חדשות היום

חברת Wurth Elektronik מרחיבה את פעילותה בישראל ראיון עם תומס שרוט מנכ״ל Wurth Elektronik eisos

מבחינת Wurth Elektronik שנת , 2018 היא אבן דרך בפעילות בישראל. לראשונה מאז החלה לפעול כאן, פתחה חברת הענק הגרמנית בחודש אפריל האחרון משרדים בארץ.

״ראינו גידול עקבי במכירות שלנו , וזה הצריך מענה טוב עבור הלקוחות״, אומר בראיון מיוחד תומס  שרוט מנכ״ל  eisos Wurth Elektronik , זרוע הייצור והאספקה של רכיבים פאסיביים ואלקטרומכניים. ״אפשר בהחלט לומר שהציפיות שלנו מהשוק הישראלי התמלאו במלואן. הוכחנו שאנחנו יודעים להתאים את סל המוצרים שלנו והשירות, לצרכים המיוחדים של השוק כאן. ההוכחה שהצלחנו היא שבכל שנה ראינו איך המכירות  צומחות בממוצע של 25% בשנה״.

ל Wurth Elektronik יש אסטרטגיה מאד ברורה״, ממשיך ניר אלישע מנכ״ל Wurth Elektronik  ישראל. ״ לחברה אין זיכיונות. בכל מקום שהיא מחליטה לפעול היא פועלת עצמאית עם עובדים מקומיים, ללא מפיצים. כשהתחלנו לפעול בארץ , ההזמנות נעשו על ידינו, ועברו לטיפול במרכזים הלוגיסטיים שלנו בצרפת או גרמניה. כל עבודת ההזמנה המקוונת נעשתה שם והחשבוניות יצאו משם לישראל. ככל שמחזור המכירות שלנו גדל ,כך עבודת התמיכה מרחוק נעשתה מסורבלת יותר עבורנו ועבור הלקוחות. לכן הוחלט לפתוח משרד בארץֿ שיטפל בכל התהליך מרגע ההזמנה ועד הגעת המוצר לארץ. מבחינת הלקוחות אין שום שינוי, ההזמנה נעשית  אצלנו מוזנת למרכז הלוגיסטי ויוצאת מיד, בשילוח אווירי. זמן האספקה הממוצע שלנו עומד על שלושה ימים. לקוחות מאד אוהבים את השירות הזה,  זה אמנם יקר לחברה אבל זהו היתרון שלנו על המתחרים,  זמינות , מהירות אספקה וקטלוג מגוון מאד״.

ב Wurth Elektronik מדגישים את עקרון האספקה המהירה ללקוח . בשונה מיצרניות אחרות שפועלות בשיטת back to back – ייצור רק אחרי הזמנת לקוח, ב  Wurth Elektronik כחלק המודל העסקי, מחזיקים במרכזים הלוגיסטיים,  98% מהרכיבים המופיעים בקטלוג. כלומר, ברגע שהלקוח מחליט על רכיב מסוים, הזמינות שלו מידית. בנוסף מדגישים בחברה כי על הלקוח לא חלה הגבלה על כמות המוצרים. ״אחד או מאה״, הלקוח יקבל את מה שהוא צריך, אומרים ב  Wurth Elektronik.

״השוק הישראלי מבחינתנו הוא אחד החשובים, בשל רמת הטכנולוגיה והיצירתיות שלו״, ממשיך שרוט. ״בעולם אנחנו פועלים כמעט בכל התחומים, תעשייתי, רפואי, סלולאר, תעשיית הרכב והטלקום. בישראל יש את כל זה אבל לא ברמת הייצור אלא ברמת המחקר והפיתוח ולכן זוהי משימה מאתגרת מאד ברמה הטכנולוגית. בכל פעם שאנחנו מגיעים לכאן ופוגשים חברות סטארט אפ, אנחנו מתרשמים מאד מרמת המחקר והפיתוח וגם  זו אחת הסיבות שהביאה אותנו להקים כאן  את הסניף הישראלי״.

בנאום שלו בפני העובדים בישראל במהלך חניכת הסניף הישראלי רמז שרוט על העניין הרב שמגלה החברה בטכנולוגיות מתקדמות בישראל, אבל לא פירט. במהלך שנת 2017, השקיעה Wurth Elektronik כ 80 מיליון יורו בחברות סטארט אפ בעולם. על השאלה הישירה שהצגנו לו , האם Wurth Elektronik עומדת להשקיע השנה גם  בחברות סטארט אפ ישראליות? הוא משיב בחיוך … שלא משאיר מקום לספק.

״אתה לא מצפה שאני אכריז כאן ועכשיו על השקעות בחברות ישראליות. אנחנו בהחלט חושבים על הקמת מרכז מחקר ופיתוח של Wurth Elektronik בישראל , כמו שעשינו בברצלונה ומינכן. מעבר לזה, השקעה בחברות סטארט אפ הוא עניין מורכב יותר וגם כשאנחנו עושים זאת , אנחנו לא בהכרח מכריזים על כך רשמית. אני יכול לומר שהשקענו בחברות ישראליות ואנחנו יושבים במספר דירקטוריונים בישראל״. בעניין הזה שרוט מוסיף נתון מעניין שיכול בהחלט להעיד על המגמה של החברה בשנים הבאות בכל הקשור למדיניות ההשקעה. ״המטרה הינה לבנות גשר בין הדרישות השאפתניות לבין הטכנולוגיה הקיימת – אני רוצה לציין כי בזכות חלק ממהנדסי הפיתוח בישראל פיתחנו מספר סדרות חדשות של סלילים נמוכים בעלי זרמים גבוהים. והאתגר בהחלט מדרבן אותנו לקדם את הטכנולוגיה״.

