האתגר של לימוד המכונה הוא לא הדיוק, הוא ה- Scaling

Xilinx נכנסת לעידן חדש עם מנכ”ל חדש, אחרי עשור בהובלת משה גבריאלוב. עידן של מחשוב מקצה לקצה בו צריך להתמודד עם היקפים חדשים של נתונים – ממערכות IoT, חיישני ויזואליזציה ברכבים ובינה מלאכותית. ואוטר סוורקרופ, מנהל קו מוצרים בכיר בחברה, מסביר כיצד החברה מתמודדת עם האתגרים החדשים.

אין אחד מבין קוראי ניו-טק מגזין שלא מכיר את XILINX. גם עם אחוז מכירות  של יותר מ- 80% מתוך כלל המכירות בטכנולוגיות של 20 ננומטר ו 16 ננומטר, החברה לא עוצרת לנוח על זרי הדפנה. ערב עזיבתו של משה גבריאלוב, ששימש בתפקיד המנכ”ל השלישי של החברה במשך כעשור, והצליח לקדם את מעמדה בשוק, החברה ממשיכה הלאה ונדרשת להתמודד עם האתגרים  החדשים בשוק.

אחד המובילים את מאמצי הפיתוח בחברה הוא מר’ ואוטר סוורקרופ, מנהל קו מוצרים בכיר בחברה, שהגיע לישראל במסגרת הכנס השנתי של חבת XILINX. נפגשנו עימו כדי ללמוד מהו האתגר הבא ואיזו חדשנות השוק דורש כיום:

“הקישוריות נותרה אתגר ונמשיך לחדש בתחום זה. אנו מפורסמים ב- Serial Transceivers שלנו, והגענו כעת לקונברטר של תדר רדיו אנלוגי על צ’יפ ונמשיך לעשות גם את זה בהמשך. המשמעות למעשה היא שדורשים בשוק מהירות גדולה יותר במכשיר. מאפיינים נוספים שאנו פועלים בהם הם המחשוב, כולם רוצים מחשוב דחוס וכמובן יעיל יותר”.

היכולת להרחיב את מעגל המשתמשים במוצרים שלה, הופכת את ישראל מרובת הסטרטאפים לשוק חשוב עבור החברה:

“אחת מהתוצאות של הפיכת המוצרים שלנו לקלים יותר לשימוש, היא כמות חדשנות המדהימה שמגיעה מישראל. במיוחד החדשנות המתקדמת. בדרך כלל לא מדובר שינויים מינוריים, אלה בארכיטקטורות חדשות, דרכים חדשות לחשוב על מוצרים שמגיעות מישראל. XILINX מחויבת לחלוטין לישראל”, אומר סוורקרופ.

אתם מביאים גם ידע לסטרטאפים וחברות שאתם עובדים איתם?

“כאשר אנו עובדים עם לקוחות אנו מנסים להבין מה הם מנסים להשיג, ולאו דווקא באיזו טכנולוגיה בדיוק הם מנסים להשתמש – אנחנו קודם כל רוצים להבין מה לקוח מנסה לעשות, ואז זה הופך לממשק מאוד הדדי. אנחנו נותנים הצעות על דברים שאנחנו חושבים שיעבדו עבורם, ולפעמים נותנים גם רמזים כגון ‘כן, אתה יכול לעשות את זה…אבל האם חשבת על הצד הזה של ההטמעה’. אז זה לא רק סיליקון, לא רק תוכנה, אלו עצות לגבי תכנון הבורד, ניהול האנרגיה, תרמיקה, כל הדברים שאתה צריך כדי לבנות מערכת. אני יכול למכור לך רכיב ולהגיד לך להוריד את הכלים מהאתר- ובהצלחה. אבל המעורבות שלנו בסופו של דבר מסייעת ללקוח לבנות מהר יותר, וגם מסייעת לנו ללמוד כדי שנוכל להתכונן טוב יותר לדור הבא”.

שוק הטכנולוגיות לרכב מתפתח מאוד בישראל, אילו אתגרים אתם מזהים כיום בשוק? 

Wouter Suverkropp – Sr. Product
Line Manager
Shmulik Preil – Regional Sales
M a nager : Channel

אני חושב שהאתגר המרכזי הוא מחשוב-לוואט. טכנולוגיות אוטומטיב מאוד רגישות לאנרגיה, ואנו רוצים לעשות בהן יותר יותר. יש גם חשיבות לעלות. אנו מצפים ליותר מהרכבים שלנו – שיבצעו חניה בעצמם, שיגיעו כשאתה קורא להם, ובסופו של דבר שיסיעו את עצמם. הם צריכים יכולות זיהוי משמעותיות מאוד כדי לעשות זאת – ואנו תומכים בכך”.

