נלחמים בפקקים: ישראל נוסעת בקארפול

עיריית ירושלים, כפר סבא והמועצה האזורית עמק חפר יחד עם חברת Waze מתגייסות למלחמה בפקקים ויציעו נסיעה שיתופית חינמית עד סוף השנה

80% מהנהגים הישראלים הצהירו כי הפקקים בכבישים הם גורם הלחץ המרכזי בחיי היום יום שלהם. אפליקציית הניווט Waze  יחד עם עיריית ירושלים, כפר סבא והמועצה האזורית עמק חפר מתגייסות להציע פתרון יצירתי ונגיש להתמודדות עם העומס בכבישים. השותפות החדשות קוראות לתושבים להירתם למאבק בפקקים באמצעות נסיעה שיתופית חינם לעבודה או ללימודים. במסגרת המהלך המשותף, אפליקציית Waze קארפול תשלם את דמי הנסיעה לנהגים שייקחו חלק במאמץ. בנוסף, מצטרפים חדשים לאפליקציה יוכלו ליהנות מנסיעה ראשונה חינם בכל ישראל כל השנה.

מעל מיליון תושבים פוקדים את הדרך באזור ירושלים, כפר סבא ועמק חפר. הנסיעה השיתופית תאפשר לצמצם את מספר המכוניות על הכביש, להתנייד יחד, לחסוך כסף, לשמור על הסביבה ובעיקר – להביא לשינוי משמעותי ומיוחל בחיי היום יום של התושבים ובסביבת מגוריהם. מסקר שנערך לאחרונה עולה כי 50% מהנהגים הישראלים כבר הביעו נכונות להשתתף בקארפול כדי לתרום את חלקם בצמצום הפקקים, כעת מקוות השותפות שההטבה הנוספת תתרום לחיזוק המאבק. באמצעות האפליקציה, הפועלת באופן אינטגרלי עם מערכת הניווט של Waze, יוכלו הנוסעים המשתמשים ליהנות מנסיעה ללא תשלום, כאשר הנהגים המסיעים יקבלו תשלום עבור הנסיעה ישירות מ-Waze.

אמציה בלוך, מנהל תחום חדשנות בעיריית ירושלים: “תארו לכם עיר ללא פקקים וללא צורך בחיפוש אחר מקום חניה. שיתוף הפעולה של עיריית ירושלים עם חברת Waze יאפשר הפחתת עומס בכבישים וצמצום הפקקים בעיר, חסכון כספי בהוצאות נסיעה, חסכון בזמן של איתור חנייה ועוד. מעבר לכך, נסיעה משותפת מסייעת בנושאים סביבתיים נוספים כגון צמצום זיהום האוויר בעיר ופליטת גזי חממה ומפחיתה מהצורך בשטחי חנייה גדולים. אין לנו ספק כי הדבר יוסיף לאיכות החיים של תושבי ירושלים ושל המבקרים בה”.

נעם רשף, מנהל שותפויות ב- Waze ישראל: ״המצב הנוכחי, שבו הכבישים רק נעשים יותר ויותר עמוסים אינו בעיה ישראלית בלבד, אלא כלל עולמית. הרחבת התשתיות לא עומדת בקצב גידול כלי הרכב, ולכן, הדרך הטובה והמהירה ביותר להילחם בפקקים היא לצמצם את מספר הרכבים על הכביש. Waze קארפול מחברת בין נוסעים ונהגים עם מסלולים דומים, במטרה למלא את המכוניות ולסייע בהורדת הרכבים מהכביש. אנו משתפים פעולה עם ערים ורשויות רבות בארץ ובעולם כדי להיטיב עם כל הנוסעים בדרך, ומספקים ערוץ תחבורה חלופי, קהילתי, ושיתופי לכלל המשתמשים והתושבים. אנו שמחים לשתף פעולה עם העיריות השונות ולהפוך יחד את פקקי התנועה לנחלת העבר.״

הנוסעים באזורי עמק חפר וכפר סבא נהנים מנסיעה שיתופית חינם כבר היום ועד ליום שבת ה- 15/12. אליהם יצטרפו החל מהיום, יום חמישי, 25/10, ובמשך חודשיים גם הנוסעים ובאים אל ירושלים ובתוכה. נוסעים העובדים בפארק היי טק הר-חוצבים בירושלים ייהנו אף מהטבה מוגדלת למשך 3 חודשים. מוקדם יותר השנה נעשה שיתוף פעולה דומה עם עיריית מודיעין שהביא לעלייה של עשרות אחוזים בשיעור הנסיעות השיתופיות בעיר. שירות הקארפול של Waze הושק לפני שנתיים בישראל וקהילת הנהגים והנוסעים בקארפול נמצאת בצמיחה מתמדת בארץ ובמדינות נוספות בעולם -דוגמת ארה”ב וברזיל.

איתי צחר, מנכ”ל עיריית כפר סבא: “עיריית כפר סבא כחלק מחזונה לעיר ירוקה, משקיעה משאבים רבים בפתרונות תחבורה מקיימים, ופועלת לעידוד התושבים לנסיעה באופניים ובתחבורה ציבורית. שירות הקארפול של Waze עולה בקנה אחד עם חזון העיר הירוקה, שכן הוא מעודד את משתמשי אפליקציית הניווט לנסוע יחד, ובכך להפחית את כמות כלי הרכב בכביש ופליטת גזי החממה. במקביל, צמצום זה יסייע להקלה בעומסי התנועה שנמדדים בתחומי העיר ומחוצה לה”.

תגובות סגורות