האם מכוניות יתודלקו במים?

חברת הסטארט אפ הישראלית- אוסטרלית Electriq~Global (www.electriq.com, לשעבר Terragenic) פיתחה דלק בטוח, זול ונקי. הטכנולוגיה של Electriq~Global, ש-60% ממנה מבוססת על מים, מחלצת מימן מדלק מבוסס מים, שמשמש לאחר מכן בכדי להפיק חשמל לצורך הנעת הרכב החשמלי.

מנכ"ל Electriq~Global גיא נבו מיכרובסקי

מנכ”ל Electriq~Global גיא נבו מיכרובסקי

המערכת של Electriq~Global כוללת שלושה מרכיבי מפתח: הדלק הנוזלי (Electriq~Fuel), שיוצר ריאקציה עם קטליזטור (Electriq~Switch) בכדי לשחרר מימן לפי דרישה. בשלב הבא הדלק “נאסף” ונלקח בחזרה למפעל מיחזור (Electriq~Recycling) שבו הוא מוטען מחדש במימן ובמים לצורך שימוש חוזר. כל התהליך בטוח מטבעו ומאפשר להפעיל כלי רכב עם אפס פליטת מזהמים.

הדלק הנוזלי מבוסס המים, שפותח במרכז המו”פ של Electriq~Global בטירת-כרמל, הוא בטוח ויציב ונשמר בטמפרטורות ובלחצים סביבתיים. בהשוואה לפתרונות ירוקים אחרים לאגירת אנרגיה דוגמת סוללות lithium-ion או טכנולוגיות של מימן דחוס, Electriq~Global מאפשרת מרחקי נסיעה גדולים פי שניים בחצי מן העלות. צפיפות האנרגיה היא עד פי 15 ביחס לסוללות חשמליות הנמצאות כעת בשימוש בכלי רכב דוגמת אלה של טסלה.

השוואה בין אוטובוסים חשמליים הראתה שהאוטובוסים שהונעו באמצעות סוללות חשמליות רגילות סיפקו טווח נסיעה של 250 ק”מ ודרשו עד ל-300 דקות של טעינה מחדש, בעוד אוטובוסים שיונעו באמצעות Electriq~Fuel יספקו מרחק נסיעה של 1,000 קילומטרים ויוכלו להיות מתודלקים מחדש בתוך 5 דקות.

מנכ”ל Electriq~Global גיא נבו מיכרובסקי מסר: “הטכנולוגיה שלנו מביאה עמה חדשות דרמטיות של שיפור בטווח הנסיעה, קיצור זמן התדלוק והפחתת עלותו, ובכך משנה את כללי המשחק בתחומים רבים, וביניהם תחבורה ואחסון דלק”.

תגובות סגורות