חדשות היום

בעבר היה נדרש צבא כדי ליצור מערכות בדיקה ראיון עם סקוט ראסט, סגן נשיא בכיר ל- R&D גלובלי ב- NI

העולם הטכנולוגי מתקדם במהירות מסחררת, ועולם הבדיקות חייב לעמוד בקצב. פגשנו את סקוט ראסט, סגן נשיא בכיר ל- R&D ב- NI, שעשה מסלול מרתק של 27 שנים בחברה, ואחד האחראים לגישה המודולארית שמאפשרת למהנדסים לעמוד בקצב.

סקוט ראסט, סגן נשיא בכיר ל- R&D גלובלי ב- NI, כבר פעיל בחברה קצת יותר מ- 27 שנים. הוא צלח בהצלחה מרובה מגוון תפקידים, בהם מהנדס אפליקציות, שיווק מוצרים, פיתוח תוכנה, ניהול תוכנה, ועזר להוביל חלק מההשקות הגדלות של החברה, כגון פתרון PXI עם פלטפורמה של יכולות תואמות כדי שמהנדסים ומדענים יוכלו לבנות אפליקציות בדיקה ומדידה מהפכניות.

“הפכתי לסגן נשיא קו המוצרים המודולרי בצד ה-R&D “, מתאר ראסט את התפתחות הקריירה בענקית האלקטרוניקה. “לאחר מכן מילאתי תפקידים ברמה הבינלאומית – הייתי שנתיים בפנאנג במלזיה, במרכז הפיתוח והמחקר שלנו שם. ובתפקיד האחרון, במהלך 3-4 השנים האחרונות אני בתפקיד הנוכחי של סגן נשיא בכיר ל- Global R&D, כשאני מוביל את הפעילות ברחבי העולם”.

בנוסף לקריירה המגוונת בחברה עצמה, ראסט עבד בשיתוף המתחרים של החברה במסגרת גופי סטנדריזציה, כששימש יו”ר  VXIplug&play Systems Allianc וייסד את IVI Foundation שנועדה לגשר על פערים קיימים בתעשייה בדרייברים וירטואליים.

מה הדבר הכי מעניין ש- AI עושה כיום בעולם?

“אני חושב שהדבר החדשני ביותר הוא הגישה שלנו –  שמאפשרת ללקוחות ליצור מערכות מותאמות אישית. היא מאפשרת לאנשים לקחת את כלי הפיתוח שלנו ואת החומרה המודולרית, וכפי שציינתי, ליצור כל מערכת שנדרשת להם. החדשנות באה לידי ביטוי בכך שאתה יכול לקחת את התוכנה שלנו ולהריץ אותה על החומרה, כשה- Labview מטרגט יעדי FPGA ישירות”.

“בתחומים של תקשורת Real Time, עיבוד אותות זמן אמת ושליטה מתקדמת, גם אנשים ללא תארים בתכנון משובץ או בתכנות FPGA מתקדם, יכולים לקחת את הידע בתחום שלהם וליצור דברים שדרשו בעבר צבא אנשים כדי ליצור, כאשר האפשרות היחידה שעומדת בפניהם היא פיתוח עצמאי. הם יכולים להוריד את המוצרים והפתרונות שלנו מהמדף, לבצע התאמות, להריץ את האלגוריתם שלהם בחומרה, וליצור אפליקציות מדהימות בכל יום”.

סקוט ראסט, סגן נשיא בכיר ל- R&D
גלובלי ב- NI ויחיאל פלד, מנכ”ל NI ישראל

אילו מגמות מרכזיות אתה מזהה בשוק העולמי?

“הכל מקושר, הכל ממוחשב, והכל מכיל מחשוב בתוכו, כל הדברים שלנו הופכים לחכמים יותר, דבר שהופך אותם לקשים יותר לתכנון, יותר קשים לבחינה כדי לבדוק שהתכנון נכון, ויותר קשים ומאתגרים לבחינה לאחר ייצור המכשירים. במקביל, אני בטוח שזה משהו שאתם תמיד שומעים, אבל העלות של הבחינות לא יכולות להפוך את המוצר ליקר יותר כך שלא ניתן להשקיע יותר זמן בבחינה. כך שהאתגרים האלה, של טכנולוגיה בתאוצה ואיחוד בין  טכנולוגיות, הם מוחשיים מאוד”.

אנשים חייבים לבדוק יותר עם פחות. אין להם את הזמן לעקוב ולהתעדכן בכל הטכנולוגיות האלה. הגישה מבוססת הפלטפורמה שלנו, אשר מביאה אליהם את כל הטכנולוגיות יחדיו, הופכת אותם לסוג של מרכיבים – קצת כמו בתוכנית בישול בה כל המרכיבים כבר מוכנים. אתה לא צריך לבזבז זמן לחתוך את הבצל, זה פשוט שם. הלקוחות שלנו לוקחים את הידע המקצועי שלהם, ובקלות לוקחים את המרכיבים ומערבבים אותם יחדיו כדי ליצור את המתכון האישי שלהם – מהר בהרבה מאשר יכלו לעשות בשימוש בכל כלי אחר. ומכיוון שדברים משתנים כה מהר, הם לא יכולים לחכות להגעת פתרון סטנדרטי מהמדף מהמתחרים שלנו. זה ייקח יותר מידי זמן. את הבדיקות שהם צריכים, הם צריכים כעת. והפלטפורמה שלנו מדהימה לשם כך”.

