מיזם ויה-ואן משיק שירות שיתוף נסיעות מהפכני בלונדון באמצעות מאות רכבים

ויה ממשיכה להתרחב באירופה:

4 באפריל, 2018 – ויה-ואן, המיזם המשותף של חברת ויה (Via) וחטיבת רכבי הוואן של מרצדס-בנץ הכריזו היום על השקת שירות שיתוף הנסיעות שלהם בלונדון. המערכת של ויה מחשבת מסלולי נסיעה בזמן אמת בין אלפי נוסעים ומאות רכבי הסכים ויוצרת מערך תחבורה דינמי, יעיל ונוח. השירות מושק באזורים 1 ו-2 של לונדון (מרכז העיר והטבעת סביבו) ויספק לתושבי העיר לראשונה אלטרנטיבה תחבורתית נוחה, יעילה וזולה. לרגל ההשקה ולזמן מוגבל, כל הנסיעות בויה-ואן מאזור 1 או אליו יעלו רק 3 פאונד.

“לתושבי לונדון מגיעים פתרונות תחבורה חדשניים שהם בטוחים, נוחים וזולים”, אומר כריס סניידר, מנכ”ל ויה-ואן. “ויה-ואן היא חברה מסוג אחר: אחריות חברתית היא חלק מה DNA שלנו. המשימה שלנו היא להניע מערכות תחבורת המונים דינמיות בזמן אמת, שמפחיתות את עומס התנועה בערים, ובנוסף גם להציע לנהגים הזדמנות להרוויח שכר הולם. אנו מתרגשים להשיק את השירות בלונדון, וסוף סוף לתת לתושבי העיר אלטרנטיבה לשירותים היקרים והבלתי יעילים של מוניות ספיישל”.

השירות מבוסס על מערכת ההפעלה לתחבורה חכמה שפיתחה ויה, אשר יושמה לראשונה בעיר ניו יורק, ומאז סיפקה מעל 30 מיליון נסיעות משותפות בכל העולם, מאוסטרליה ועד קליפורניה. זוהי העיר השנייה שבה מושק השירות המשותף של מרצדס בנץ ו-ויה, לאחר ההשקה באמסטרדם לפני חודש.

באמצעות שילוב מספר נוסעים לרכב משותף אחד, שירות ויה-ואן מפחית את עומס התנועה וזיהום האוויר ומספק אלטרנטיבת תחבורה לא יקרה, סביבתית ונוחה. ויה-ואן מציע את המחירים הנמוכים ביותר בעיר ומקווה בכך לגשר על הפער ולהוות שירות משלים זול למערכת התחבורה הציבורית. נוסעים ונהגים יקבלו תמיכה זמינה לאורך כל היממה, 7 ימים בשבוע, והנהגים ירוויחו יותר מכל נסיעה כיוון שהעמלות של ויה-ואן הן הזולות ביותר בלונדון.

“תושבי לונדון הם צרכנים שמבינים עניין; הם תמיד מחפשים את השילוב הנכון של איכות, עלות, נוחות והשפעה חברתית”, אמר לוקה פרדוצ’י, מנכ”ל ויה-ואן לונדון. “בניגוד לפתרונות שיתוף הנסיעה של המתחרים, אנחנו בטוחים שויה-ואן יהיה להיט ענק – דרך נוחה ופשוטה להתנייד בעיר, כזו שקל לאהוב”.

איך זה עובד

באמצעות אפליקציה נוחה בטלפון החכם, הנוסעים בוחרים את יעד הנסיעה והאלגוריתם החכם של ויה-ואן מאפשר למספר נוסעים לחלוק רכב אחד בצורה חלקה. טכנולוגיה רבת-עוצמה מכוונת כל נוסע לפינת רחוב קרובה – ׳תחנת אוטובוס וירטואלית׳ – לאיסוף יעיל ונוח, ומאפשרת נסיעות משותפות מהירות ויעילות בלי סיבובים ארוכים שמסיטים את הנוסעים מהמסלול. כל אלו מאפשרים למערכת של ויה-ואן להסיע נפח נוסעים גדול תוך שימוש במעט מאד כלי רכב יחסית למספר המוניות. שירות ויה-ואן מניע שיתוף נסיעות יעיל וכך מפחית את עומסי התנועה ופליטות הפחמן בלונדון.

 

תגובות סגורות