חדשות היום

חברת RadGreen המפתחת מערכות חיישנים לניטור והתראת מזהמים הניתנים למדידה באוויר, החלה, בפיילוט עירוני וראשוני מסוגו בארץ והתקינה מערכות מתקדמות לניטור איכות האוויר בעיר כפר סבא

RadGreen חברת סטארט אפ ישראלית העוסקת בפיתוח חומרה ותוכנה. פיתחה מערכת חיישנים ותוכנת ענן לניטור והתראה על מזהמים הניתנים למדידה באוויר, בתוך ומחוץ למבנים. רשת החיישנים ומערכת המידע נועדה לעזור לחברות, בניינים ירוקים וחכמים, ערים חכמות, מרכזי קניות, בתי-ספר ועוד, לזהות בעיה וליידע את האחראים, לטפל בה, והכי חשוב – לשמור על בריאות העובדים, האורחים והציבור הרחב.

החברה פיתחה מערכת חיישנים ותוכנת ענן לניטור והתראה על מזהמים הניתנים למדידה באוויר, בתוך ומחוץ למבנים. הבנויה מרשת חיישנים ומערכת מידע נועדה לעזור לחברות, בניינים ירוקים וחכמים, ערים חכמות, מרכזי קניות, בתי-ספר ועוד, לזהות בעיה, ליידע את האחראים, לטפל בה, והכי חשוב – לשמור על בריאות העובדים, האורחים והציבור הרחב. לראשונה, ניתן לפרוס אלפי גלאים וחיישנים במקומות עבודה ומרחבים ציבוריים, ולייצר מערכת איכותית ויעילה לניטור איכות סביבה ואוויר.

הטכנולוגיה של RadGreen משלבת מספר רב של חיישנים במערכת אחת מתוחכמת ויעילה. למה זה חשוב? קידום בריאות רווחה ותפוקה, צמצום תלונות והגברת האמון, מסייע בשיווק ויחסי ציבור של מבנים וסביבה בריאים ובטוחים יתרונות מערכת המידע והחיישנים לבקרת סביבה מתקדמת של רעש, קרינה, גזים ואיכות אויר: תוכנת ענן ללא צורך בתשתיות, מידע זמין מכל מקום, דו”חות והתראות בזמן אמת בהתאם לתרחישים שהוגדרו. RadGreen הינה חברת סטארט אפ ישראלית העוסקת בפיתוח חומרה ותוכנה.

RadGreen בוגרת המחזור הרביעי של תוכנית האקסלרטור של IBM  IBM Alpha Zone לפיתוח תוכנת ענן חכמה. החברה השתתפה במחזור השני של תוכנית החדשנות Tyco Innovation וחברת Johnson controls ובהתקנת מערכות בניין חכם במטה החברה באירלנד ושותפה בתוכנית התקשורת לתחום IoT (אינטרנט של הדברים) של חברת התקשורת דויטשה טלקום בגרמניה.

עיריית כפר סבא בהובלת אגף איכות הסביבה החלה בפיילוט והתקינה בשלב הראשוני 7 מערכות מתקדמות במטרה לנטר מפגעים סביבתיים, במסגרת זו הותקנו המערכות בשכונות המזרחיות ובשכונות הירוקות.

רשת החיישנים תהיה שקופה ונגישה לתושבים ותנגיש מידע על המצב הסביבתי בשכונות הנדגמות. ההחלטה על התקנת מערכות הניטור מגיעה על רקע האתגר לנטר בזמן אמת זיהום אוויר כגון: שריפות פסולת בלתי חוקיות בשטחים הסמוכים לעיר, זיהומים ממפעלים, כלי רכב ועוד.

המערכות מורכבות מחיישנים לניטור רציף הנמצאים בנקודת הבדיקה בשטח, ומעבירים את המידע שנאסף בזמן אמת לתוכנה המנתחת את הנתונים ומצויה בשרת בענן. עם קבלת הנתונים וניתוחם, ניתן לצפות במידע, ובמקרי הצורך המערכת שולחת התראות לאכיפה ע”י גורמי העירייה. בשלב הראשון תנטר המערכת: פחמן חד חמצני, תרכובות אורגניות נדיפות וחלקיקים נשימים בגדלים של 2.5 ו- 10 מיקרון.  בשלב השני, יתווספו גם החומרים: חנקן דו חמצני, גופרית דו חמצנית ומימן גופרתי.

לדברי, איתי צחר, מנכ”ל העירייה, “עיריית כפר סבא משקיעה משאבים רבים בטיפול במפגעים הסביבתיים באזור, במטרה לאפשר לתושביה איכות חיים מיטבית. התקנת המערכות החדשות ממצבת את העיר כעיר מתקדמת שעושה שימוש בכלים טכנולוגיים בעשייה העירונית. המערכות החדשות יאפשרו לנטר בזמן אמת את איכות האוויר שנושמים התושבים, ולטפל במפגעים שימצאו בכלים המתאימים אל מול הגורמים המקצועיים במשרד להגנת הסביבה”.

מהלך זה מתווסף לשורה ארוכה של צעדים אותם מובילה עיריית כפר סבא בתחומי החדשנות ומערכות “עיר חכמה”. המידע שיעלה מרשת החיישנים יהיה נגיש לתושבים ויספק מידע רב על המצב הסביבתי בשולי ובתוך השכונות הנדגמות. ההחלטה על התקנת מערכות הניטור מגיעה על רקע האתגר לנטר בזמן אמת זיהום אוויר וזאת בין השאר כתוצאה משריפות פסולת בלתי חוקיות בשטחים הסמוכים לעיר, זיהומים כתוצאה ממפעלים, כלי רכב ועוד.

המערכת מציגה באופן מיטבי את מדיניות ה”אפס פסולת” בשכונות הירוקות, כחלק ממדיניות עולמית מתקדמת ומעוררת השראה, זו העיר הראשונה בישראל המשלב נושאים של מחזור, צמצום צריכה, חינוך ויצירה. כשהמטרה בהתקנת מערכות ניטור היא הענקת פתרונות, ידע וכלים לתושב, על מנת להגיע לעיר ירוקה ואיכותית.

בנוסף העיר כפר סבא הדוגלת בטכנולוגיה ירוקה מתוך אמונה ודאגה לבריאות התושבים החלה בימים אלו בפרויקט ניסיוני ראשון מסוגו בארץ, באמצעות חברת WiseSight, אפליקציה המתיימרת להפחית את כמות הדוחות הניתנים על חניה ולתת מידע בזמן אמת על החניות הפנויות בחניונים.

לראשונה בישראל יחל הפיילוט ניסיוני לשימוש במערכת לניהול חכם של מרחב החניה. מדובר במערכת טכנולוגית, של חברת ההייטק WiseSight, המספקת פתרונות חניה מתקדמים, שתותקן באופן ניסיוני בשלושה מתחמי חניה בעיר כפר סבא. המערכת יודעת לתת לבעלי הרכבים מידע על מספר החניות הפנויות במתחמי החניה, להתריע להם לפני סיום מועד החניה ולתזכר אותם לחדש את התשלום במידה ונדרש.

המערכת הייחודית נועדה לשמש ככלי עזר עירוני ולאפשר מהלך סדיר של התנועה והחניה. היא פועלת בעזרת מצלמות המצלמות את מתחמי החניה, מעבירות מידע שוטף על מצב התנועה ומסייעות לניהול התקין של החניונים.  נוסף על כך, המערכת צפויה להפחית את כמות הדוחות הניתנים לנהגים שלא מחדשים את תוקף חניתם.

השילוב בין מערכות הייטק ואפליקציות של חברות סטארטאפ ישראליות לשימוש במרחב העירוני נובע מרצון לקדם את העיר לעיר חדשנית, ירוקה הפועלת לטובת תושביה העושה את מירב המאמצים כדי לשפר את איכות השירותים הניתנים לתושבי העיר.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות