חדשות היום

גילת ו- Telesat ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיית מודם פס רחב ללוויינים נמוכי מסלול (LEO)

חברת גילת רשתות לוויין (נאסד”ק ובורסת ת”א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, שמחה להודיע על שיתוף פעולה עם Telesat במיזם לפיתוח טכנולוגיה לתקשורת פס רחב באמצעות לוויינים נמוכי מסלול (LEO). קרן קנדה-ישראל תממן את המיזם בכדי לאפשר תקשורת נתונים לוויינית מהירה ומאובטחת יותר.

מיזם החדשנות הקנדי-ישראלי המשותף, ישלב בין יכולות ההנדסה של Telesat וגילת ויאפשר ביצוע בדיקות בזמן אמת, באמצעות טכנולוגיית המודם של גילת, על גבי לוויין  Phase-1 LEOשל Telesat ששוגר לחלל מוקדם יותר השנה. אימוץ טכנולוגיית המודם המובילה של גילת לעבודה עם מערכות לוויינים נמוכי מסלול מתקדמות, כדוגמת המערכת ש- Telesat מפתחת, תדגיש את היתרונות שבשימוש באינטרנט לווייני מהיר באיכות גבוהה, עבור מיליארדי משתמשים פוטנציאליים ברחבי העולם אשר מתגוררים באזורים בהם לא קיימת תשתית סיבים אופטית.

” Telesatשמחה לאחד כוחות עם גילת בפיתוח טכנולוגיית מודם שתשמש להעברת תקשורת פס רחב במהירות גבוהה על גבי לוויין ה- Phase-1 LEOשל Telesat הנמצא כבר בחלל,” אמר דייב וונדלינג, סמנכ”ל טכנולוגיות ב-Telesat. “המיזם יאפשר לנו להציג את יתרונות הביצועים הגבוהים והשיהוי הנמוך של מערכת הלוויינים נמוכי המסלול של Telesat, ללקוחות מובילים בתחומי התקשורת האווירית, הימית והעסקית”.

“גילת שותפה לחזונה של Telesat כי היתרונות המובנים במערכות לוויינים נמוכי מסלול יביאו לשינוי מהותי בתקשורת הלוויינית ואנו שמחים לקחת חלק במיזם המשותף הממומן בידי קרן קנדה-ישראל,” אמר רון לוין סמנכ”ל לקוחות אסטרטגיים ותקשורת בתנועה בגילת. “אנו מעורבים באופן מלא בפיתוח טרמינלי תקשורת לווייניים אשר יפעלו עם מערכות לוויינים נמוכי מסלול, ויספקו חווית משתמש מעולה במגוון יישומים חדשים הכוללים, לדוגמא, תמסורת לדור החמישי של רשתות סלולריות (5G)”.

“שותפות טכנולוגית דו-לאומית זו תומכת במישרין במטרותיה של קרן קנדה-ישראל, ומעוגנת בהצעת ערך חזקה עבור החברות השותפות ולקוחותיהן”, אמר ד”ר הנרי רוטשילד, נשיא הקרן הדו-לאומית קנדה-ישראל למו”פ תעשייתי. “תוצאותיו של מיזם זה יקדמו את היכולות הטכנולוגיות של לוויינים נמוכי מסלול, ויסייעו ל-Telesat ולגילת לנצל הזדמנויות חדשות בשוק גלובלי זה. בהמשך, שיתוף פעולה זה יתורגם למשרות ולרווחים חדשים אשר יחזקו עוד יותר את כלכלות ישראל וקנדה”.

בתמונה מעלה: יונה עובדיה, מנכ”ל גילת

 

תגובות סגורות