אלקטרוניקה 2018 – מוצרי האלקטרוניקה של העתיד חכמים ובטוחים יותר!

תערוכת המסחר הבינלאומית ה-28 לרכיבים, מערכות ויישומים אלקטרוניים נערכה השנה ב-13-16 בנובמבר, ,מרכז הירידים (Messe Munchen), מינכן, גרמניה.

הנהלת התערוכה סיכמה ודיווחה שלתערוכה הגיעו יותר מ- 3,100 מציגים מיותר מ- 50 מדינות וביקרו כ 80 אלף מבקרים מרחבי העולם.

הנושאים המרכזיים השנה כללו בלוקצ’יין, בינה מלאכותית ומוצרי אלקטרוניקה ליישומים רפואיים.

פולק סנגר, מנכ”ל Messe München, היה מרוצה מאוד מתוצאות השיא שנרשמו בתום ארבעת הימים: “electronica הפך למקום המפגש החשוב ביותר בתעשיית האלקטרוניקה, ובשנה זו נרשמה עליה של שמונה אחוזים במציגים, גידול של 10% במספר המבקרים וגידול של יותר מ -20% השטחי התצוגה”.

מבחינת מספר המציגים, המדינות המובילות היו גרמניה, סין, טיוואן, ארה”ב ובריטניה (בסדר הזה).

ביתן ARROW

קורט סיאברס, נשיא NXP ומנכ”ל NXP Semiconductors בגרמניה, הדגיש השנה לאור ההשפעה הגוברת של הבינה המלאכותית בחיי היום-יום את הסיסמה של  electronica “לחבר הכל – חכם, בטוח ומאובטח”: “ראשית, בינה מלאכותית זקוקה לתשתית תקשורת מתפקדת. שנית, הצרכנים יאמצו בינה מלאכותית רק אם יוכלו להתקרב אליה עם תחושת ביטחון ואמון”.

מנקודת המבט של איגוד יצרני החשמל והאלקטרוניקה בגרמניה, יריד הסחר היה הצלחה, כך מסר כריסטוף סטופוק, ראש המרכיבים, הניידות והמערכות: “המגמה החיובית בשוק האלקטרוניקה נמשכת גם ביריד Electronica 2018. עם זאת, מחסור בעובדים מיומנים הוא נושא שאין להתעלם ממנו. בעזרת “חוויית Electronica” יצרנו פורמט מוצלח המעודד תלמידים וסטודנטים להתקרב לתחום האלקטרוניקה.”

נתוני המבקרים ביריד הסחר

80,000 מבקרי סחר מ- 80 מדינות ברחבי העולם הגיעו למינכן. לפי תוצאות סקר שנערך, שביעות הרצון של המבקרים הגיעה לשיא חדש: 99% מהמבקרים העניקו לאירוע דירוג טוב עד מצוין. מבחינת מספר המבקרים, המדינות המובילות היו גרמניה, איטליה, אוסטריה, בריטניה וצפון אירלנד, צרפת, שוויץ, ארה”ב, הפדרציה הרוסית, סין ופולין (בסדר הזה). מבקרים רבים הגיעו גם מישראל (בין 15 המדינות שמהן הגיע מספר המבקרים הרב ביותר).

30% מהמבקרים הם אנשי פיתוח – חומרה ותוכנה, 14% מהמבקרים הוגדרו כאנשי מכירות, 12% אנשי רכש. המגזרים הבולטים מהם הגיעו המבקרים היו אלקטרוניקה תעשייתית, אוטומוטיב, תקשורת ומדיטק.

הבינה המלאכותית שלטה בשולחן העגול שנערך למנכ”לים

ביום הראשון של היריד, נציגי תעשייה בכירים דנו בחשיבות של הבינה המלאכותית לתחום האלקטרוניקה. בין המשתתפים בדיון היו ז’אן-מארק צ’רי (STMicroelectronics), דין דינג (Alibaba), אלכסנדר קוצ’ר (Elektrobit), ריינהרד פלוס (Infineon), וולדן ריינס (Mentor Graphics) וקורט סיברס (NXP). ריינהרד פלוס הדגיש במסגרת הדיון את הצורך בגישה בר-קיימא לנושא של בינה מלאכותית: “יש לנו מצבור של תעשיות חזקות בגרמניה. אינטליגנציה מלאכותית תחדור אליהן בכל מקום ותוסיף או תחליף דברים קיימים. לכן חשוב לפתח אסטרטגיית בינה מלאכותית על מנת לבסס תעשייה דיגיטלית בגרמניה ובאירופה”.

הושקה בהצלחה

“חוויית Electronica”

באולם C6, הפורמט החדש של “חוויית Electronica” התמקד בנטוורקינג בין מציגים, תלמידי בית ספר, סטודנטים ומבקרים ביריד הסחר. בכל ארבעת ימי יריד הסחר התקיימו הדגמות חיות, הצגות יישומים ומשרות סיפקו תובנות לגבי עולם האלקטרוניקה והמקצועות הקיימים בו. גולת הכותרת היתה נאום הפתיחה של הכלכלן האמריקאי ג’רמי ריפקין ביום הראשון של היריד. בדבריו הוא הציג דרישות ברורות הנוגעות לשימוש בבינה מלאכותית: “אנחנו צריכים להבין את הדברים שבהם הבינה המלאכותית יכולה לשמש אותנו והיכן היא לא יכולה. ל- Big data תפקיד מרכזי בתקשורת, באנרגיה ובתחבורה. יש הגיון בשימוש בבינה מלאכותית בתחומים אלה על מנת להגביר את היעילות ולקצץ בעלויות”.

השקה מוצלחת לכנס תחום האלקטרוניקה ברפואה של Electronica

רפואה פוגשת אלקטרוניקה: רופאים ומהנדסי אלקטרוניקה נפגשו לדון בפעם הראשונה בעתיד הרפואה בכנס eMEC של Electronica שהוקדש לנושא האלקטרוניקה הרפואית ונטוורקינג של מהנדסי אלקטרוניקה ורופאים. כותרת הדיון היתה “האדם המחובר: האם תיתכן בריאות טובה יותר הודות לאלקטרוניקה ונתונים?” אוליבר היידן, ראש המחלקה למדעי אלקטרוניקה באוניברסיטה הטכנית של מינכן בגרמניה, פסק בחיוב כי: “פורמט ה- eMEC עם מספר שלבים בסמיכות קרובה היה שינוי מרענן ואמצעי אלגנטי שהעניק למשתתפים הזדמנות ללמוד, להיפגש ולדבר. אני מצפה לכנס הבא”.

בפעם הראשונה SEMICON Europa מצטרפת ל- Electronica

יותר מ-300 מציגים – SEMICON Europa השתתפו והציגו את הפתרונות והמוצרים שלהם מתחום ייצור ה-semiconductor באולם 4A. אג’יט מנושה, מנכ”ל ונשיא איגוד התעשייה SEMI אמר כי “המציגים שלנו מרוצים מאוד משיתוף הפעולה החדש בין SEMICON Europa ו- electronica. זהו יתרון אמיתי לכל שרשרת הערך של תעשיית האלקטרוניקה”.

הצד הישראלי בתערוכת אלקטרוניקה:

במסדרונות בתערוכה פגשנו את הנציגים הישראלים רבים של חברות ההפצה, יצרנים וסוכנויות וסיקרנו בקצרה את פעילותם בתערוכה, ככל שהותיר הזמן.

 לחץ לקריאת הסיקור המלא >>

ARROW 

כמו בכל שנה, ביתן חברת ארו אלקטרוניקה (Arrow Electronics) היה מרשים בגודלו ובעיצובו וריכז פעילות רבה בכל ימי התערוכה.    בביתן של ארו יכלו הלקוחות לבחור בין איזור האינטרנט של הדברים, ה IoT שבוא הוצגו מספר לקוחות של החברה שעבדו עם ארו בשנים האחרונות וכיום הם בייצור המוני או לפני ייצור כאשר ארו סיפקה תמיכה הנדסית ייחודית, לוגיסטיקה ושרשרת אספקה או אפילו מבצעת את השיווק של החברות . מדינת ישראל הוצגה בביתן באופן מיוחד עם חברות כגון:

ORCAM – אורקם שמתמקדת בעיקר בפיתוח מוצרים המיועדים לאנשים עיוורים, לקויי ראייה ולמתקשים בקריאה. הפיתוח המתקדם ביותר של החברה הוא מכשיר OrCam MyEye 2 – מכשיר עזר מהפכני המסייע לעיוורים ולקויי ראייה, לקרוא טקסטים מכל משטח, לזהות פרצופים, צבעים ועוד. את כל זה עושה המכשיר באמצעות מצלמה זעירה, לבישה ודיסקרטית המשלבת ממשק משתמש אינטואיטיבי ונוח לתפעול.

