מכונות על פי דרישות מיוחדות ויש לנו את היכולת לשלב מכניקה, חיווט ובקרים מתוכנתים.”

דוגמא לאמצעי ייצור לתעשיית ההרכבות האלקטרוניות הם מתקנים להלחמת גל סלקטיבי.

כשלב בתהליך של הרכבת כרטיס אלקטרוני, ישנו תהליך של החדרת רכיבי Thru holes (בדרך כלל רכיבים גדולים או רכיבים שעומדים בתקנים צבאים). רכיבים אלה משולבים על הכרטיס האלקטרוני לאחר הלחמת רכיבי SMT. רכיבי Thru holes לא ניתנים להלחמה בתנורי Reflow, בדומה לרכיבי SMT אלה עוברים הלחמה במכונות להלחמת גל. תהליך ההלחמה של הרכיבים מתבצע באמצעות גל בדיל מותך, שמלחים את הרגליים של רכיבי ה Thru holes מצדו התחתון של הכרטיס החשמלי. בשלב הזה יש צורך באמצעי ייצור – מתקן להלחמת גל, שיאפשר מצד אחד גישה לאותם רגליים של רכיבי Thru holes כדי להלחימם לכרטיס האלקטרוני ומצד שני להגן על אותם רכיבי SMT מטמפרטורה גבוהה שיוצר הגל של הבדיל המותך. מתקן להלחמת גל סלקטיבי עשוי מחומרים מרוכבים מבודדים ומשמש כמגן לרכיבי SMT בתהליך הלחמת גל.

היכן כל העבודה מתבצעת?

מחלקת ההנדסה/תכן שלנו, נותנת ללקוחותינו את האפשרות לקבל שירות של אפיון ותכנון מכאני של המוצר ולאחר מיכן ייצור המוצר וכל זאת תחת קורת גג אחת, כל היכולות נמצאות במפעל של החברה בערד, וזה היתרון הגדול שלנו.

דבר שחוסך הרבה זמן ומקטין באופן משמעותי את זמני האספקה ואת העלויות. מחלקת התכנון עובדת עם תוכנות תכנון מכאני מגוונות כך שכל האינטראקציה עם הלקוחות נעשית באמצעות האינטרנט ודואר אלקטרוני. כל מוצר שמתוכנן בחברה, נשלח אל הלקוח כדי שיוכל להתרשם מאיכות הפתרון ובמידת הצורך להכניס שנויים אחרונים. רק לאחר אישור הלקוח, המוצר יורד לייצור. לכל תחום, יש לנו את אנשי המקצוע, שלהם ניסיון רב בסביבת העבודה הרלוונטית, דבר שמאפשר ראיה רחבה ומתן פתרון עם ניסיון מוכח.

למפעל גם מחלקה ייחודית לעיבוד של חומרים מרוכבים, שירות ייחודי שנותן מענה לחברות ביטחוניות ולחברות הרכבה אלקטרוניות. כמו למשל ייצור חלקים למטוסים ללא טייס.

החברה יודעת לשבב (גם כרסום וגם חריטה) פלדות רכות וקשות, פלדות על חלד, אלומיניום, פלסטיקה הנדסית וחומרים מרוכבים. כמו כן יש לנו יכולת לבצע ריתוכים ופעולות משלימות כמו ציפויים וצביעה של חלקים.

לקוחות החברה נמצאים בכל חלקי הארץ, ממטולה שבצפון ועד חצבה שבדרום. “רוב הפרויקטים שלנו הינם פרויקטים ביטחוניים, בין לקוחותינו: רפאל, תעשייה אווירית, אינטל, קבוצת אלביט, פלקס ועוד. פיצלנו את משרדי החברה על מנת להיות קרובים ללקוחותינו ולתת שירות יעיל, מהיר ומקצועי יותר” אומר חיים. “אנו מספקים את כל המוצרים עד בית הלקוח, ובמקרה שיש צורך בפגישות אפיון עם הלקוח, המהנדס יוצא בעצמו לאתר הלקוח, לומד את צרכיו, ונותן פתרונות מתאימים בהתאם לצרכיו. אנו יכולים לתת מענה Full Turn key. להוביל את הפרויקט כולו מתחילתו ועד סופו, או לתת פתרון משולב גם אם זה אומר, להיות חלק מצוות שכולל את אנשי ההנדסה של הלקוח ולהיות אחראים על חלק מסוים מהפרויקט בהתאם לצורך הנדרש. זמן התגובה הינו מרכיב מרכזי בפרויקטים מסוג אלה, ואנו יודעים לתת מענה בזמן קצר לפי דרישה מדויקת. בחלק גדול מהמקרים אנו משנעים את המוצרים המוגמרים עד לאתר הלקוח.”

האם קבוצת החברות עובדת בסינרגיה אחת עם השנייה?

כחלק מקבוצת Arad Metal Group,ישנה חברה אחות בשם מגניפיטק עם סינרגיה לפעילות של ערד עיבוד שבבי. מגניפיטק היא חברה שמפתחת ומייצרת עמדות בדיקה חשמליות לשוק הביטחוני ,לשוק הרפואי ולשוק האלקטרוניקה בארץ. כחלק מהשירות, אנו מייצרים מבדקים מעבדתיים לחברות הזנק, מייצרים מבדקים פונקציונאליים על פי אפיון, החברה מייצרת מתאמי ICT לחברות תקשורת ולחברות ביטחוניות, ונותנת פתרונות של תכנות ותכון מבדקי Jtag בדיקות שרשור ועמדות ATE. לחברה צוות מקצועי ושותפים מקצועיים שנמצאים בתחום שנים רבות, הצוות יודע לתת מענה בהתאם לצרכיו של כל לקוח ולקוח. אנו לוקחים מוצר משלב הרעיון ועד לשלב בנית המבדק הסופי.

מה עם הממשק שלכם עם חברות בחו”ל?

מגניפיטק גם מייצגת מספר חברות רב לאומיות אשר ישנה סינרגיה בינן לבין מוצרי/ יכולות הקבוצה, כמו למשל:

– חברת FEINMETALL הגרמנית, חברה מובילה בשוק האירופאי והעולמי לייצור POGOPINES (סיכות למוצרים ולעמדות בדיקה), מחברים מיוחדים לבדיקת רתמות (כל צמות החיווט החשמליות) לתעשיית החלל התעופה והרכב.

– חברת LPKF הגרמנית, חברה לייצור מכונות לייצור מעגלים ב 3D לתעשיית האלקטרוניקה העולמית באמצעות טכנולוגית LDS – Laser Direct Structuring, טכנולוגיה ייחודית שמשולבת היום בכל מוצרי ה Smart phones המובילים, גם במחשבים ניידים וטבלטים של החברות המובילות בעולם.

לחברה גם מכונות להפרדת מעגלים באמצעות מכונת UV Laser – המילה האחרונה בתחום.LPKF הינה חברה מובילה בתחומה ובעלת שם עולמי.

– חברת KOLB הגרמנית, חברת שמפתחת ומייצרת חומרים ומערכות לשטיפה של כרטיסים חשמליים, מסכות SMT ומתקנים להלחמת גל (ערד עיבוד שבבי הינה החברה המובילה בארץ לייצור מתקנים להלחמת גל מחומרים מרוכבים). KOLB הינה חברה מאד ייחודית ואיכותית.

גם חברת CET, מקבוצת ARAD METAL GROUP, המתמחה בחיתוך מדויק בלייזר של מתכות שטוחות, מייצרת למספר שווקים: “החברה מייצרת לשוק הביטחוני, לתחום הרפואי ולשוק האלקטרוניקה בארץ ובעולם”.

לחברה 2 סניפים בארץ ועוד כמה סניפים באירופה.

“אנו עובדים קשה במטרה לייצא את הידע והטכנולוגיה גם מחוץ לישראל ונמצאים בשלבים מתקדמים ובשיתוף פעולה עם חברות רב לאומיות. אנו מכוונים בעיקר לייצא את הטכנולוגיה למערב אירופה” אומר חיים.

אלזה שורקין, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות