חדשות היום

רוני ססלוב – ועולמה – עולם היין

cof

בארץ ישנם אנשים רבים שעולם היין הוא חלק בלתי נפרד מחייהם.
אחת מהם היא רוני ססלוב, ייננית, מרצה, מומחית בעולם היין ועוד. על פעילותה אני רוצה לספר הפעם.
רוני ססלוב מוקפת באווירת יין מאז ילדותה.
אביה, ברי ססלוב הגיע לארץ כמתנדב בזמן מלחמת ששת הימים, והחליט להתיישב בארץ ולהקים בה את ביתו. במקצועו הוא מהנדס אלקטרוניקה. בשנת 1991, עזב ברי את עולם המחשבים והחל להתמסר לקריירה בעולם היין. תוך זמן קצר הפך להיות מבכירי מדריכי היין בישראל. רבים מהייננים החדשים החלו את דרכם בעולם היין בקורסים של ברי. הוא אפילו פרסם ספר בעברית בנושא היין ויקבי ישראל.
ב1998 הקימה המשפחה את יקב ססלוב בקיבוץ אייל.
רוני מספרת שהיין תמיד היה חלק משמעותי מחייה. כבר כשהייתה ילדה קטנה והיו מוזגים לה קצת יין לטעום היא הייתה עוצמת עיניים ומתענגת מהריחות שבו.
עם רצון להעמיק את הידע והניסיון היא יצאה לחו”ל, למספר שנים, כדי לעשות תואר בייננות ובטיפול בכרמים וכן עבדה והשתלמה ביקבים בחו״ל.
יחד עם אביה, ברי ססלוב, הם גידלו ענבי יין אורגניים בגליל העליון.
מעל עשר שנים הם עשו יין ביקב ססלוב, היקב המשפחתי ויקב הבוטיק השלישי שהוקם בארץ.
“לאחר שנפרדנו מהיקב”, מספרת רוני ססלוב : “הייתי שותפה להקמה וניהלתי את ה-Tasting Room בשרונה התל אביבית. זהו בר יין עם מערכת מזיגה אוטומטית לכוסות  ומגוון היינות הישראלים, המוצגים לטעימה, הגדול ביותר בארץ.”

cof

כיום היא מרצה ועורכת סדנאות ייחודיות בארץ ובעולם לחובבי יין ואנשי מקצוע.
היא מייצגת ומקדמת את ענף היין הישראלי מטעם משרד התיירות וקונסוליות שונות בצפון אמריקה. רוני  כותבת באתר הסנהדרינק כתבות על היקבים הקטנים שיש בארץ וגם משמשת כשופטת בתחרויות יין שונות.
“בהרצאותיי ובסדנאות שאני עורכת בחדרי הדרכה ובבתים פרטיים, אני מביאה גישה שונה וחדשנית להערכת יין ולמשמעויות העמוקות והמרתקות (חברתיות, פסיכולוגיות וגופניות-רפואיות) של המשקה המיוחד כל כך על סוגיו השונים.”
מתברר שהסדנאות הפופולריות והאהובות ביותר הן:
סדנת חידוד חושים
נשים ויין
טעימות טרואר ישראלי
סדנת טעימות יין למתקדמים.

השתתפתי בסדנת טעימות יין עם הייננית רוני ססלוב, בערב שהוקדש לקברנה סוביניון, מיודענו, הזן המוביל ברחבי העולם. קל יותר לגדלו ואפשר להוציא ממנו יינות משובחים.
התחלנו בהרחת 10 כוסות בהן הוטמנו בסתר 10 מפיצי ריחות בהם ניתן לחוש, לעיתים, בהרחת יינות קברנה סוביניון שונים.
היו שם קקאו, הל שחור (מעושן), פטריות שיטקי, תה שחור, קינמון, קפה, פלפל שחור, סמבוסק שחור יבש, טבק, אבקת בי סולפיד – גופרית.
בחמישה ריחות חשתי מיד. את ריח חמשת האחרים זיהיתי רק אחרי שהוצאו מהמסתור והם היו קרובים יותר לאף. תרגול נוסף בטח היה מסייע לי.
בהמשך סיפרה רוני על מקור הזן בצרפת, בהכלאה בין סוביניון בלאן וקברנה פרנק.
בדיון על תהליכי ייצור היין הבנו שהיין מיוצר בשיטות ובתהליכים שונים במדינות השונות, בהתאם למסורות, לניסיון היצרנים ולאקלים.
בהמשך מזגה רוני לכוסות יינות קברנה ממספר מדינות: ארגנטינה, צ’ילי, ישראל, אוסטרליה, בורדו וקליפורניה. חשנו נהדר בהבדלים ביניהם בריחות ובטעמים.
הפתעה הכין אחד המשתתפים, שהביא לטעימה עיוורת בקבוק מכוסה בנייר אלומיניום. הרגשנו במראה, ריח וטעם היין שאותות הזמן כבר ניתנו בו. צלילותו העכירה והוא התעייף קצת בטעם ובריח, אך עדיין התאים ללגימה מתונה.
התברר שזה היה יין “אביב 2010” שרוני עשתה ביקב ססלוב, ובכלל הוא לא היה מיועד ליישון, אלא ללגימה תוך כשלוש שנים.
זה היה ערב נחמד, מיוחד ומחכים, כמו כל הסדנאות שמעבירה רוני ססלוב בחן וביידע רב.

עוד פרטים למעוניינים:

https://www.ronisaslove.com/

Ronisaslove@gmail.com
050-853-0320

 

ישראל פרקר www.winesisrael.com

תגובות סגורות