חדשות היום

“ההכרזה של Qualcomm על חדשות מודול האנטנה מקרבת את הסמארטפונים G5 למציאות המסחרית”

החדשות:

חברת Qualcomm פרצה דרך עבור 5G NR עם הכרזתה בנוגע לאצווה חדשה של פתרונות תדר רדיו (RF) עבור mmWave  ו- sub-6GHz  המיועד לטלפונים חכמים ומכשירים ניידים אחרים. על ידי שילוב מודולי RF החדישים של Qualcomm עם מודם ה- Snapdragon X50, בכוונת החברה להציע ל- OEMs  פתרון G5 קומפקטי מקצה לקצה, אשר יאפשר להם להתמקד במה שהם עושים בצורה הטובה ביותר מבלי שיצטרכו לדאוג למורכבות תכנון מערכת RF הנגרמת בשל ה- G5 ו- mmWave  בפרט. במקביל, פתרונות אלו יוכלו להציע כיסוי G5 באזורים עירוניים צפופים וכיסוי 5G NR נרחב.

ההשפעה:

“ככל שהתעשייה מתקדמת ל- G5, כך עיצובי G, RF-Front (RFFE) ורכש רכיבי RF יהפכו להיות מורכבים ומסורבלים יותר עבור OEMs. פתרונות קומפקטיים כגון אלה מבית Qualcomm ללא ספק יסייעו OEMs להאיץ את זמן ההגעה לשוק של הסמארטפונים מבלי שיצטרכו להתפשר יתר על המידה על שלמות העיצוב, הביצועים או העלות” לדברי מאליק סעדי, סמנכ”ל טכנולוגיות אסטרטגיות ב- ABI Research.

הסיבה שמודול mmWave QTM052 הוא כזה סיפור גדול:

חברת Qualcomm פרצה דרך עבור 5G NR עם הכרזתה על השקת QTM052, מערכת תדר רדיו (RF) חדשה במארז לטלפונים חכמים ומכשירים ניידים אחרים, אשר מכילה את כל רכיבי ה- RF החל מהאנטנה עד למקלט/משדר הרדיו. זהו המכשיר הראשון בתעשייה שכן עד כה OEMs רכשו את רכיבי ה-RF מספקים שונים וטיפלו בעיצוב של מערכת ה- RF  השלמה בכוחות עצמם.

“המודול MMWave עליו הכריזה Qualcomm מהווה נקודת מפנה להטמעת G5 במכשירים ניידים, משום שיש בכך כדי לקבוע את הסטנדרט עבור תכנון מערכות RF Plug-and-Play  עבור G5 mmWave”, לדברי מאליק סעדי, סמנכ”ל טכנולוגיות אסטרטגיות ב- ABI Research.

המשמעות הניכרת ביותר העולה מתוכן ההודעה היא המהירות שבה Qualcomm  הצליחה לטפל במורכבויות ובאתגרים הקשורים בהטמעת mmWave  ל- form factor קומפקטי ביותר. בעוד רבים בתעשיית הניידים רואים ב- mmWave כמאוד לא מעשי עבור מכשירים ניידים ורשתות למרות רוחב הפס העצום ה, חברת Qualcomm  הצליחה למזער ולארוז את טכנולוגיית ה- mmWave שלה לתוך דגימות מוכן למסחר עם השפעה מינימלית על העיצוב והתכנון הכללי של המכשיר. החידוש בתכונות ה- RF  והאנטנה של מודול ה- mmWaveחיוניות להקלה על האתגרים של ערוץ mmWave והשימוש בעד 4 מודולים הממוקמים במכשיר יכול לאפשר התמודדות עם בעיות מעשיות רבות, כגון חסימת אות בשל משתמש המכסה את האנטנה.

ההכרזה על mmWave היא פריצת דרך עבור ספקי טלפונים חכמים ומפעילי ניידים כאחד. חברות כמו AT&T ו – Verizon בארה”ב מהמרות במידה ניכרת על כך ש- mmWave יהפוך להיות חלק אינטגרלי של G5G, בתחילה עם פריסות אלחוט קבועות, אשר באופן טבעי יתפתחו לשימוש בפס רחב נייד. בנוסף, הזמינות המיידית של המודולים מבית Qualcomm תאפשר ל- OEMs להתחיל לעבוד על יצירת טלפונים חכמים G5, שצפויים להיות זמינים כבר בתחילת הרבעון הראשון של 2019 ו- hotspots  ניידים לפני סוף שנת 2018. בשלב זה, מגוון של יצרנים, קרוב לוודאי ספקים “מתחרים” מחוץ לסין, שעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם Qualcomm, יספקו מכשירים לשוק ויהפכו את 5G mmWave  ו- sub-6GHz  למציאות, הרבה יותר מוקדם ממה שצפו רוב העוסקים בתחום. השלב הבא יתמקד בהורדת עלויות ו- OEM גדולים, כגון סמסונג, אפל, ו- Huawei, שיטמיעו את הפתרונות שלהם, מה שיוסיף הגדלה משמעותית במסחור G5.

מאליק סעדי, סמנכ »ל טכנולוגיות
אסטרטגיות ב- ABI Research

ויש עוד – מודולי Sub-GHz 5G, QPM56xx:

החברה הוסיפה גם את QPM56xx, משפחה של מודולי sub-6 GHz RF לתיק מוצרי ה- G5 שלה. מודולים אלה יכולים להיות משולבים בקלות במשדר/מקלט רדיו, והם יכולים לעשות שימוש באנטנות LTE בפס רחב ליצירת פתרון RF מקיף שיהיה מוכן לשילוב עם מודם Snapdragon X50 5G, שיספק פתרונות קצה-לקצה ממודם לאנטנה עבור ספקטרום נרחב.

אף על פי שספקי RF אחרים כבר מציעים מודולי RF, זוהי הפעם הראשונה שמציעים פתרון מקיף יותר עבור OEMs ומשלבים מספר רכיבי RF כולל Pas, LNA ומתגים, במארז אחד.

“גישה זו תסייע ל- OEMs להפחית באופן משמעותי את מורכבות התכנון של RFFE עבור G5 תוך צמצום גודל טביעת הרגל וצריכת החשמל של מערכת ה- RF בכללותה”, לדברי מאליק סעדי, סמנכ”ל טכנולוגיות אסטרטגיות ב- ABI Research.

מאליק סעדי, ABI Research

תגובות סגורות