חדשות היום

Arbe Robotics בוחרת ב-IP של סינופסיס בכדי לאפשר למכ”ם הדימות בעל הרזולוציה הגבוהה שלה להשיג את רמת בטיחות הרכב הגבוהה ביותר עבור כלי רכב אוטונומיים

סינופסיס אינק. (Nasdaq: SNPS) הכריזה ש-Arbe Robotics בחרה במוצרי סינופסיס DesignWare ARC EM Safety Island, מעבד הראייה המשובצת EV6x המצויד ב-SEP (Safety Enhancement Package), IP לבקר עבור איכות שירות (QoS) אית’רנט, מערכת STAR Memory System, STAR Hierarchical System וקומפיילר STAR ECC עבור ערכת השבבים החדשה למכ”ם הדימות בעל הרזולוציה הגבוהה שלה. Arbe Robotics בחרה ב-IP של סינופסיס בשל ביצועיו הגבוהים ותכונות הבטיחות המוכנות ל-ASIL D המתאימות בצורה טובה לדרישות המחמירות של יישומי ADAS ורכב אוטונומי. בנוסף לכך, ה-DesignWare IP המוכן ליישומי רכב של סינופסיס, נתמך בתיעוד בטיחות מקיף, כולל תיעוד של מצבי כשל, אפקטים ודוחות דיאגנוסטיקה (FMEDA) שמאפשרים תאימות ל-ISO 26262 ASIL D ו-ASIL B ברמת השבב וברמת המערכת.

מכ”ם הדימות המוגן בפטנט של Arbe Robotics הוא חיישן של הדור הבא המתוכנן באופן ספציפי עבור מערכות ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) וכלי רכב אוטונומיים. מכ”ם הדימות בעל הרזולוציה הגבוהה יכול לחוש את הסביבה בשדה ראייה של 100 מעלות ברזולוציה גבוהה ברמת האמינות הגבוהה ביותר בתנאים שונים של מזג אוויר וסביבה, כולל ערפל, גשם כבד, חשיכה ואוויר מזוהם. המכ”ם מסוגל ליצור תמונה מפורטת של הכביש בטווח של יותר מ-300 מטרים וללכוד את נתוני הגודל, המיקום והמהירות של אובייקטים סביב הרכב בכדי לאפשר נהיגה בטוחה יותר ולתמוך בהפעלת רכב אוטונומי ברמות 4 ו-5. שבב המכ”ם המותאם של Arbe Robotics עושה שימוש בפורטפוליו רחב של DesignWare IP מוכן ל-ASIL B ול-ASIL D של סינופסיס.

“שבבי מכ”ם עבור כלי רכב אוטונומיים דורשים גם רמה גבוהה של יכולות עיבוד וגם תכונות בטיחות משולבות בכדי לסייע לזהות ולמנוע כשלים במערכת”, אמר קובי מרנקו, מנכ”ל Arbe Robotics. “מוצרי ה-DesignWare ARC EM Safety Island ומעבד ה-EV62 של סינופסיס מספקים ביצועים ותכונות בטיחות שמשולבים בקלות בפעולות המורכבות ההכרחיות למכ”ם דימות ה-4D של Arbe, לצד ה-DesignWare Ethernet QoS IP ופתרונות בדיקות ותיקון משובצים. סינופסיס מספקת את קו מוצרי ה-IP הרחב שאנחנו זקוקים לו בכדי לפתח פתרון רכב מבודל וכן את תכונות הבטיחות ההכרחיות להשגת הסמכת ISO 26262 ברמת ה-SoC (System on Chip)”.

Robotics Arbe בחר ב-ARC EM6SI Safety Island בשל מוניטור הבטיחות המשולב הבודק את עצמו, ה-ECC (Error Correcting Code) וה-watchdog timer המתכנת שלו. מעבד הראייה המשובץ EV62 המצויד ב-SEP מספק מעבד DSP יעיל במיוחד בעל וקטור SIMD ברוחב 512 ביט ויכולות הבטיחות הפונקציונלית הדרושות, בלי להקריב צריכת הספק, שטח וביצועים. שני המעבדים מציעים יכולות lockstep שמאפשרות איתור מהיר של כשלי מערכת ו-runtime.

ערכת הפיתוח ARC MetaWare EV ליישומי בטיחות מאפשרת למפתחי תוכנה ליצור קוד יעיל במיוחד בעל תאימות ל-ISO 26262 עבור יישומי הרכב שלהם. כדי לספק את צורכי הרישות בזמן אמת שלה, Arbe Robotics בחרה את ה-IP המיתכנת לבקר עבור איכות שירות (QoS) אית’רנט של סינופסיס עם ערכת בטיחות, שתומך ב-TSN (Time Sensitive Networking) בכדי לנהל באופן אמין את זרימת הנתונים בין מכשירים מקושרים. בנוסף, Arbe Robotics בחרה ב-DesignWare STAR Memory System ו-STAR Hierarchical System עבור כיסוי מקיף של כשלים וכן בכדי לספק יכולת לשלוט בבדיקות בתוך המערכת תוך שימוש בממשק APB. מעגלי ה-ECC המתקדמים של הקומפיילרים DesignWare STAR ECC מאתרים ומתקן upsets בעלי ביט אחד או ביטים רבים בכדי לשפר את האמינות במהלך פעולה בשטח.

“טכנולוגיות ה-ADAS והרכב האוטונומי של היום דורשות עיבוד כמויות מסיביות של נתונים ממצלמות, מכ”מים ומערכות Lidar”, אמר ג’ון קוטר, סגן נשיא שיווק ל-IP בסינופסיס. “סינופסיס מספקת מערך מקיף של פתרונות IP בעלי מוכנות ל-ASIL, כולל מעבד ARC ו-IP לממשק ובכך מאפשרת לחברות כמו Arbe Robotics להאיץ את הפיתוח וההסמכה של מערכי השבבים שלהם לענף הרכב”.

זמינות

ה-DesignWare ARC EM Safety Islands בעל ההסמכה למוכנות ל-ASIL D וערכת הפיתוח ARC MetaWare ליישומי בטיחות זמינים כעת.

מעבדי הראייה המשובצת המצוידים ב-SEP (Safety Enhancement Package) מדגם DesignWare ARC EV6x המוכנים ל-ASIL B, ASIL C ו-ASIL D זמינים כעת.

ערכת הפיתוח ARC MetaWare EV זמינה כעת, כאשר הגרסה בעל ההסמכה למוכנות ל-ASIL D מיועדת להיות זמינה בספטמבר 2018.

ה-IP לבקרDesignWare Ethernet QoS  בעל ההסמכה למוכנות ל-ASIL B זמין כעת.

ה-STAR Memory System בעלת ההסמכה למוכנות ל-ASIL D, STAR Hierarchical System וקומפיילר STAR ECC זמינים כעת.

בתמונה מעלה: ג’ון קוטר, סגן נשיא לשיווק IP בסינופסיס

תגובות סגורות