SAM, המספקת אבטחה מתקדמת לרשתות ביתיות, פרטיות ו-IoT, מגייסת 12 מיליון דולר בסבב גיוסA

 בין המשקיעים בסבב הנוכחי Intel Capital, NightDragon ו-ADT

דייב דה וולט, לשעבר מנכ”ל מק’אפי, מונה ליו”ר הדירקטוריון

 (תל אביב, ישראל, 14 בנובמבר (2018 – SAM Seamless Network, שפיתחה מערכת המאבטחת ומנהלת רשתות ביתיות בדגש IoT ומכשירי קצה, הכריזה היום כי השלימה סבב גיוס הון ראשון בסך 12 מיליון דולר. בסבב הגיוס הנוכחי בהובלת Intel Capital השתתפו NightDragon של דייב דה וולט, חברת ADT Inc ו- Blumberg Capital. עוד מודיעה החברה כי דייב דה וולט – מנהל מוביל באבטחת מידע והמנכ”ל לשעבר של McAfee ו-FireEye – הצטרף כיו”ר דירקטוריון SAM.

תוכנת אבטחת הסייבר של SAM מגנה על רשתות תקשורת מקומיות ועל כל המכשירים המחוברים אליהן ישירות ממקור הכניסה אצל ספקיות שירות אינטרנט באמצעות הנתב. SAM מתכננת להשתמש בהון שגויס בסבב זה כדי להרחיב את מחקר למידת המכונה שלה ואת צמיחתה בשוקי ארצות הברית ואירופה על מנת לענות על צרכי האבטחה הגוברים של לקוחותיה.

כיום, אינטל מאפשרת אינטגרציה של טכנולוגיית SAM בתוך מוצריה באירופה וצפון אמריקה משתמשת בטכנולוגיה של SAM כדי להרחיב את אפשרויות האבטחה שהיא מציעה. כמו כן, חברת ADT ממשיכה לבחון את אפשרויות השימוש באבטחה של SAM לשיפור האבטחה הדיגיטלית שהיא מציעה ללקוחות ביתיים בצפון אמריקה.

חברת גרטנר מעריכה כי עד שנת 2020 יהיו 20.4 מיליארד “דברים” מחוברים ברחבי העולם. על פי מחקר של SAM, אצל כל משתמש ביתי מתרחשות כ-5 מתקפות בממוצע ביום. לנוכח העלייה במספר המכשירים הביתיים, מפעילי רשתות וספקיות אינטרנט אינם יכולים להסתמך על כך שהלקוחות לבדם יגנו על עצמם.

SAM נחשפה בפברואר 2018 עם סבב גיוס הון בשלב seed בסך 4 מיליון דולר, בהובלת Blumberg Capital  וVEHICLE  של משפחת ריכטר, וכיום סך המימון שלה מגיע ל-16 מיליון דולר. SAM הוקמה על ידי מומחי סייבר בצה”ל ששירתו בעבר ביחידת העילית 8200, ביניהם סגן היו”ר שמואל חפץ, מנכ״ל סיון ראושר, סמנכ”ל טכנולוגיה אילון לוטם. המייסדים השותפים של Team8, נדב צפריר, ישראל גרימברג ולירן גרינברג, מייעצים ל-SAM.

“איננו יכולים לקבל יותר קישוריות ללא אבטחה. אנשים לעיתים קרובות אינם מודעים לסיכונים הרבים הניצבים בפני רשתות ביתיות מדי יום”, אומר סמנכ״ל הטכנולוגיות, אילון לוטם. “SAM מאפשרת לספקיות שירותי האינטרנט להציע ללקוחותיהן חיבורים מאובטחים ומניעת התקפות יומיומית. היא מרחיבה את האפשרויות שהן מציעות ומשתפת נתונים יקרים בזמן אמת על איומי אבטחה שצצים”.

“התרשמנו מהטכנולוגיה של SAM ומרמת האבטחה שלה לרשת הביתית, שהינה חלק חיוני מביסוס העתיד של דור 5”, אומר דייב פלנגן, סגן נשיא ב-Intel Corp ומנהל קבוצה ב- Intel Capital. “בשונה מפתרונות קיימים, המצריכים רכישת שער כניסה חדש או הצבת המוצר בשער כניסה מאובטח, הפתרון של SAM מספק אבטחה למשתמשי הקצה מבלי שיצטרכו לעשות דבר. מבחינת חברות תקשורת וספקיות שירותי אינטרנט, יכולות הבינה המלאכותית ולמידת המכונה של SAM מאפשרות לנטר התנהגות חריגה ולמנוע מתקפות. לאור העובדה ששוק הבית החכם העולמי צפוי להגיע ל-100 מיליארד דולר עד שנת 2020, אינטל ושותפיה יודעים שאבטחה היא חיונית”.

“כעת יותר מבעבר, אבטחה ביתית חורגת מעבר למיקום הפיזי”, אומר ג’יי דרפלר, סמנכ”ל בכיר לשווקים מתעוררים ב-ADT. “הבית המאובטח של העתיד חייב לכלול אבטחת סייבר. השקענו בעבודה עם ספקיות טכנולוגיה חדשות כדי להמשיך לענות על צורכי הלקוח כיום, והטכנולגיה של SAM מספקת יכולות אבטחה מתקדמות ברמה ארגונית העוזרות לשמור על בתים ומכשירים ביתיים מאובטחים”.

“העולם ממשיך להיות מחובר יותר ויותר, וכל בית, עסק קטן, מקום התכנסות וצורת תחבורה הופכים ליעד להתקפה”, אומר דה וולט.  “SAM פותרת בעיה זו באמצעות אבטחה של הדור הבא ברמה ארגונית לנתבי WiFi. הטכנולוגיה שלהם הופכת את מניעת התקפות סייבר לפשוטה, חזקה ומקיפה יותר מאי פעם”.

הטכנולוגיה של SAM כבר משולבת בחלקים מרשת בזק, חברת התקשורת הגדולה בארץ. היא גם מפעילה תוכניות פיילוט באירופה ובצפון אמריקה. SAM מנטרת כיום למעלה מ-4 מיליון מכשירים והרחיבה את ענן הבינה המלאכותית שלה כך שיזהה דפוסי התקפה חדשים כגון דלת אחורית למכשירי IoT וייצור מדיניות אבטחה מתקדמת.

 

SAM Seamless Network מעניקה לספקיות אינטרנט וחברות תקשורת, פתרון אבטחת מידע מבוסס תוכנה המגן על כל רשת, גם רשת ביתית, משרדים של עסקים קטנים ועסקים בינוניים באמצעות אבטחת שער הכניסה וכל המכשירים המחוברים אליו. התוכנה מותקנת מעל כל מודם או נתב (קיים או העתיד להיכנס לשוק) ללא צורך בכוח אדם נוסף. היא תופסת מעט מאוד שטח ואינה דורשת התקנה של חומרה נוספת או תוספים על המכשירים המחוברים. ניתן למטב את הפיתרון של SAM לכל רשת על ידי התאמת מדיניות אבטחה ספציפית למכשירים המחוברים ולדפוס ההתנהגות המוכר שלהם, וכך לבודד ישויות חשודות ולהשתמש באלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית כדי לאתר אירועים חריגים. בנוסף ליכולות אבטחת הסייבר, SAM עוזרת לספקיות שירותי אינטרנט וחברות תקשורת להרחיב את מה שהן מציעות ללקוחות, כיוון שהן מספקות נראות רשת, יכולות ניהול ובקרת הורים.

קרדיט צילומים: תומר רוטברג

 

תגובות סגורות