מעבר לפלטפורמה הרחבה הכוללת ש- NIמספקת ללקוחות, ראסט גם מדגיש את היתרונות הנובעים מהגודל של החברה: “אנו מוכרים לחברות בכל העולם וזה חלק מהערך שאנו מביאים ללקוחות – כאשר אנו מפתחים מוצר פעם אחת והוא משמש ביישומים רבים. המשמעות של נפח הפעילות הרחב שלנו, מכיוון שאנו מוכרים גלובלית לכל הלקוחות, הוא שאנו מקבלים מחיר טוב יותר על רכיבים ולכן יש לנו עלויות נמוכות יותר. בזכות הנפח הזה יש לנו גם איכות טובה יותר, מכיוון שכשאתה מייצר יותר אתה מוציא את כל הבאגים מהמערכת”.

מה אתם מציגים בכנס?

מר מייקל קונרד מנכ”ל חברת קונרד

היום זהו כנס שאנו מקיימים מספר פעמים ברחבי העולם. הוא נועד בעיקר כדי להציג את הפלטפורמה שלנו ואת כל היכולות החדשות ששילבנו בה. יש לנו כאן עבודה רבה לעבור על כל הטכנולוגיות והמוצרים החדשים שאנו משיקים.

בין הטכנולוגיות הייחודיות שהציגה NI בכנס נמצא ה Vector Signal Transceiver – החדש.

“זו למעשה קטגוריה חדשה שיצרנו”, אומר ראסט. “יש למוצר שני ערוצי RF Out – שני RF In ועל החומרה יש FPGA שניתן לתכנת ישירות. כך ניתן להשתמש במוצר לאפליקציות רדיו מוגדרות תוכנה ולבדיקות טכנולוגיות התקשורת העדכניות ביותר. מכיוון שאנו נוקטים בגישה מודולרית, יש לו טווח תדרים של 6 גיגה הרץ, אבל אתה יכול להרחיב אותה עם MM wave head כך שאוטומטית אתה מוכן לבחון עבור Automotive Radar, וככל שנכנסG5  ואתה פותח את ספקטרום  MM Wave אתה כבר מוכן עם פלטפורמת החומרה. זה אולר שוויצרי של כלים בהם אתה יכול להשתמש לכל כך הרבה דברים, החל מאלקטרוניקה מסחרית סטנדרטית ועד לחדשנות האחרונה ב- Automotive Radar ותקשורת אלחוטית”.

(תמונה http://www.ni.com/en-il/shop/select/pxi-vector-signal-transceiver עם הכיתוב “אולר שוויצרי של כלים”)

איזה תפקיד משחקת ישראל באסטרטגיה שלכם?

אני חושב שהשוק הישראלי הוא למעשה מיקרו קוסמוס של השוק העולמי. אתה רואה את כל החברות הרב לאומיות המובילות כאן והן עושות בדיוק את מה שאנחנו עושים: יש שוק עולמי, ויש מהנדסים מאוד מוכשרים כאן בישראל, וכולם מנסים ליהנות מהכישרון הזה. יש כאן יכולות גבוהות מאוד ומהנדסים חכמים מאוד, והמשמעות היא שיש לקוחות נהדרים עבורנו, לעבוד איתם ולמכור להם.

אתה רואה מקום לצמיחה?

כנס NI-Da

כמובן. אני לא יודע מה אנחנו יכולים להגיד על הצמיחה שלנו, אבל זה שוק נהדר עבורנו. יש חברות גדולות כאן, וה-  SMEהקטנים כאן מדהימים גם הם. חלק מהחברות שביקרנו בהם יש להם יכולות מדהימות השייכות לשוק הישראלי”.

מגרש המשחקים של הרכב האוטונומי / מיליוני קילומטרים של רכב אוטונומי במעבדה אחת

“רק בשנים האחרונות ישראל הפכה לשחקן מרכזי בתחום הרכב”, אומר יחיאל פלד, מנכ”ל נשיונל אינסטרומנטס ישראל. “רק כעת אתה יכול לשמוע בחדשות על חברות חדשות, השקעות חדשות בתחום ואקזיטים. זה שוק בצמיחה ונראה מבטיח מאוד עבורנו. הוא מתאים בדרכים רבות לפלטפורמה שלנו”.

כדי לקדם את הפעילות של NI בתחום הזה, הגיע לארץ באופן מיוחד, מר מייקל קונרד, המנכ”ל של חברת קונרד אותה ייסד לפני 24 שנים, שותפה של NI המספקת פתרון ייחודי לקידום הרכב האוטונומי.

מה אתם מציגים בישראל?

“מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לסייע לחברות לבצע בדיקות אימות – במקום ברחוב, אנו מבצעים את הכל במעבדה. כדי לבדוק אם המכונית מגיבה תמיד נכון בתרחישים ברחוב, אנחנו צריכים לגמוע מיליוני קילומטר, וזה מה שאנחנו מסייעים ללקוח לעשות. אנחנו מבצעים סימולציה מלאה של הרחוב, ואנו  מאתגרים את החיישנים עם מטרות ברחוב”.

הפתרונות של קונרד בנויים על בסיס הפלטפורמות של LabVIEW ו- PXI של NI, בשילוב עם טכנולוגיית ABex של קונרד. הטכנולוגיה מאפשרת ללקוחות שיתוף יעיל של משאבים אנלוגיים ודיגיטליים כדי להפחית עלות הפיתוח וההפעלה. השילוב בין PXI ו- Abex מביאה לעמדות בדיקה עם כלים לקישוריות DUT שיכולה לעמוד גם בסביבות הקשוחות ביותר”.

תמונה מתוך וידאו של קונרד:

קרדיט: KONRAD

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות