חדשות היום

כיטוב מערכות השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 10 מיליון דולר

כיטוב מערכות, חברת סטארט-אפ מפתח תקווה, חלוצה בתחום בקרת איכות חזותית מבוססת בינה מלאכותית, הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של כעשרה מיליון דולר. עד היום גייסה החברה 3.5 מיליון דולר, ממקורותיה הפנימיים.

את הגיוס הנוכחי הובילה חברת ההשקעות הגרמנית RSBG, אשר ביצעה את ההשקעה באמצעות חברת HAHN לאוטומציה ורובוטיקה מתקדמת. משקיעה נוספת בסבב זה, היא קרן ההשקעות היפנית GiTV. החברות המשקיעות מתמחות בטכנולוגיות חדשניות בתחום של ייצור מתקדם (תעשייה 4.0), רובוטיקה ובינה מלאכותית.

ההון שגויס ישמש את החברה להרחבת מערך המכירות והשיווק העולמי, להמשך הפיתוח של המערכת ולגיוס כוח אדם נוסף בישראל ובמדינות נוספות. לחברה דרושים מהנדסים מומחים בתחומי בינה מלאכותית (AI), ראייה ממוחשבת (Computer Vision), ביג דאטה, למידת מכונה ואלגוריתמאים.

לצד מגמת האוטומציה הרווחת בשנים האחרונות בייצור התעשייתי, לא היה עד כה בנמצא פתרון ממוכן אשר מסוגל להוות תחליף ברמה מספקת ליכולת האנושית לאתר פגמים חזותיים בתהליך הייצור של מוצרים שונים. היצרנים משקיעים עשרות מיליארדי דולרים בתהליכים לגילוי פגמים בייצור וכמובן בתיקון נזקים שנגרמים מאיכות ירודה של מוצרים. למרות ההשקעות הגבוהות, רמת הביצוע של עובדים אנושיים, אינה עקבית ואף פוחתת במשך הזמן, כתלות בתנאי הסביבה, עייפות וירידה בתשומת הלב. מערכות ממוחשבות מסוגלות לבצע ביקורת איכות ברמה גבוהה ביותר, אולם עד כה, המגבלה העיקרית הייתה נעוצה ביכולת ללמד אותן לבדוק מגוון רחב ושונה של מוצרים ולהתאים תכנית בדיקה מיטבית לכל מוצר באופן ספציפי. המערכת המתקדמת של כיטוב, אשר מתבססת על טכנולוגיות חדשניות בתחומים של ראייה ממוחשבת, למידה עמוקה, רובוטיקה מתקדמת וביג דאטה, פותרת בעיה זו.

דר’ יוסי רובנר, CTO ומייסד כיטוב מערכות, הנחשב למומחה עולמי בתחום הראייה הממוחשבת: “אנו מפתחים מערכת אוניברסלית, אשר המפעיל שלה אינו חייב להיות מתכנת, או מומחה לרובוטיקה ולראייה ממוחשבת. המפעיל יכול ללמד את המערכת, בשפה פשוטה ואינטואיטיבית בתוך שעות, כיצד לבצע בדיקה חזותית תלת ממדית ברמה הגבוהה ביותר, של מוצרים בעלי מורכבות גבוהה”.  רובנר הוסיף: “המערכת שלנו נמצאת בחזית הטכנולוגיה ופותרת בעיה שנחשבה בתעשייה כבלתי פתירה במשך עשורים שלמים. אנו חלוצים בתחום ומובילים את המהפכה הזו, בזכות היכולת למנף ולשלב באופן סינרגטי טכנולוגיות שונות ומשלימות כגון למידה עמוקה, ראייה ממוחשבת, ביג דאטה ורובוטיקה וליצור פתרון  מערכתי”.

חנן ג’ינו, מנכ”ל כיטוב מערכות (לשעבר מנכ”ל ורינט ישראל): “הגיוס ממשקיעים אסטרטגיים מובילים בתעשייה העולמית, מהווה הצבעת אמון ביכולת שלנו לפרוץ לשוק העולמי. המערכת כבר נמצאת בשימוש של יצרנים מובילים בתחומים שונים, בהם חברות גלובליות מובילות בתחום הייצור האלקטרוני, כמו ג’ייביל (Jabil) ופלקס (Flex) וחברות ישראליות כמו מלנוקס, רפא”ל וכתר פלסטיק. יש לנו התקנות של גרסת מוצר ראשונה בסין, בארה”ב, באירופה ובמקסיקו וכמובן גם בישראל. ההשקעה תתמוך בהרחבת פעילות המכירות ובהגדלת צוות המו”פ”.

תומס האן, מנכ”ל קבוצת HAHN: “לטכנולוגיה של כיטוב מערכות יש פוטנציאל לשנות את התעשייה בכך שתאפשר ליצרנים להתגבר על האתגר של בקרת איכות – הפחתת עלויות תוך שיפור משמעותי באיכות המוצרים. אנו מאמינים שהטכנולוגיה של כיטוב מערכות, תהווה נדבך חשוב בהשתלבות של יצרנים, ובכלל זה לקוחותינו בענף הרכב, בגל הרביעי של המהפכה התעשייתית. זאת, בכך שתרתום את כוחם של אלגוריתמים מתקדמים, ביג דאטה ובינה מלאכותית בעידן הסייבר”.

תגובות סגורות