יונדאי העולמית משקיעה מיליוני דולרים באוטוטוקס

חברת יונדאי העולמית (Hyundai Motor Company) השקיעה מיליוני דולרים בחברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המובילה העולמית בשבבי תקשורת ל-V2X (Vehicle to Everything). ההשקעה הופכת את יונדאי לשותף OEM אסטרטגי של אוטוטוקס.

קודם להשקעה הנוכחית של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות מצרפי שהסתכם ביותר מ-80 מיליון דולר. בין משקיעי אוטוטוקס מצויים קרן ההשקעותMirai Creation , בה המשקיעה הגדולה ביותר היא טויוטה; Samsung Catalyst Fund (SCF), Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui & Co. Global Investment, Amiti Fund, Liberty Israel Venture Fund השייכת ל-Liberty Media ודלק מוטורס, לצד Fraser McCombs Ventures ו-Vintage Investment Partners.

אוטוטוקס, שנוסדה בשנת 2008, היא חלוצת שוק ומובילה בתחום מערכי השבבים ל-V2X, ומספקת ללקוחותיה פתרונות V2X חדשניים. אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. הטכנולוגיה המתקדמת של אוטוטוקס, שתיפרס באופן מסיבי בשנים הקרובות, משלימה את המידע המגיע מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין לנהג קו ראיה (non-line-of-sight) עם האובייקט, במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ומתאמת באופן אפקטיבי בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.

אוטוטוקס מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם עובדים בשיתוף פעולה עם אוטוטוקס בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. אוטוטוקס מהווה עבור ספקי ה-Tier1 פתרון V2X מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. בין היתר, הפתרון של אוטוטוקס נבחר ע”י ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO עוד ב-2016, אוטוטוקס מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים וכן שיתופי פעולה בתחום הקישוריות לרכבים אוטונומיים עם סמסונג וחברות נוספות.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס, התייחס להשקעה של יונדאי העולמית: “העובדה שיצרנית רכב עולמית מובילה כמו יונדאי משקיעה ישירות באוטוטוקס לא רק מהווה הבעת אמון בחברה, אלא גם מעידה על הצמיחה בשוק ה-V2X. החתירה של יונדאי למימוש טכנולוגיות חדשניות של תקשורת ובטיחות מתאימה באופן מושלם ליכולות ה-V2X המובילות של אוטוטוקס. ההשקעה מיונדאי תסייע למימוש מפת הדרכים הטכנולוגית של אוטוטוקס וכן תתמוך בלקוחות ובשותפים שלנו בכל רחבי העולם. ההשקעה אף תסייע לנו לצמוח ולגייס מהנדסים מעולים הלהוטים לפתח טכנולוגיות רכב חדשניות המצילות חיים כבר עכשיו”.

תגובות סגורות