ברנמילר אנרג’י מקימה מרכז ייצור בדימונה בהשקעה של כ-76 מיליון ₪; ההכנסות מהמפעל החדש צפויות להגיע ליותר מ-230 מיליון ₪ בשנה

רנמילר אנרג’י (סימול: ברנמ), המפתחת מערכות מתקדמות לאגירת אנרגיה, הודיעה היום על הקמת מרכז ייצור בעיר דימונה בהשקעה של כ-76 מיליון ₪. החברה מסרה, כיב הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה במשרד הכלכלה אישרה מענק של כ-20% מסכום ההשקעה הכולל.

ברנמילר צפויה לגייס כ-130 עובדים חדשים למפעל ייצור רכיבי האגירה בדימונה. החברה צופה, כי ההכנסות השנתיות מהמפעל החדש יגיעו בתוך 5 שנים ליותר מ-230 מיליון ₪, בעיקר ממכירת רכיבי אגירה לפרויקטים שהיא מפתחת בחו”ל.

אגירה ממקורות שונים

מערכת האגירה של ברנמילר נטענת ממספר מקורות אנרגיה, בהם שמש ורוח, גז טבעי וחום שיורי – ומייצרת קיטור יציב המתאים לייצור חשמל או ליישומים תעשייתיים. טכנולוגיה זו מתאימה לתחנות מסוגים וגדלים שונים, ותומכת במערכות הולכת וחלוקת חשמל באמצעות הסטת אנרגיה משעות השפל לשעות שיא הצריכה.

תחנת האגירה רותם 1

בנוסף לפרויקטים בחו”ל, מקימה ברנמילר בימים אלה את תחנת האגירה רותם 1 בדימונה, הצפויה להתחבר לרשת החשמל ברבעון הראשון של 2019. מדובר בפרויקט הראשון מתוך שניים שמקימה החברה בישראל, ומרבית המימון לפרויקט זה מגיעה מבנק לאומי.  רותם 1 מבוססת על טכנולוגיית אגירת חום חדשנית, המאפשרת הפקת חשמל נקי מהשמש גם בלילה. התחנה צפויה לספק חשמל נקי לרשת החשמל עד 24 שעות ביממה, ותמכור חשמל לרשת הארצית לתקופה של 20 שנה.

תחנת האגירה רותם 2

הפרויקט השני שמקימה ברנמילר בישראל הוא רותם 2, גם הוא בדימונה. תחנה זו צפויה להתחבר לרשת החשמל הארצית ברבעון השני של 2020. עלות הקמת שתי תחנות האגירה, רותם 1 ורותם 2, מוערכת בכ-200 מיליון ₪.

מנכ”ל ברנמילר אנרג’י, אבי ברנמילר, אמר: “מרכז הייצור שיוקם בדימונה הוא מהמתקדמים ביותר בתחום האגירה, הצפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות. הקמתו היא צעד נוסף בדרך למימוש האסטרטגיה שלנו להטמעת הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו, המבוססת על אגירת חום ממקורות אנרגיה מגוונים. מרכז הייצור בדימונה יספק חלק ניכר מהרכיבים הנחוצים ליישום נרחב ובעיקר יעיל של אנרגיות מתחדשות, ותהיה לו תרומה חשובה לסביבה ירוקה ובריאה יותר”.

תגובות סגורות