אילו פתרונות שלכם תומכים בעולם הרכב?

“יש לנו הצלחות עם משפחת רכיבי ה Zynq UltraScale+ MPSoC המבוקשים מאוד בתעשיית הרכב עבור ADAS – אפליקציות מסוג סיוע לנהיגה וראייה דיגיטלית. ל- XILINX יש פתרונות משמעותית בתחום. יש לנו Stack לראייה דיגיטלית, מערך של פתרונות שכולל דוגמאות לתכנון עם סיליקון, כולל בינה מלאכותית מבוסס מצלמה. אנחנו חזקים שם במיוחד מכיוון שממשק לחיישנים הוא קשה, וזה מקום בו XILINX זורחת מבחינת הסיליקון – עם גמישות אדירה כדי ליצור ממשק לחיישנים מסוגים רבים. אנחנו יכולים לעשות את המיחשוב ביעילות אדירה, וחיסכון באנרגיה שחשובה מאוד ברכבים. יש לנו גם רמות גבוהות מאוד של אמינות והסמכות עבור חלקים אלה”.

להוציא יותר מבסיס הנתונים הקיים

זו הפעם השניה בה ווטר סוברקרופ מגיע לישראל, 10 שנים אחרי הביקור הראשון. עם ניסיון בתעשייה של “יותר שנים מאשר אני מוכן להודות בכך”, הוא מגיע בתפקיד מנהל קו בכיר של משפחת מוצרי Kintex (Kintex UltraScale, Kintex7, Kintex UltraScale+), ו Zynq UltraScale+ RFSoC.

מה החדשנות האחרונה שיצאה מ- Xilinx?
“במהלך השנה האחרונה הגענו לייצור המוני של ארכיטקטורת UltraScale+, המבוסס על טכנולוגית 16 ננומטר ב-TSMC. המשמעות היא ש XILINX היא החברה היחידה עם מוצרים מתכנתים, ביצור המוני, בטכנולוגיה מתקדמת זו.

מכיוון שההשקה הייתה כה מוצלחת, הייתה לנו הזדמנות להוסיף מוצרים נוספים לארכיטקטורת UltraScale+ בטכנולוגית ה 16 ננומטר. למשפחת ה Zynq UltraScale+ MPSoC הצלחנו להוסיף DAC/ADC לרכיב חדש בשם Zynq UltraScale+ RFSoC. זו הפעם הראשונה שקיימים DAC/ADC בקצבים של גיגה סמפלס לשניה ליישומי תקשורת. פתרון זה משולב באופן מונוליתי על ה- FPGA Fabric עם Full DSP Sub-systemes. הכל יושב על רכיב אחד בטכנולוגיה של 16 ננומטר. הוא מאפשר דגימת רדיו רב ערוצית, עם אינטגרציה ישירה עם עיבוד הסיגנל לרוחב כל שרשרת האות.

זה המוצר שלי, אז כמובן שאני נלהב לגביו, לקוחות אומרים לנו שהוא מלהיב. הוא מאפשר להם לעשות דברים שלא יכלו לעשות בעבר. הוא מיועד ל- 5G, Radio, backhaul, fixed wireless Access, ובמידה מסוימת base band processing.

לראשי רדיו יש מעטפת עוצמה מוגבלת שבמסגרתה הם יכולים לעבוד. אבל אנחנו רוצים תדרים, יותר ערוצים, יותר אנטנטות. באמצעות האינטגרציה הזאת XILINX יכולה לאפשר זאת עבור הלקוחות שלה. אלה יתרונות שאינם זמינים ברכיבים דיסקרטים . וזה באמת מבדל אותנו מפתרונות אחרים שנמצאים בשוק”.

על פרויקטים בטכנולוגיה זו בישראל, או בעולם בכלל, אנחנו לא יכולים לספר מטעמי סודיות, אבל ניתן לרמוז כי כל הלקוחות שעובדים על ראשי רדיו או יישומי ראדר/מכ”מ מאוד מתרגשים מהמוצר החדש.

איך אתה רואה את שוק ה- G5 מתפתח?

כרגע אנו רואים הפעלות מוקדמות של G5 מתחילות להופיע, כגון באולימפיאדת החורף 2018, והפעלה גדולה באן ארבור בארה”ב. אלה הפעלות ב”קניונים אורבניים” – סביבה עירונית גבוהה וקשה מאוד לתפעול. אלה דברים שמתרחשים כרגע וכולם מתבססים על XILINX לבייס בנד ורדיו. אני חושב שעד 2020 נראה הפעלות רציניות. Xilinx משחקת תפקיד רציני בראשי רדיו, בגישה אלחוטית ו Backhaul. הרכיב שתיארתי, ה-RFSoC  Zynq UltraScale+, מרגש במיוחד, מכיוון שזהו פתרון לראש רדיו שלם, אמנם עדיין צריך מרכיבים חיצוניים, אך כל הדגימה, העיבוד וכל הקישוריות לאחור, הכל ממומש על רכיב יחיד”.

כיצד Xilinx משתלבת בעולם ה- IoT?

“כשאתה חושב על IoT, אם לכל אחד יש פעמון דלת חכם, או מתג תאורה חכם, או שבב בתיק כך שהבית שלך יודע שאתה בבית, אז יש פוטנציאל למאות מכשירים בבית אחד. כל המידע הזה, מכל מכשיר, הוא קטן מאוד, אבל צריך לשלב את הכל, ונוצר לך הר של נתונים. הנתונים האלה אינם מובנים, אינם מסודרים בגיליון מסודר או בבסיס נתונים, אלה פשוט עובדות קטנות – מישהו הדליק את האור, מישהו עשה כך וכך. כל הנתונים האלה צריכים להיות מועברים, אז אנחנו תומכים ב- 5G, תומכים בגישה אלחוטית קבועה, ותומכים ב Backhaul ובטכנולוגיות מסורתיות. מעל זה אנחנו תומכים בכל המחשוב שמאחורי זה, כדי להשתמש במידע הזה”.

“אמרתי הבוקר בכנס שרק 20% מהמידע שקיים בחברות הוא מובנה. 70-80% מהמידע בחברות אינו מובנה, אלה עובדות קטנות, אבל הן אינן מסודרות בבסיס נתונים נקי של שורה אחר שורה. תחשוב על הערך שיש ב- 70-80 אחוז האלה שאתה יכול לקבל אם רק תהיה לך גישה אל המידע הזה. אנחנו הופכים את המחשוב הזה ליעיל באופן דרמטי. כדי לתמוך בסקיילינג של IoT ו- IoT תעשייתי”.

היכולת של XILINX לתמוך במערכות ה- IT ההולכות ומתרחבות, באה לידי ביטוי בהשתלבות XILINX בשירותי מחשוב הענן של אמזון ה- AWS F1 – עם אחד מרכיבי ה- Vitrex UltraScale+ הגדולים ב- 16 ננומטר, אשר זמינים ללקוח קצה בסביבת ייצור מלאה.

“תחום נוסף בו אנו מצליחים הוא יעילות המחשוב”, מוסיף סוורקרופ. “אם אתה מסתכל בענן כרגע, וב- Level Computing, באינטליגנציה מלאכותית ולימוד עמוק, הם בכל מקום. 20% מתנועת החיפוש כיום היא כבר קולית. בעוד שנתיים צופים שתגיע ל- 50% מכל תנועת החיפוש. את הקול הזה יש לעבד. ב- 2010 התחילו  להיכנס לרשתות נוירונים עמוקות. הן מאוד מדויקות, למעשה כה מדויקות שהתוצאות די אמינות. לכן, דיוק הוא לא הנושא כרגע, יכולת הסקיילינג היא הנושא, יעילות העיבוד היא האתגר.  הלקוחות לא רוצים לבנות בסיסי נתונים גדולים יותר, הם רוצים לעשות יותר במרכז הנתונים שיש להם, ושם XILINX זורחת באמת”.

לסיכום, עם מנכ”ל חדש לחברה, האם אתם צופים עידן חדש?

“אני יכול להגיד שמשה גבריאלוב עשה דברים מדהימים עבור Xilinx. אנו מוקירים לו תודה על כך. הוא היה מנהיג חזק עבור החברה, עם סגנון משלו. הוא הביא עשייה ותמך בהחלטות בחברה שהציבו אותנו על המסלול בו אנו נמצאים. במבט קדימה, המנכ”ל החדש שלנו, ויקטור פיין, מגיע מרקע הנדסי חזק. הוא באמת בעל חזון, והוא מישהו שיש לו את היכולת לקשור את החזון לאסטרטגיה ולהוציאה לפועל. זה משהו שהוא כשרון אמיתי בתעשייה הזאת. אני לא חושב שזה נפוץ, בדרך כלל אנשים הם טובים באחד או בשני. הוא אחראי להשקה של סדרה 7 המבוססת על טכנולוגית 28 ננומטר עבור Kintex, Virtex ו- Zynq, הראשון בזמנו. ואני חושב שאם אתה שואל אנשים בתעשייה הם יגידו לך שזו הייתה פריצת דרך מבחינת רמת איכות ההוצאה לפועל. אנחנו במסלול הזה מאז. אנו נרגשים מאוד, הוא מכיר את החברה מבפנים ומבחוץ, וזה יהיה טוב מאוד ל- XILINX.

 

 

תגובות סגורות