כ 60% מהמכירות בישראל הם מוצרי הדור הבא של סמטק High-Speed –

פגשנו את עופר דימנט, מנכ”ל Samtec ישראל, בתערוכת New-Tech 2018, כשהוא מתחיל לתכנן את חגיגות ה- 20 לפעילות שלו בישראל. שמענו על הדרך שהחברה עשתה בישראל, מהימים בהם עופר חצה לבד את ישראל לאורכה ולרוחבה, וכן על המפתחות להצלחה בישראל, וכמובן על הדור הבא של הטכנולוגיה ש- Samtec מביאה לשוק.

20 שנה ל- Samtec בישראל, איך התחיל הסניף הישראלי?

“לפני 20 שנים, Samtec ביצעו החלטה אסטרטגית לפתוח משרד בישראל. בדיוק סיימתי עבודה אצל אחד המפיצים של החברה, והם פנו אליי כשכבר התחלתי לעבוד במקום אחר. כמובן שעניתי בחיוב, ללא היסוס, ובאוגוסט 1999 נפתח המשרד. בעשור שלאחר מכן, כל המתחרים שלנו ראו שמודל העבודה שלנו עובד מעולה והתחילו לפתוח משרדים ישירים, האחד אחרי השני”.

כיום הסניף הישראלי מונה 6 אנשים ומפעיל 4 מפיצים. “מגוון” הוא הגדול שבהם, ואיתו פועלים Arrow, אבנט ו- DigiKey.

איך מייצרים צמיחה שכזו בשוק הישראלי הצפוף?

“פשוט התמדה. בשנים ראשונות, כשקיבלתי את הנציגות, עבדתי לבד, וחציתי את כל המדינה מצפון לדרום. מאז אנחנו עושים הרבה עבודת שטח. בסוג כזה של עבודה אתה לא יכול לשבת במשרד, אתה חייב להיות אצל הלקוחות, לראות את הפרויקטים וכמובן להיות ראשון בכל פרויקט. אתה כמובן חייב גם את התמיכה המלאה של חברת האם”.

כיצד באה לידי ביטוי התמיכה של Samtec בשוק הישראלי?

“ל- Samtec יש את היכולת לספק תוך 3 ימי עבודה דוגמאות שמהנדסים מגדירים. גם המתחרים הגדולים בשוק  לא תמיד מספקים כזאת תמיכה וכזה שירות ללקוחות. וזה מבלי להזכיר את איכות הרכיבים שלנו כמובן. לא לחינם Samtec זכתה פעם נוספת במקום ראשון בסקר השנתי של חברת Bishop בפעם ה- 17 ברציפות”.

בנוסף מציין עופר את היתרון של  Samtec כחברת נישה:” כאשר Samtec נכנסת לתחום מסוים בשוק, לדוגמא RF, היא לא מציעה את כל הפורטפוליו של כל מוצרי ה- RF שיש למתחרים שלנו. אנחנו מציעים מוצרים חדשים שאין לאף אחד. בזה בעצם תמיד הייתה הגדולה של Samtec – מוצרים עם ייחוד”.

התמיכה של Samtec העולמית והפעילות המאומצת של הסניף המקומי, באה לידי ביטוי גם ברבעון האחרון בו הושגה צמיחה דו ספרתית.

מה לדעתך הגורמים להצלחה של Samtec בישראל?
“השוק הישראלי מאוד מתאים למוצרים של Samtec. אם משווים אותו לשוק האירופאי, בישראל הדברים שונים מאוד. במוצרים של High Speed, לדוגמא, בישראל כ 60% מהמכירות הם מוצרים כאלה. אין שום מדינה בעולם שמתקרבת למספרים האלה מבחינת אחוזי המכירות למוצרי הדור הבא של סמטק”.

אילו תחומים מהווים מנועי הצמיחה עבורכם בישראל?

יש הרבה מוצרים חדשים שהגיעו לידי הבשלה, ומשתלבים בפרויקטים גדולים ומעניינים מאוד, שרבים מהם בתחום הצבאי. Samtec אינה ספק ייחודי לשוק הצבאי, אבל מאז ומתמיד הייתה ספקית של יצרנים צבאיים בעולם, בהם ניתן למנות לקוחות כגון, נאס”א, בואינג, לוקהיד מרטין ועוד. בארץ המכירות של השוק הצבאי מהוות כרבע מהמכירות. הסגמנט הרפואי, גם הוא הולך ומתחזק, ושוק הטלקום עדיין פעיל מאוד בזכות לקוחות מסוימים. הפעילות אמנם פחתה בתחום הזה בישראל בהשוואה ללפני 10 שנים, אבל עדיין יש מספר לקוחות גדולים שדורשים רכיבים איכותיים”.

עופר מזכיר כי בתחום הצבאי Samtec ידועה בזכות כיפת ברזל: “כל טיל שיוצא ליירוט ממוקד של איום על ישראל מכיל מספר לא קטן של רכיבים שלנו”.

אילו מגמות אתה מזהה בשוק?

השוק השתנה באופן מהותי ביחס לשנה הקודמת.  דרישות הסף עלו מבחינת ביצועים, מהירות וגדלים. לשמחתנו Samtec נערכה ופיתחה מוצרים מתקדמים שיענו על הביקושים החדשים. לאורך 20 השנים שאני עובד עם Samtec, עובדים שם מהנדסים גאונים שקוראים את המפה ומפתחים מוצרים צעד לפני שהשוק דורש אותם”.

אילו מוצרים חדשניים אתם מציגים השנה בתערוכת 2018 NewTech?

“המוצר החם והמוביל מזה למעלה משנתיים הוא ה- FireFly”, אומר עופר. “מדובר במכלול של כבלים שנותן למהנדסים פתרון של העברת תדרים מעל ה- Board. הוא מאפשר להעביר סיגנל מהיר ונקי מצד אחד לצד השני, ללא צורך בעריכת ה- Board, Traces, ו- Cross Talk.  היתרון המרכזי של ה- FireFly  הוא שעם המחבר שיושב על המעגל – בתדרים של 28 GHZ או 56 GHZ – אפשר גם לעבור לתדרים הרבה יותר גבוהים, ולקחת אותו לפרויקטים של הדור הבא עם כבל אופטי שיושב על אותו המחבר שעל המעגל. הלקוחות אוהבים את המוצר הזה כי הוא נותן להם פתרון גם היום וגם בהמשך לתדרים הרבה יותר גבוהים של  112 Ghz”.

איך אתם מסכמים 20 שנה לפעילות בישראל?

אנחנו מתחילים לעבוד על אירוע לשנה הבאה. אני חייב לציין שלא היינו עושים את זה בלי ה- DNA הארגוני שקיבלנו מ- Samtec, עם השירות הידוע שלה ואיכות הרכיבים ללא פשרות. כמובן שזה גם לא היה מתאפשר ללא אנשים המצוינים במשרד המקומי, במשרד האחורי ובשטח. בנינו כאן משהו מיוחד במשך ה- 20 שנה האלה, וזה הוכיח את עצמו”.

עופר דימנט,
מנכ”ל Samtec ישראל

איזו חדשנות מגיעה אלינו מ- Samtec?

“הוצאנו מספר כבלים ל- RF, כבלים ייחודיים, מטריצות של כבלים לבדיקה, מספר מחברי RF לתדרים מאוד גבוהים, וכמובן את ה- FireFly. יש למוצר הזה מתחרים בודדים, אבל יש למוצר יתרון עצום של גודל. המחבר עצמו שיושב על ה- Board ממש קטן בהשוואה למתחרים אצלם הוא תופס מקום יקר על המעגל. לצד הגודל, אנו גם מובילים מבחינת ביצועים אלקטרוניים. בבדיקות שנעשו על ידי מהנדסים בחברות מובילות בארץ נמצא שהמוצר הוא איכותי באופן משמעותי מבחינת ה- Signal Integrity וכי הוא עומד בסטנדרטים מאוד גבוהים”

“בנוסף, אנו מספקים גם מחברי Board to Board ל- Hight Speed, בתדרים של  28 ו- 56 Ghz. כרגע נמצא בפיתוח, ובקרוב נצא איתו לשוק, Board to Board ל -112 Ghz. אנו מספקים גם מחברים לזרמים גבוהים של 60A ומעלה – הזוכים לביקוש גבוה ולתגובות מצויות. המחברים המיניאטוריים מגיעים במגוון רחב של פסיעות מ- 1מ”מ ועד ל- 3.96 מ”מ ומעלה, אפילו 5.08 מ”מ ‘פסיעה בין הרגליים’. בתחום ה- RF כמובן ש- Samtec מביאה את המומחיות הייחודית שלה עם מוצרים יחודיים בנישה זו.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות