חדשות היום

סיכום תערוכת ניו-טק 2018

ב- 29-30 במאי נערכה התערוכה הבין-לאומית לענף ההיי-טק והאלקטרוניקה – תערוכת ניו-טק 2018. התערוכה אורגנה והופקה ע”י חברת .New-Tech Events

בתערוכה הציגו קרוב ל- 200 חברות המייצגות אלפי יצרנים בענף בתצוגה מרהיבה של מיטב החידושים והפיתוחים החדשים, בתחומי האלקטרוניקה וההיי-טק השונים וביניהם תחומי ה- ,IoT יישומים לתעשיות הרכב, הצב”ד, זיווד אלקטרוני, רכיבים, אלקטרו-אופטיקה, יישומים לתעשיות הביטחוניות, מערכות הנעה ובקרה,רובוטיקה, כבלים, מחברים, מדפסות תלת-מימד, יצרנים,
קבלני משנה ועוד רבים.
כשניים עשר אלף מבקרים, מהארץ ומהעולם, ביקרו בתערוכה ולקחו חלק בכנסים המקצועיים שנערכו במסגרת התערוכה.

בין הכנסים השנה: הכנס הדו-שנתי OPTO-TECH, כנס בנושא Industry 4.O – Smart Factory,  כנס IoT, כנס אוטומוטיב. כנס רובוטיקה, וועידת חברות הסטארט-אפ בישראל, כנס ,MECHINE VISION & MACHINE LEARNING
כנס בנושא הדפסות תלת מימד  ,3D-DAYכנס RF מיקרוגל ותקשורת וכבכל שנה נפגשו רבים ממנהלי הרכש בענף בפורום ניו-טק.

התערוכה השנה כבכל שנה מהווה את המפגש השנתי הגדול והבינ”ל המשמעותי ביותר בישראל לתעשיית האלקטרוניקה וההיי-טק ומאפשרת לחברות בארץ ובחו”ל להגיע לכל מקבלי ההחלטות, אנשי ההנדסה, הייצור והרכש בשוק הישראלי. האורחים והמבקרים הרבים שהגיעו מחו”ל, הביעו את התלהבותם והערכתם לגודל התערוכה, כמות
ואיכות המבקרים. התערוכה התאפיינה באווירה מצוינת ויצרה הזדמנויות עסקיות רבות למציגים ולמבקרים הרבים.

אהרון שגיב, מנהל אפליקציות, Mini Circuit

בשנים האחרונות החברה התרחבה באופן מאוד משמעותי במספר תחומים. השינוי העיקרי הוא בטווח התדרים, שטיפסו חזק מאוד ל- 65Ghz, תחום תדר מאוד גבוה. במקביל, מתחילים לצאת המון מוצרים לאפליקציות 5G, כמעט מכל מגוון סל המוצרים של החברה. בנוסף, החברה התפתחה מאוד בכל הנושא של בדיקות ציוד נייד וכל מה שקשור לציוד מדידה – אם מדובר בסיגנל גנרטורים, שעלינו איתם לתחום תדרים של עד 15Ghz, מטריצות סוויצ’ים שהגיעו לכיוון של 40Ghz, וניתן למצוא כיום מגוון רחב מאוד של מטריצות. נכון להיום פיתחנו למעלה מ- 300 דגמים שונים בהתאם לדרישות של לקוחות, כל אחד והמגירה שלו וכל אחד והמטריצה שלו. הוצאנו הרבה מאוד כבלים חדשים, גמישים מאוד, לתחום של 40Ghz ו- 50Ghz, כולל סיומות לתחום של 65Ghz. היתרון הגדול שאתה מקבל במוצרים של החברה שלנו, זה אמינות גבוהה מאוד, ובמחירים מאוד אטרקטיביים ביחס למה שקורה היום בשוק. ספינת הדגל של Mini Circuit זה איכות, איכות, איכות, ומחירים סבירים ומאוד נוחים לכל אפליקציה, צבאית או אזרחית לחלוטין. זה מוצרים לכל החיים.

יש התעניינות בתערוכה לכיוון תדרים גבוהים של 40Ghz, יש דרישה למטריצות סוויצ’ים, שהרבה לקוחות לא ידעו שהחברה מתעסקת בנושא הזה. כל שנה הפעילות בתחום הזה הולכת וגדלה. זה גם מפתיע שהביקוש מגיע מחברות בתחום הדיגיטל שמגלות המון עניין. אתה לא תמיד יודע לאיזה אפליקציות, כי כל אחד שומר על הסודיות שלו. אבל רואים התעניינות מאוד גדולה בכיוון הזה.

בנוסף, אנו הולכים להוציא עוד גנרטור ל- 6Ghz שיהיה מאוד לואו קוסט, ושיוכל להתאים להמון אפליקציות של ל- 2.4 ו- 5.8Ghz.

ניר אלישע, מנכ”ל Würth Elektronik Israel

למעשה ל- Wurth יש שני תחומים מרכזיים, שאלה הפאסיביים – סלילים, קאפסיטור, Common Mode Chokes לסיגנלים ולפאוור, לדים, שנאים, Lan transofrms. בתחום הקונקטורים – יש טרמינל בלוק, I/O – כניסות USB, HDMI, קונקטורים board to board או  Wire to Board, SMD Spacers למיניהם, tact switch, rotary switch, dip switch.

“אנו מציגים את הליין החדש שלנו של מחברי RF, קואקסיאליים, שלמעשה אנו מתחילים ב- SMA עם הכבלים המתאימים להם –  שמגיעים לחוצים ומוכנים ללקוח הסופי. המהנדס יכול לבחור את המידה מהקטלוג ואת סוג הכבל עצמו, 316, RG וכו’. היתרון הוא שהלקוח כבר לא צריך להגדיר קונקטור כזה או אחר וסוג של כבל, ואז לעשות שרטוט – היום הוא מקבל את זה בילד אין. הוא מקבל פריט מק”ט אחד עבור שלושת הרכיבים ולא צריך ללכת לקבלן השמה, הכל במטרה שיהיה נגיש ללקוח הסופי”.

בנוסף, לפני חצי שנה רכשנו את IQD, חברה של אוסילטורים (Oscillators) וקוורצים, ובימים אלו היא מוטמעת ב- Würth Elektronik כאשר המכירה בישראל תתחיל ברבעון הבא או עוד שניים. זו עוד התחזקות של Wurth בתחום שלא היינו בו.

על הארטיקים שחילקו למבקרי התערוכה, אומר אלישע: “אחד הגימיקים שלנו בתערוכה הם ארטיקים אשר מתאימים לקמפיין  Stay Cool Be Mapi; Mapi הם סלילים שלא מתחממים ביחס למתחרים שלנו בשוק”.

על התערוכה: אנו 10 שנים באותו מיקום, אנשים יודעים לבוא ולמצוא אותנו. מבסוטים מהתנועה. הלחם והחמאה שלנו זה הסלילים, ומכירים אותנו כיצרן סלילים אמין. לאחרונה אנו מתחזקים בתחום הקונקטורים.

שוקי סגל, מנכ”ל RH Electronics

“בתערוכה אנו חושפים את הרחבת הפעילות לשוק האירופאי. בחצי השנה האחרונה השלמנו הקמה של מפעל ייצור ברומניה. המפעל כולל את כל היכולות בעולם הייצור האלקטרוני, ייצור של מתכת, שני קווי SMT לצורך השמות, מחלקת ייצור של כבלים ברמת איכות של אוטומטיב, ואינטגרציה של מערכות גדולות. הפעילות הזאת נועדה לשפר את כל תהליך שרשרת האספקה אל מול השוק הסיני, שבתקופה האחרונה נכנס לתאוצה וזה גורם ליצרנים מחוץ לסין בעיות אספקה. כדי להבטיח את כל תהליכי הרכש הלוגיסטיים עבור החברות הגדולות שאנו עובדים איתן בארץ, אנו בונים מרכז ייצור באירופה. הוא יאפשר ייצור ואחזקת מלאי על אדמת אירופה עבור החברות שמוכרות שם, יחד עם גיבוי של שרשרת האספקה, תוך כדי שמירה על עלויות ייצור שהן תחרותיות גם אל מול השוק הסיני.

במהלך השנה האחרונה הקמנו חטיבה טכנולוגית, שנותנת מענה לדרישות מצד חברות שמחליטות להוציא למיקור חוץ פעילויות הנדסה, העברה מפיתוח לייצור, ופעילויות של השלמת פיתוח, כגון פיתוח מבדקים וכו’. אנו יודעים לקחת את החברות משלב התכנון, ללוות את כל התהליכים האלה בראייה של ייצור המוני ויציב, ולקצר את זמן הוצאת המוצרים לשוק.

יש לנו מספר חממות שאנו משתפים איתן פעולה, בעיקר בתחום הרפואי, כמו חממת אלון ביוקנעם, עם רקורד של מספר תוכניות מצליחות בהן ליווינו את כל תהליכי הנדסת המוצר, ליווי התכן, בניית הדגמים הראשונים ובניית קווי הייצור. כל הפעילות הזאת נעשית במקביל ומקצרת את הוצאת המוצרים לשוק.

תחום נוסף שהשקענו בו, ואנו מקפידים להשקיע בו לאורך כל הדרך, הוא שדרוג היכולות הטכנולוגיות. במהלך הרבעון האחרון קלטנו שני קווי SMT המהירים ביותר בארץ מתוצרת ימאהה. הכנסנו מכונת הלחמה סלקטיבית ייחודית עם 6 ראשי הלחמה – המכונה הראשונה בעולם שנכנסה לייצור סדרתי מתוצרת נורת’סטון, וקלטנו מערכת להלחמה באדים. היום טכנולוגיות הייצור המתקדמות של מעגלים לתדר גבוה עם דחיסת רכיבים גבוהה, דורשים טכנולוגיות הלחמה ייחודיות בוואקום ובאדים.”

כפיר בן יהודה, מנכ”ל, Lahat

אנו מציגים כאן מספר דברים חדשים, נתחיל בכך שאנו מייצגים חברת אלקטרוניקה בשם “תבור”, חברה ישראלית שפיתחה דור חדש של גנרטורים RF מתקדמים מאוד שמגיעים עד 12Ghz. למעשה, החברה עושה בתערוכת NewTech 2018 את ההכרזה של קו המוצרים הזה. זו חברה שהוקמה ב- 1971 ומייצרת גם Arbitrary waveform generators, ונותנת קרב רציני  מאוד בתחומים מסוימים לכל הגדולים. בלי להזכיר שמות.

בנוסף, הקמנו קו מוצרים חדש של מוצרי חברת Taylor Hobson, ובזאת אנו מרחיבים את הפעילות שקשורה במטרולוגיה של פני שטח, עם רזולוציות שיורדות ל- Sub Angstrom. אנו מציגים Tunable Lasers מתקדמים, מצלמות SWIR, מערכות הנעה מדויקות, ורכיבים אופטיים ברמה גבוהה מאוד. כדאי לציין את חברת ניקון היפנית, שמייצרת רכיבים ומכלולים אופטיים ברמת ביצועים גבוהה ביותר לתעשיות המתקדמות, כגון תעשיית הסמיקונדקטור.

ב”להט” אנו מתמקדים בעיקר ב- Hi-End, Mid-Hi, ואנו רואים כל הזמן דרישה גוברת לפתרונות קוסטומיזציה, מה שנקרא Customized OEM. בכל התחומים הלקוחות שלנו דורשים ביצועים גבוהים ומתקדמים מאוד. הם מחפשים לדחוף את גבולות הטכנולוגיה ולפתח דברים חדשים.

אלדד יסעור, מנכ”ל, ARROW Israel

השנה אנו מקדישים את תערוכת NewTech בעיקר לשם הצגת שיתוף הפעולה החדש והעולמי עם Analog Devices, אשר בחרה ב- Arrow כמפיץ הבלעדי בעולם, כולל עבור קו המוצרים של Linear שנרכשה לפני כשנה.

במקביל אנו מקדמים את האירוע הטכנולוגי של Arrow, ה- 6 במספר, שנקרא MultiSolution Day. באירוע ישתתפו יותר מ- 40 יצרנים ושותפים עסקיים שונים שיגיעו מכל העולם, יציגו חידושים טכנולוגיים ויקיימו הרצאות טכנולוגיות לקהל הרחב. אנו מנצלים את התערוכה כדי לבצע רישום.

התפתחות טרנד ה- IoT עשה טוב לתעשייה בישראל, ואנו רואים גידול בכל תחום שמוסיף אליו פתרונות IoT, כולל במגזרי התעשייה, הרפואה, אבטחה, עיר חכמה ועוד. זאת לצד צמיחה בשאר הסגמנטים המסורתיים שלנו, כגון הצבאי והתעשייתי.

עדיין אנו עדים לזמני אספקה ארוכים לרכיבים, ומציעים ללקוחות להצטייד בהתאם לצורך, וגם בראייה קדימה של חצי שנה כדי להבטיח אספקה.

David Cava, Country Manager, XP Power

  • David Cava, Country Manager – Israel, XP Power

זו השנה הרביעית שאנו מציגים בתערוכת New Tech השנתית. בתחילת השנה הצגנו גם בינואר בתערוכת Motion Control & Power Solutions. XP Power הנה כיום החברה המובילה בעולם בתחום ספקי כוח למערכות קריטיות, כלומר – לסגמנטים הצבאי, הרפואי והתעשייתי. אנו רואים בתערוכה הזדמנות מצוינת להעמקת קשרים עם לקוחות קיימים וליצירת קשרים חדשים. כבר בסוף היום הראשון ההתרשמות היא מאוד חיובית ורואים המון לידים משמעותיים של מבקרים בביתן שלנו.

אני שמח לארח את מר Radouan Rosfa, מנהל הפיתוח העסקי שהגיע במיוחד מגרמניה לרכל האירוע. בתחומי אחריותו ריכוז הרכישות האחרונות של החברה: חברת EMCO האמריקאית שנרכשה בנובמבר 2015 וכן שתי רכישות נוספות, עדכניות יותר – חברת Comdel, המתמקדת ב- RF Generator ו – Match Systems, מוצרים ייעודיים ליישומי RF ובמיוחד לתחום הפלזמה בעולם ה – Semi-FAB. הרכישה האחרונה הנה של חברת Glassman העוסקת במערכות עתירות הספק ומתח גבוה. ברכישות אלו אנו משלימים את הפורטפוליו שלנו כך שמעבר לספקים המסורתיים AC/DC ו – DC/DC אנו מספקים כיום פתרונות של מתח גבוה גם בהספקים נמוכים יחסית (EMCO) וגם בהספקים גבוהים (Glassman) והיד עוד נטויה.

מדובר בקו מוצרים חדשני ביותר ואנו נמצאים עדיין בעיצומו של הליך ההטמעה. אני בתחום זמן רב ומוצרים כאלה עוד לא ראיתי מעולם. הם מיועדים לסוג לקוחות שטרם נחשפנו אליהם ובכך מרחיבים את שוק הלקוחות הקיים.

XP Powerהוקמה כחברה פרטית בשנות ה- 80 ומאז עברה אבולוציה ליצרן ספקי כוח מוביל. חברתנו מתכננת, מייצרת ומשווקת את מגוון המוצרים. מעל 70% מהפעילות מתבצעת על ידי מכירות ישירות לשווקי היעד, היתר נעשה על ידי ערוצי הפצה. המשרד המקומי הוקם בינואר 2015 ומטרתו להתמקד ברשימה מצומצמת של לקוחות אסטרטגיים שזוכים לכיסוי ישיר שלנו מכל הבחינות – הן העסקית והן הטכנית. לאחרונה עברנו למשרדים החדשים שלנו בכפר סבא ומנהל יישומים נקלט לאחרונה בסניף הישראלי.

כאמור, בעקבות הרכישות אנו נחשפים ליישומים חדשים עם ביקוש לדיוק מאוד גדול, יציבות ורמת סינון רעשים מאוד גבוהה. היות ומדובר במתחים גבוהים – הרי כל חלקיק אחוז משפיע בצורה מאוד משמעותית על ערך הסטייה. אנשים כיום הרבה יותר מודעים ומכוונים לתקינה. בשונה מהעבר, כבר בשיחה הראשונית מול הלקוח עמידות מוצרינו בתקנים נבדקת בקפידה.

בתחום הצבאי הדרישות מאוד מחמירות, תמיד היו. אנו עומדים בחלק נכבד מהדרישות הללו.

בין לקוחותינו הגדולים בעולם ניתן לציין את שיתופי הפעולה הבאים: בתחום הצבאי עם אלביט, רפא”ל, Thales, BAE בתחום הרפואי עם GE, Philips, Siemens, Zeiss ובתחום התעשייתי – Applied Materials ממשיכים להיות הלקוח הגדול שלנו בעולם והעיקרי בישראלי. הרכישות החדשות מאפשרות לנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם הלקוחות שלנו.

Radouan Rosfa, Business Development Manager HV & RF EMEA, XP Power

“אנו מציגים בתערוכה את הפורטפוליו החדש שלנו בתחום ה- High Voltage וכן את המוצרים החדשים שלנו בעולם ה- RF. אנו רוכשים הרבה חברות כרגע כדי להרחיב את הפורטפוליו. בעוד אנו טובים מאוד בתחום ה- Low Voltage, אנו רוצים כיום להתקדם ב- High Power. כעת, אנו יכולים לכסות עד 200kW ועד תפוקה של 200V. המטרה היא להרחיב את הטווח שלנו וישראל היא שוק מצוין לתחומים האלה. זוהי מדינה חדשנית מאוד, יש הרבה יישומים בתעשיית הסמיקונדקטור וזה בדיוק שוק המטרה עבורנו. כבר פתחנו כאן משרד וכעת מפתחים את מחלקת האפליקציות. צעד אחר צעד אנחנו מייצרים גידול בפעילות”. על התערוכה, אומר Radouan: “זו הפעם הראשונה שלי בישראל. אני מתרשם מהטווח הרחב של התעשיות ושל הבקשות. מאוד מעניין לראות כמה תעשיות מגיעות מהמדינה הקטנה הזאת”.

גלעד הורבט, מנכ”ל, 1Vision

ל- 1Vision שני כובעים, האחד שיווק והפצה של ציוד אלקטרו-אופטי, קרי: מצלמות, עדשות, כרטיסי דגימת וידאו, תאורות, ותוכנות הקשורות לעולם של וידאו וראיה ממוחשבת. במקביל אנו מפתחים אפליקציות ומערכות בתחום של עיבוד תמונה ובקרת איכות בקווי ייצור. אנו מפתחים עבור לקוחות קצה או OEM – כששני העוגנים המרכזיים שלנו הם בעיבוד תמונה וביכולת האינטגרציה המערכתית.

בתערוכה אנו מציגים מצלמה של 155 מגה פיקסל, מוצר פורץ דרך ברמה העולמית, והוא מוצג כאן בישראל עוד לפני שהוא יוצג באירופה, עם סנסור חדש של Vieworks שפיתחה אותו. המצלמה, כמוצר מדף, היא בעלת הרזולוציה הגבוהה בעולם, עם גודל פיקסל של 3.5 מיקרון ו- 15 פריימים בשניה. בתערוכה אנו מדגימים בדיקת איכות על PCB. האפליקציה השניה שאנו מציגים היא מצלמה של חברת Optronis , חברה גרמנית, מצלמה עם 1.3 מגה פיקסל ב- 1050 פריימים בשניה.

1vision הציגה בכנס גם פרויקטים שביצעה כגון בקרת איכות למחטים  – בדיקות מאוד מורכבות ברמת דיוק של 10 מיקרון, בקרות של אריזות – כגון מערכת באוסטרליה שבודקת מכסים וקופסאות פלסטיק למזון, מערכת בארה”ב למכונה שהמייצרת צלחות פלסטיק, ועוד פרויקטים של בקרת איכות בקווי ייצור של רכיבי מיקרו-אלקטרוניקה ומוצרים רפואיים. “כל הפתרונות  מתממשקים למערכות ERP של המפעל ומספקות נתונים ודוחות סטטיסטיקה. מדברים היום על חשיבות הגדלת הפריון ותעשייה 4.0 – אלו בדיוק הפתרונות אותם אנו מספקים “, מוסיף הורבט.

ארבל ניסן, סמנכ”ל שיווק ופיתוח עסקי, Nistec

אנו קבוצה שעוסקת בתחום האלקטרוניקה של המעגלים המודפסים, משלב התכנון ועד המוצר הסופי. מתעסקים בעריכת מעגלים, ייצור והרכבה. בסך הכול אנו 900 עובדים והיחידים בארץ שנותנים את כל המענה הזה, שמקנה לנו מבט על הספקטרום המלא של השוק ועל המגמות בו.

יותר ויותר חברות רוצות פתרון מלא. כלומר, מכיוון שהנפחים גדלים ויש הרבה חברות סטרטאפ – גם בתחום הרכב וגם באחרים – נושא הייצור נמצא בסוג זה של חברות בעדיפות נמוכה יותר, והם רוצים מישהו שיוכל לקחת אחריות על הייצור מהתחלה ועד הסוף. אם בעבר למשל, חברות החזיקו אנשי ייצור כלשהם בבית, היום הם רוצים שקבלן המשנה יעשה את זה עבורם. עבורנו כחברה שעושה גם ייצור וגם את החלק שלפני, יש יתרון בנושא.

מה שאנו רואים עוד, זה שלקוחות רוצים יותר לעבור לעולם דיגיטלי. עולם הייצור, עד כמה שהוא ותיק, צריך להתאים את עצמו למציאות הדיגיטלית: גם בעקבות כל ההתקדמות הדיגיטלית, וגם מכיוון שיש המון חבר’ה צעירים שנכנסים לתחום ורגילים לעבוד בצורה הזאת. כחלק מכך פיתחנו אפליקציה ייחודית בישראל, אתה נכנס מהאפליקציה לאחד מ- 4 המפעלים של ניסטק איתו אתה עובד, ויכול בזמן אמת לראות את מצב הייצור.

אנו גם מציגים כאן הישגים טכנולוגיים, כגון, הרכיב הקטן ביותר בעולם שהרכבנו, 1/4 מ”מ על 1/8 מ”מ. עד כמה שאני יודע, אנו היחידים בארץ שהרכבנו רכיב שכזה, שנוצר בעקבות דרישה מחברה בתחום הסלולר שרצתה לראות היתכנות. בשביל לעשות את זה היינו צריכים מאמץ טכנולוגי רב, גם בתחום הציוד וגם ברמת התהליך.

שוק הרכיבים, בעיקר קבלים, מאוד קשה להשיג. יש חוסר עולמי עמוק בתחום הקבלים, אנו, בגלל שאנו שחקן חזק בתחום ההרכבות, אז אנו מביאים לידי ביטוי את הגודל שלנו כדי לקבל עדיפות מספקים עבור מה שכן ניתן להשיג.

יש מחסור מאוד עמוק, יש רכיבים שנותנים למעלה משנה אספקה. אתה לא תחכה שנה עד שתצא לשוק, אז תחפש תחליפים. כשאתה מוצא תחליפים צריך לשנות את התכנון שלך שיתאים להם. זה גורר הרבה עבודות תכנון. השוק באיזשהו מקום מיישר את עצמו, יקומו שחקנים שירצו למלא את החוסר. אני אופטימי בנושא הזה, זה לא יימשך לאורך זמן, חצי שנה מקסימום.

רן מי-פז, סמנכ”ל, ElectronDart

לאלקטרונדארט יש 3 מחלקות: מערכות קרינה ובקרה, רכיבים אקטיביים, ורכיבים אלקטרו-מכניים. בשנה האחרונה ההתפתחות שלנו הייתה בתחום הכבלים במחלקה האלקטרו-מכנית. הרחבנו מאוד את קו המוצרים שלנו, וכיום יש לנו מענה לכמעט כל סוג של דרישה, משוגעת ככל שתהיה. נוסף לזה הרחבנו את קו מוצרי הקירור, המאווררים, ושם נמצאים רוב החידושים שלנו. במחלקת הרכיבים האקטיביים ביצענו חדירה עמוקה יותר לתחום ה- Vision בזכות רכישה של חברת טלדיין. במערכות הינע ובקרה העמקנו את הידע בתחום הבקרים, בעיקר מצד חברת מקסון.

שי אורבך: “ברמה הטכנית, הצגנו פתרונות של שרשראות רובוטיות, כבלים גמישים שבנויים ל- 10 מיליון פעולות, כבלים לעולם הרובוטי, סיבים אופטיים לעולם הרובוטי, קונקטורים מוטסים וכבלים לעולם התעופתי”.

אלכס קפ: “יש לנו שתי חברות בתחום פיזור החום. האחת היא Sanyo Denki, חברה יפנית שעובדים איתה קרוב ל- 6 שנים, והחברה השנייה היא חברה אמריקאית בשם אוריון שקיבלנו את הנציגות שלה. Sanyo Denki כבר ידועה בארץ, והיא מתמחת במאווררים שמאופיינים בלחץ סטטי גבוה מאוד, CFM מאוד גבוה, ומאווררים לתנאי סביבה קשים עם טווח טמפרטורות גבוה. סאניו מתאפיינת במאווררים עם ‘לונג לייף’, שיכולים לעבוד הרבה יותר זמן מהרגילים. ‘אוריון’ זה ליין משלים לסאניו דנקי, שמספק פתרון ללקוחות מיד ריינג’, ובנושא של מאווררי AC גדולים – 280 עד 400 מ”מ, הם חזקים מאוד”.

אורלי שכטר, מנהלת מכירות אזורית, TE

“TE  מספקת את כל המוצרים, מא’ ועד ת’. חברה גלובלית לכל החיבורים החשמליים – ממחברים וכבלים ועד אקססוריז. נותנים פתרון מלא לכל החברות הביטחוניות, כשבין הלקוחות שלנו רפאל, אלביט, התעשייה האווירית וכל קבלני המשנה שלהם. אנו נותנים מענה לכל צורך של לקוח, בכל התחומים. פה בתערוכה אנו מציגים את ה- Aerospace & Defense ו- Marine. אנו יודעים לתת מענה עבור כל החיבורים החשמליים לאוויר, ים ויבשה – בין אם ברמה של רכיבים ובין ברמה של פתרון מערכת שלמה.”

יש לנו מוצרים עם טכנולוגיה שהיא ייחודית ל- TE, כולל פטנטים, חוטים מיוחדים, אקססוריז מיוחדים, ואנו עושים הרבה פתרונות לפי דרישת לקוח”, מוסיפה אורלי.

שמחה פרימר, מנהל PEI-Genesis Israel

עוד מעט אנחנו חוגגים שנה מאז הפתיחה בארץ. בתערוכה אנחנו מציגים  מגוון נרחב מאוד של יצרני מחברים לכל סוגי המגזרים, צבאי, תעשייתי, רפואי ולשאר הענפים. עשינו שנה טובה מאוד בארץ .הלקוחות קיבלו אותנו בזרועות פתוחות.. כחברה המתמחה באחזקת מלאי רבה ושירות מעולה אנחנו נמצאים בשוק הנכון . אנחנו בהחלט מחכים בקוצר רוח לשנה הבאה

בין הפתרונות שהציגה PEI-Genesis בתערוכה, היו מחברים לשוק התעשייתי, board to board, board to cable, ו- e-mobility, פתרונות High-Speed וBACKSHELLS מיוחדים.

ATS – אורלי משט, מנהלת שיווק.

Applied Technologic Service LTD- ATS הציגה בתערוכת 2018 NEWTECH את הפתרונות ההנדסיים והטכנולוגיות המתקדמות בעולם בתחום הבטחת איכות, אלקטרו אופטיקה, מעבדות וניסויים, רכיבים וחיישנים.

בתערוכה הודגמו מצלמות מהירות הטובות בעולם, סורקי תלת מימד (Portable CMM, וסורקים נייחים), מצלמות IR, מצלמות תעשייתיות, מיקרוסקופ קונפוקלי, מערכות לאיסוף נתונים, מדידים וחיישנים מגוונים, ונחשפה מכונת המדידה התעשייתיתO-Select Multi Sensor  הטובה בעולם של קונצרן ZEISS הגרמני.

בתערוכה הוצגה הדמיית סריקת תלת מימד באמצעות סורק תלת מימד ידני המשמש ליישומים בתחומים רבים ומגוונים כגון: תכנון והנדסת מוצרים, רפואה, מחקר ופיתוח, בקרת איכות (QA),
הנדסה לאחור(Reverse engineering) , עיצוב מוצר ושיחזור ותיעוד דיגיטלי.

שמיל פרומן, מנכ”ל, On Semiconductor בישראל

“אנו מתרכזים ב- 3 תחומים. הראשון הוא ה- Power :בעקבות הרכישה של חברת Fairchild לפני כשנתיים וחצי נהיינו מובילים בתחום הזה, והפתרונות שלנו הם החל מהדיודה הפשוטה  , ועד למודולים של עשרות דולרים, IPM  ן  PIM וכן מגוון רכיבים למתחים נמוכים, בינוניים וגבוהים.

הציר השני שאנו מציגים חשוב לנו בארץ במיוחד- IMAGE SENSORS שמיועדים לשווקים שונים, החל מהצרכני, דרך התעשייתי ועד האוטומטיב. עשינו ב- 5 השנים האחרונות רכש של 3 חברות. האחת היא האימג’ סנסור של Cypress, השניה היא TrueSense והשלישית היא Aptina. שלושתן יחד נותנות לנו מגוון פתרונות רחב מאוד, הן מבחינת ביצועים של החיישנים והן ברמת התמחור. אחד הדברים שאנו מציגים כאן, הוא סנסור בטכנולוגייתEMCCD  שמיועדת לאפליקציות בהן רגישות לאור היא חשובה מאוד – בעיקר אפליקציות צבאיות ותעשייתיות.

התחום השלישי הוא ה- IoT שכולם אוהבים לדבר עליו, עם סנסורים שונים, פתרונות תקשורת אלחוטית, כולל משדר בלוטות’ 5 שנחשב לבעל צריכת הזרם הנמוכה ביותר בעולם.

סך הכול קיימת הכרה משמעותית בפעילות בישראל מצד החברה האמריקאית (היקף של  כ-6 ביליון דולר)  -הכרה  מאוד חיובית, מפרגנת, תומכת. יש לנו כאן אורחים בלי סוף מהיחידות העסקיות השונות של החברה שבאים לראות את התעשייה הנהדרת שלנו. .

קבוצת הרדאר שקנינו מ- IBM חיפה לפני שנה בערך, נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח הרדאר העתידי, והרכש האחרון שעשינו, של חברת SenSL, מוסיף עוד בלוק לפתרונות של ON-Semicoductor לחיישנים של הרכב האוטונומי העתידי וכן לתחומים רפואיים – תחום הלידר , והיד עוד נטוייה.

אלון עדה, סמנכ”ל מכירות, AVNET

אנו מספקים את כל השירותים הנדרשים, גם בתכנון ופיתוח וגם בייצור שוטף ותמיכה בשרשרת אספקה. בתערוכה אנו משתפים פעולה עם יצרנים נבחרים. השנה נמצאים בין היתר: TE, Maxim, Broadcom, Versalogic, ST, NXP, מיקרוסופט ומיקרון.

השנה רואים מוצרים שהם יעילים יותר, קטנים יותר ומהירים יותר. הצרכים של הלקוחות הולכים וגדלים, גם מבחינת העברת נתונים, בין אם ב- IoT או בענן. הם דורשים אמינות ומהירות גבוהות יותר לכל אורך הטכנולוגיה, בין אם זה הבקר ובין אם זה הקונקטור שבסופו של דבר מתחבר למערכות. טכנולוגיה רודפת טכנולוגיה, הקצבים גדלים, הנפחים גדלים, וכך גם הדרישות מהחומרה, והספקים מייצרים כל הזמן פתרונות חדשים.

בסופו של דבר אנו חברה שנותנת שירות לתעשייה, אנו מחזיקים 24 מהנדסים שנותנים ללקוחות חשיפה בשלב הפיתוח לפתרונות הכי חדשים שיש, גם עבור מוצרים שלא ניתן למצוא ברשת. זאת בזכות העובדה שהאנשים שלנו נוסעים באופן שוטף לסמינרים ונחשפים למוצרים החדשים עוד לפני שהם יצאו. זה משהו שמאפיין מאוד את השוק הישראלי, שרוצה לדעת על הדבר הבא. הדבר הנוכחי כבר לא טוב לו, הוא רוצה לרוץ קדימה. וזה בהחלט שירות שאנו נותנים.

החלק השני שלנו, במחלקת המכירות, ברגע שהמוצר יוצא לייצור, הם רוצים אספקה סדירה של רכיבים, ובטח בתקופה כמו שאנו נמצאים בה כרגע, שיש עודף ביקוש על ההיצע, גוף כמו אבנט יש לו יותר יכולות לעזור לחברות ליהנות מאספקה סדירה של רכיבים, בין אם באמצעות שמירה של מלאים במחסנים שלנו, שהם לא רק בישראל ובעיקר בחוץ לארץ, בגרמניה, בלגיה ואנגליה, ואם באמצעות היערכות מראש אל מול היצרן.

הצוותים מאוד מנוסים ויודעים לעבוד עם כל סוגי הלקוחות, ממוצע הוותק אצלנו הוא של 12 שנים, ויש לנו עובדים של 20 ו- 30 שנים. יש לזה משמעות מאוד גדולה בתחום כזה מורכב. אנו נציגים של 150 יצרנים, וזה דורש המון ידע. בסופו של דבר אנו לא מספקים רק רכיבים לכל היצרנים, אנו מספקים גם תמיכה לכל אורך הדרך. זה דורש מאיתנו המון, אבל אנו עושים את זה.

גיל ליסוביץ, Contel

אנו מציגים את הפתרונות מהמתקדמים בשוק בתחומי האוטומציה, רובוטיקה וראייה ממוחשבת. תפקידם של כלל הפתרונות שלנו לסייע ללקוחותינו להתייעל ולהפוךלתחרותיים יותר בשוק הישראלי והעולמי. השנה Contel עשתה קפיצת מדרגה בתחום ה- AGV (Automated Guided Vehicle), רובוטים שיתופיים, מערכות Vision ופתרונות סוף קו מתקדמים – פתרונות Turnkey מקיפים.

אסף שמש, מנכ”ל, Sanmina

“אנו קבלן ייצור למערכות מורכבות בהיקף נמוך, בתעשיות ההיי טק, המכשור הרפואי והפרינט. חברה גלובלית המונפקת בנאסד”ק ומהמובילות ב- Turnkey. המטרה שלנו בתערוכה היא לחשוף את היכולות שלנו אל מול לקוחות בראשית דרכם וגם ללקוחות קיימים שמחפשים פתרונות בישראל ובעולם. אנו מציגים יכולות הנדסה, תכנון, ומענה לאתגרים בשלבי הפיתוח ובשלב מתקדם יותר של בשלות המוצר. הבאנו גם נציגים מחו”ל שיציגו את היכולות שלנו בעולם לתכנון מחדש של מוצרים – לצורך הוזלה של מוצר, לצורך שיפורים, או לצורך מיקור חוץ, ועד לשלבי הבשלות המתקדמים. זו השנה השניה שלנו בתערוכה, ואנו רואים התעניינות רבה כחלק מהצמיחה שלנו בארץ, אותה אנו חווים אותה יום יום”.

Sanmina הציגו בתערוכה את מסייע ההליכה שפותח על ידי חברת ReWalk הישראלית, שמאפשר לבעל נכות בגפיים תחתונות לקום מכיסא הגלגלים וללכת, ואף לרדת ולעלות במדרגות. המערכת מסייעת לשיפור התחושה אצל המשתמש ופותרת בעיות הקשורות בישיבה ארוכה בכיסא גלגלים.

“אנו מייצרים עבור החברה את המוצר. ליווינו אותם משלב הדיזיין המוקדם, ועד לבשלות הנוכחית של המוצר שזמין לרכישה אצל לקוחות הקצה”, אומר אסף.

ישראל פרבר, Eldis

“בנוסף לקווים המסורתיים שלנו. אנו מבצעים השקה לקו חדש של רכיבי FPGA שאנו מייצגים, GoWin . חברה חדשה וחדשנית המציעה בפעם הראשונה אלטרנטיבה אמתית לפתרונות המסורתיים.

לקוחות היעד שלנו הם יצרניות של פלטפורמות תקשורת, IOT, אוטומוטיב ואירוספייס. בנוסף אנחנו הוספנו קו חדש של רכיבים אופטיים של חברת Centera Photonics המיועדים לשוק התקשורת וה- Data Center.

טרנד נוסף אותו זיהינו, הנו הסתמכות של יותר ויותר חברות על פלטפורמות חומרה מוכנות תוך התמקדות ביתרון התוכנתי שלהן.

למילוי הרווח הזה בקו המוצרים שלנו, הבאנו לארץ את אחת מהחברות המובילות- .ALPHA Networks קו המוצרים הזה פונה הן ליצרניות ציוד והן לספקי תקשורת.

דוד פולג, Bi-Pol

“אנו עוסקים בעיקר באופטיקה ואלקטרו אופטיקה, אשר כוללים עדשות אופטיות, פילטרים אופטיים, פולרייזרים ולייזרים מכל מיני סוגים. בנוסף יש לנו ענף חדש שנקרא מיקרופלואידיקס המיועד לתחום הרפואה. מדובר במכשיר עם נימים מאוד דקים, אליהם ניתן להכניס דם או שתן, ומכיוון שאלה נימים דקים הנוזל זורם לבד, וניתן לעשות עליו מניפולציות עם רכיבים כימיים. כך ניתן לזהות נגיפים, מחלות וכל מיני דברים מעניינים. בעולם הבדיקות הרפואיות זה כנראה העתיד. בארץ יש כבר חברה שמגלה באמצעות המכשיר מלריה תוך 10 דקות. בעבר זה היה לוקח יומיים שלושה, כשהיו צריכים להכניס את הדגימה לחימום ולחכות שהטפילים יתרבו כדי שיוכלו לראות אותם”.

Bi-Pol הגיעה לתערוכה עם ביתן ייחודי שהורכב כולו מקרטון. מאיפה הרעיון?

“ראינו משהו דומה בחוץ לארץ. אמנם לא כזה ביתן, אלא רק שולחן וכיסא. זה מצא חן בעינינו ולקחנו את זה קדימה. זה מוצר סטנדרטי שמיוצר בארץ וחלקו קנוי בארה”ב. אתה יושב על זה ואין הבדל מכיסא רגיל. זה הפך אותנו לביתן הכי מצולם כאן”.

פורום לאנשי הרכש- תערוכת ניוטק 2018

במסגרת תערוכת ניוטק 2018, ערכנו כמידי שנה את “כנס ניו-טק למנהלי רכש”  –  פורום סגור מיוחד לאנשי הרכש בתעשיות האלקטרוניקה וההיי-טק בישראל.  הפורום נוהל ע”י דורון רותם, מנכ”ל חברת “אופק אינטרנשיונל” ולצידו פאנל אנשי מקצוע

במסגרת הפורום הועלו שני נושאים מרכזיים:

  • האם מנהלי הרכש בחברות היי -טק צריכים להיות אנשי מקצוע מיומנים בתחום תפקידם או מקצוענים בתחום הרכש בלבד?
  • מגמות ברכש האלקטרוניקה בארץ, ומעבר לרכש ישיר בחו”ל, יתרונות וחסרונות והשפעה על התעשייה המקומית

הדיון הער והנושאים  הנידונים הוצגו ע”י פאנל מיוחד שכלל מנהלי שרשרת אספקה בכירים מחברת אמדוקס – אידית מאיר ,  חברת Nistec  – עמוס חגי, חברת  אלבטק  -יניב סימן טוב , חברת CPC-HMI  – ערן שמילה   וחברת TTI-Ray-Q  – אבנר גילת.

במסגרת הדיון הוצגו גישות מעניינות לקידום מקצוע הרכש. הועלו שאלות מקצועיות בתחומים שונים, נשמעו דעות שונות בכל נושא והתעוררו וויכוחים מקצועיים מעניינים בין הנוכחים.

דיון מעניין במיוחד  התעורר לגבי שאלה שהציג המנחה: אני מנהל הרכש בחברת תקשורת מתקדמת, ומחפש מנהל תחום רכש אלקטרוניקה. יש לי 3 מועמדים במי מהם אבחר?

  • מהנדס רכיבי אלקטרוניקה וותיק ומומחה במקצוע
  • אדם שעסק בשיווק בתחום התקשורת והייטק הבינ”ל הרבה שנים
  • מהנדס תעו”נ שעסק ברכש חלקים מכניים בחברה.

הדיון נסב סביב השאלה אם התפתחות האחריות ברכש דורשת מקצוענות טכנולוגית או דווקא  התמחות במקצוענות הרכש,  וידע לביצוע מסחר גלובלי, דו שיח, ומו”מ עם אנשי מכירות מקצוענים מהעולם.

התובנה העיקרית בין משתתפי הפאנל כי  בעולם הטכנולוגי בו אנו פועלים יש הכרח ברקע מקצועי והבנת הסביבה הטכנית-  עיסקית כדי לנהל תקשורת עיסקית עם ספקים פוטנציאליים. עם זאת נדרשת מיומנות בתחומי המסחר והמשא ומתן, שחלק ממיומנות זו נטועה באופי של איש הרכש הרלוונטי וחלק ממנה ניתן ללימוד והקנייה.

נושא נוסף שעורר תגובות רבות מצד הנוכחים באולם נסב סביב הנושא של מגמות ברכש האלקטרוניקה בארץ, ומעבר לרכש ישיר בחו”ל, יתרונות וחסרונות והשפעה על התעשייה המקומית תמימות דעים שררה לגבי האילוצים של הצורך לרכוש בחו”ל במדינות כגון הודו בגלל מחויבויות של קניות גומלין, או שימוש בכספים אמריקאים, הדיון נסה סביב שאלת התמיכה הנדרשת בתעשיית הקבלנות משנה בארץ שהולכת ונפגעת, וסביב טכנולוגיות ישראליות שזולגות לחו”ל ועלולות להעלם מתחומי המדינה.

נראה שנושא זה הינו קריטי ביותר גם לתעשיות הקטנות שהינן ספקיות או קבלני משנה וגם לחברות האלקטרוניקה הגדולות יותר שחוששות לאבד את בסיס הטכנולוגיה והייצור בארץ. ברורים האילוצים הדוחפים את הקבלנים הראשיים לפנות לספקים מחוץ למדינה ונדרשת כאן הכוונה ומדיניות ממשלתית. הדבר נכון גם לרכש רכיבים ותת מערכות בהן יש נטייה לפנות לרכש אצל היצרן המקורי בחו”ל, תוך אובדן ההתמחות והייעוץ ההנדסי של  המפיץ הישראלי.

סיכום: ניהול שרשרת האספקה בשדרת תעשיות ההיי טק בארץ מציבה אתגרים לא פשוטים הדורשים אנשי מקצוע ברמה גבוהה לניהול הקשר עם ספקים ולאיזון בין צרכי התעשייה בארץ וההזדמנויות בחו”ל. הפאנל סייע להעלות את המודעות לפרובלמטיקה ולהציע נקודות מבט חדשות לאנשי הרכש. כל הנוכחים שיבחו את ההזדמנות להעלות בעיות מעיקות, לדון עליהן ולשמוע דעות שונות שיעזרו להם בעבודתם בעתיד.

תגובות סגורות