חברת Tytocare – שפיתחה פלטפורמה שמאפשרת לרופאים לבצע בדיקות דרך הרשת ולעזור כך לחולים במקומות נידחים, או שאינם יכולים להגיע למרפאה.

חברת Sindesy – פתרון שהופך כל כשל במערכת הדודים וחימום המים לערך כספי עבור חברת הדודים, כך שהטיפול בכשל למעשה יכול להכפיל את הכנסותיה.

חברת EverySight – שפיתחה משקפי מציאות רבודה לרוכבי אופניים, המבוססים על טכנולוגיות התצוגה העלית הצבאיות של חברת אלביט.

האיזור השני גם כן קשור בצורה מיוחדת לישראל מכיוון שזהו איזור התוכנה ומערכות משובצת מחשב – Software & Embedded Zone שתחום זה מנוהל בארו אירופה על ידי אמיר שרמן, אשר ממוקם במטה החברה  בפרנקפורט. באיזור זה הלקוחות יכלו לראות ולקחת חלק מהפיתוחים החדשניים ביותר שחברת ארו מפתחת במיוחד במחלקת התוכנה שפתחה בגאדנסק – פולין כגון AI – artificial intelligence ,ML-Machine Learning, קישוריות חדשה שמתפתח היום ה- NB-IoT, זיהוי פנים, ביומטריה ביחד עם פתרונות מודולרים של חברות ישראליות כגון Shiratech ו-  SensiEdge .

חברת COMTEL

את צוות קומטל ישראל פגשנו בביתן JAUCH בו התקיימו פגישות עם לקוחות קומטל ישראל רבים, שהגיעו לבקר את היצרן בביתן

חברת JAUCH הגרמנית הציגה בביתן מגוון עשיר של מוצרי בקרת תדר, גבישים ומתנדים, המוגדרים בהתאם לתקני האיכות הגבוהים ביותר, ואמינים גם בתנאים קיצוניים עבור יישומים מורכבים.

כמו כן, השיקה חבררת JAUCH השנה ליין רחב של סוללות. חברת JAUCH נמצאת בשוק הסוללות מאז 1974, מומחיותם בתחום הופכת אותם לשותף פופלרי כבר בשלב הפיתוח.

הם מספקים מארזי סוללות מותאמים אישית, סוללות ומגוון רחב של סוללות מדף הזמינות במלאי.

דטה ג’י. סי. אי 

את צוות דטה ג’י סי אי פגשנו בביתנים של היצרים הרבים אותם הם מייצגים בישראל, בינהם SAMSUNG, QUECTEL ו – Degson

Samsung Semiconductors Europe בחרה בדטה ג’י.סי.אי כמפיץ המצטיין באירופה בהטמעת מוצרי זכרונותDDR ,SSD , e-MMC במוצרי Industrial לשנת 2018.

Quectel חשפה בתערוכת אלקטרוניקה שורה של מודולים סלולריים לתחומי 5G , – V2X , IOT,כמו גם  מודם GPS קומפקטי המשלב תכונת dead reckoning. החברה הציגה פתרונות לתחומי העיר החכמה , תחום הרכב תחום האינטרנט של הדברים כמו גם מודולים חכמים המשלבים יכולת עיבוד עתירת ביצועים בשילוב קישוריות סלולרית, WIFI , BT כו מצלמה ומסך. מגוון פתרונות אלו ישווקו באמצעות DATA-JCE המפיצה את מוצרי החברה בישראל.

Digi-Key

חברת Digi-Key הקימה ביתן מרשים עם מגוון מכונות משחק, שמשך מבקרים רבים ואף הגרילה רכב Chevrolet Camaro V8 convertible בין המבקרים בתערוכה, בו זכה סטודנט גרמני שביקר בביתן.

