מחברי REDCUBE Press Fit עבור יישומי זרם גבוה

טכנולוגיית השמה בלחץ (Press Fit)

מחברי ה- REDCUBE הם האמינים ביותר עבור זרמים גבוהים בחיבור ישיר למעגלים מודפסים.

רמת הזרם של מחברי ה- REDCUBE Press Fit היא מרשימה מאוד. עם אותה קיבולת זרם, הרכיב מתחמם בצורה הכי איטית ביחס לרכיבי אספקת זרם אחרים למעגלים מודפסים.

דחיסת הפין לתוך המעגל המודפס גורמת לחיכוך גבוה בין הפין לקדח המצופה, ומבטיחה ריתוך קר והומוגני בין הפין לבין קדח הנחושת המצופה במעגל המודפס.

דבר זה גורם לחיבור אטום לאוויר, חיבור שהוא חזק מכאנית עם התנגדות של פחות מ- 200µΩ.

כיום, לא קיימת טכנולוגיה אחרת שיכולה להעביר עד 500A עם התחממות עצמית כל כך נמוכה.

הקדחים במעגל המודפס עבור רכיבי ההשמה בלחץ (Press Fit), נעשים באותה הדרך שבה נעשים הקדחים עבור רכיבי Through-Hole. בעקבות זאת, לא דרושים שינויים בייצור המעגלים המודפסים.

בהתייחס לאמינות לאורך זמן, מחברי ה- REDCUBE Press-Fit מהווים שיפור, מכיוון שיש להם את ערך ה- FIT (Failure in Time) הנמוך ביותר מכל הרכיבים במערכת כולה.

הם טובים יותר בכ- 30 פעמים מערך ה- FIT של רכיבים בהשמת SMT. עבור עובי מעגל מודפס של 1.6mm, לפין לחיצה קשיח בודד יש כוח הוצאה ממוצע של 100N. לכן רכיב קטן עם 8 פינים מסוגל לעמוד במשקל עומס של אדם ממוצע מבלי שייצא מתוך המעגל המודפס.

עובדה זאת הופכת את  מחברי REDCUBE Press Fit למושלמים, לא רק לאספקת פתרונות חיבורים אלקטרונים, אלא גם עבור פתרונות של חיבורים מכניים לרכיבים אלקטרונים.

כוח הוצאה ממוצע של 10Kg/Pin

חיבור אטום לאויר

טכנולוגיית השמה בלחץ ) )Press Fit

 

 

 

 

 

 

כאשר פין קשיח ובודד נדחס לתוך מעגל מודפס בעובי של 2.4mm בתהליך של ההשמה בלחץ (Press Fit), ומותאם בכל פינה בלפחות 3⁰ מול הדופן, ההתנגדות החשמלית בשטח החיבור נמוכה יותר מההתנגדות של פין הפליז (Brass) עצמו, ולכן לא מהווה צוואר בקבוק חשמלי או תרמי. לרוב, ב- REDCUBE Press Fit, זווית השטח של החיבור היא גדולה במידה רבה, דבר המספק מרווח ביטחון נדיב עבור החיבור החשמלי.

זווית החיבור הנדרשת היא רק 3º .

 

 

 

 

 

היתרונות של מחברי REDCUBE Press Fit:

·         קיבולת הזרם של המחברים גבוהה מאוד.

·         מתאימים באופן אידיאלי לזרמים מתמשכים ול- Peak Current.

·         היציבות הסביבתית שלהם גבוהה במיוחד.

·         מתאימים לתנאים סביבתיים קשים.

·         בעלי התנגדות חשמלית נמוכה (פחות מ- 200µΩ).

·         ללא הלחמות קרות.

·         השמה משני צידי המעגל המודפס.

·         חוסכים מקום בתכנון.

 

טכנולוגיית ההשמה בלחץ מספקת מספר יתרונות לעומת טכנולוגיית ההלחמה. ניתן לעבוד בקלות עם מעגלים מודפסים עבים בעלי ציפוי נחושת  במספר שכבות.

בנוסף, ניתן לבצע השמה משני צדי המעגל ללא שום בעיה, ולרוב מתאפשר עיצוב קומפקטי יותר של המודלים. כתוצאה מכך, נתיבי הזרם הם קצרים יותר, מה שמועיל מאוד מבחינה תרמית בעבודה עם זרמים גבוהים.

יש חיבור אמין בין הפין לשכבת הנחושת לאורך כל הקדח במעגל המודפס באיזור ההשמה.

בהלחמה, אין כל ביטחון שהבדיל יעלה לגובה כל הקדח של המעגל, מה שגורם להתנגדויות מעבר גבוהות יותר. לפיכך, ע”י שימוש ב- REDCUBE Press Fit, אנו מגדילים את האמינות לאורך זמן ואת היציבות המכאנית של המעגל לעומת טכנולוגיות הלחמה.

טכנולוגיית הלחמת גל

טכנולוגיית השמה בלחץ ) )Press Fit

 

 

 

 

 

תהליך ההשמה של מחברי ה- REDCUBE Press Fit משתלב בצורה חלקה בתהליך הייצור של המערכת ולכן הוא מאוד חסכוני. ניתן להרכיב מספר מחברי REDCUBE Press Fit בו זמנית באמצעות כלי   Press Fit. בצורה זאת, חום אינו מועמס על המעגלים המודפסים כמו בתהליך ההלחמה.

 

 

 

 

יישומים

ל- REDCUBE Press Fit יש מגוון רחב של יישומים אפשריים: לעיתים קרובות הם משמשים לחיבור של כבלים באמצעות נעלי כבל ישירות למעגל מודפס.

·  הרכבה של לוח נחושת (Busbar) על גבי המעגל המודפס אפשרית ומגדילה את קיבולת הזרם האפשרית באמצעות ה- REDCUBE Press Fit. בעשותנו כן, ניתן להרכיב את לוח הנחושת בשתי דרכים שונות: האפשרות הראשונה היא השמה בלחץ לתוך לוח הנחושת כשהוא צמוד לחלק התחתון של המעגל, האפשרות השניה היא הברגתו לחלק העליון של ה- REDCUBE Press Fit. במידה ובחרנו באפשרות הראשונה, העובי הכולל של המעגל המודפס ביחד עם לוח הנחושת ,יכול להגיע עד לעובי של- 3.2mm.

· טכנולוגיית ה REDCUBE Press Fit הינה אפשרות אידאלית עבור הרכבת נתיכים.

·  מחברי ה- REDCUBE Press Fit חזקים מאוד מבחינה מכאנית, הם אידיאלים גם עבור פונקציות שהן מכאניות בלבד, כמו קיבוע מעגל למארז או חיבור שני מעגלים אחד לשני.

·   מחבר REDCUBE Press Fit בשני חלקים, עבור חיבור שני מעגלים (Board to Board) מקיים בו זמנית יציבות מכאנית גבוהה, ביחד עם קיבולת זרם של עד ל- 320A.

מהנדסי Würth Elektronik eiSos GmbH & Co. KG , תרגום: אורי להב

תגובות סגורות