בשלב הזה מתערב בשיחה סינדי ורהופשטאד דרקסן, מי שהיה  אחראי על המכירות בישראל, עד להקמת המשרד המקומי. ״אני חייב להוסיף בעניין הזה. כשהגעתי לכאן לפני כמה לשנים לראשונה, נדהמתי מרמת המחקר והפיתוח. לא ראינו את זה בשום מקום בעולם. מה שעוד הרשים אותי מאד היה מגוון הטכנולוגיות : רפואי, תעשייתי, רכב וחקלאות. אני במקור מהולנד, ובכל פעם שאני באירוע שבו מגישים עגבניות שרי, אני מזכיר לעצמי שזו טכנולוגיה ישראלית. ישראל אולי קטנה אבל טכנולוגית היא נוכחת בכל העולם. בכלל, אני חושב שהשוק הישראלי דוחף אותנו הכי הרבה לקצה. אנחנו מקבלים כאן לפעמים דרישות שמבחינתנו הן יכולות שלא קיימות. אבל, אחרי שצוללים לעניין , ברוב המקרים אנחנו מצליחים לתת מענה. אני יכול לומר בהחלט שישראל כשוק מאד יצירתי אכן דורשת יותר פתרונות ייחודיים ללקוח. זה בסופו של דבר די הגיוני, שהרי אין כאן ייצור המוני אלא מחקר ופיתוח. יש כאן היבט נוסף, אנחנו משתדלים לתת ללקוח פתרון המושתת על מרכיבים קיימים, בייצור סדרתי. כך, הלקוח לא יתקל בבעיית ייצור  ואספקה. מעבר לזה,  מדובר ברכיב אמין , עם יכולת מוכחת ולא משהו שיצא עכשיו משולחן השרטוט לפס הייצור וינוסה לראשונה אצל הלקוח״.

ש: בהמשך לכיווני ההשקעה עתידיים. איך אתם ב Wurth Elektronik רואים את השוק בעוד כמה שנים? לאיזה כיוונים לדעתכם הוא צפוי להתפתח?

״אנחנו רואים את השווקים העתידיים מתפתחים בעיקר בכל הקשור לתעשיית הרכב. אנחנו רואים היום הרבה יותר אלקטרוניקה ברכב, מערכות חכמות וחיישנים״, אומר שורט. ״לדעתנו המגמה הזו תימשך. בנוסף עולם החישה מרחוק. הוא יבוא לידי ביטוי בכמה סגמנטים, המיידי והעיקרי הוא כמובן העולם הרפואי. אנחנו מובילים כיום מגמה נוספת, לא מכירה של רכיב ללקוח, זה העולם הישן, כיום הדרישה הרבה יותר מורכבת.  אנחנו רוצים להיות עם הלקוח כבר בשלב הראשוני של איפיון הדרישה הטכנולוגית. כך, אנחנו יכולים להבין את הצורך ולהתאים לו פתרון. כלומר ליצור מעין custom made solution. עיקר האסטרטגיה שלנו הינה להיות מספר 1 בכמות הרכיבים על מעגלי PCB. כיום אנחנו מוכרים מגוון רחב של רכיבים ממשפחת הרכיבים הפאסיביים : סלילים קבלים , LED ,שנאי תקשורת וCMC  . כמן כן בשנים האחרונות אנחנו מעמקים את המאמצים בתחום האלקטרומכניקה : קונקטורים ,כבילה קלה וקונקטורי RF, ספסיריים  וקונקטורים לזרם גבוה. כמו כן הוספנו לפורטפוליו שלנו סלילים לטעינה אלחוטית ואף רכשנו לפני שנתיים את חברת AMBER Wireless  המתמחה במודולים של BT   ו WIFI. לפני שנה השלמנו את הרכישה של חברת IQD  על מנת לתת מענה לתחום האוסלטורים וקריסטלים בסטנדרט גבוה עם תקנים מחמירים. חלק מהאתגר שלנו הינו להיענות לצרכיו של מהנדס הפיתוח ולמצוא עבורו את הפתרון המתאים והמיטבי״.

Wurth Elektronik תעודת זהות    

Wurth Elektronik החלה לפעול בישראל בשנת 2008. היא למעשה חברת בת של תאגיד wurth הגרמני, ששולט כיום על כ 400 חברות משנה בכל העולם.מטה החברה וההנהלה ממוקמים  ב  Niedernhall  בדרום גרמניה. נכון לתחילת 2018, מעסיקה Würth Elektronik 8300 עובדים. מפעלי הייצור של  מחזור המכירות של החברה הפרטית הזו עמד ב 2017 על 926 מיליון יורו, חלקה של חטיבת eisos במחזור הזה הוא הגדול ביותר ועומד על 680 מיליון יורו.

מערכת ניו-טק

תגובות סגורות