סמטק

סמטק הציגה מגוון מוצרים ופתרונות חדשים לקישוריות בין מעגלית לתדרים גבוהים  56G / 112G

ובנוסף, מוצרים חדשים בתחום האופטיקה ולתחום ה- RF. לאחרונה רכשה חברת סמטק את חברת הקונקטורים PCI. חברת PCI מתמחה בעיצוב וייצור של מחברים קואקסיאליים של RF ו-microwave  ומוסיפה לצוות Samtec למעלה מ-25 שנות ניסיון תכנוני ועיצובי בתעשיית ה- RF / Microwave.

סמטק מרחיבה גם את ליין ה Back Plan Connector בשיתוף פעולה עם חברת אמפונל.

מוצר הדגל המוביל של סמטק הוא ה – Fire Fly ,שזה בעצם כבל אשר מסוגל להעביר תדרים גבוהים של 28G בכבל נחושת ומעל 28G בכבל אופטי על אותו מארז שנמצא על המעגל וכל זה מנקודה א’ לנקודה ב’ מעל המעגל, וכך חוסכים את כל העריכה של הסיגנלים המהירים בתוך המעגל

אבנט

כבכל שנה הציגה חברת אבנט בצורה בולטת את נוכחותה בעולם הרכיבים באירופה ובעולם. השנה בחרה החברה להציג את כל הפעילויות שלה בצורה מאוחדת. בביתן אחד ענק, באופן מרוכז, כאשר בתוך הביתן בוצעה חלוקה בין הפעילויות השונות של אבנט: EBV, סיליקה, אבאקוס, פרנל ועוד.

אבנט הבליטה את היכולות השונות של החברה, בליווי חברות משלב המהנדס הבודד שהוגה ומפתח רעיון ועד הייצור הסידרתי ותמיכה בשרשרת האספקה, בין השאר באמצעות רכישה של חברות שונות.

הרכישה היותר ידועה היא של חברת פרנל שמאפשרת את תמיכת אבנט בכמויות קטנות בליין-קארד מאוד רחב בשלב הפיתוח, ואכן לפרנל ניתנה במה רחבה בתערוכה. רכישה נוספת מסקרנת היא של חברת Dragon Innovation, חברה המסוגלת להוציא וללוות חברות הסטארט-אפ משלב הפיתוח לשלב הייצור הסדרתי לרבות כל התהליכים הנלווים. חברת אדוויס בביתן בתערוכת אלקטרוניקה

ELDIS

חברת ELDIS הציגה השנה בביתן משלה.

פעילות החברה מתרחבת באופן משמעותי בשוק האירופאי בזכות זיכיון הפצה בלעדי שקבלה החברה ממספר חברות באסיה, ביניהן חברת  GOWIN הסינית המתמחה ב FPGA, חברת Centera Photonics Inc. הטאיוונית שפיתחה סיליקון מיוחד המחבר ישירות בין הסיב לרכיבים האלקטרונים ועוד.

טקטרוניקס 

אנריקו זנויו, מנהל מכירות של טקטרוניקס וקייטלי בדרום מזרח אירופה, הציג את מכולל האותות חדש .AFG31000 מכולל האותות בעל מסך מגע גדול המציג את אופיין האות בהתחשבות בעקבת המעגל הנבדק.

אנריקו הציג גם את האוסצילוסקופ 6MSO עם הרעש הנמוך ביותר וברגישות גבוהה עד 8GHz.

חברת אדוויס בביתן בתערוכת אלקטרוניקה

מצד ימין שלמה אוסטרובסקי  סמנכל אדויס, שון מנהל מכירות MW, גרי לי נשיא ומנכל  MW, אלי נחום מנכל אדוויס, קובי רוזנווסר מנהל מכירות חול  אדוויס, דור מורג מנהל מכירות אדוויס

WURTH elektronik

צוות Wurth  – Mathias Kalmbach ו Nicolas Dadiras בביתן Wurth

Velocity Electronics

Velocity Electronics, ברוקר בינלאומי המתמחה בניהול שרשרת אספקה ומציע פתרונות משלימים שונים ללקוחות, החל מהוזלת עלויות, ניהול הסכמי מלאי רבעוניים ושנתיים, מציאת מלאי ואספקת חוסרים דחופים לייצור, רכיבי אובסוליט וLTB.

לחברה למעלה מ30 שנות ניסיון בשוק ומעסיקה מאות עובדים הפרוסים במרלו”גים ובמשרדי החברה בארה”ב, אירופה ואסיה. לאחרונה נכנסה החברה לפעילות בישראל, אותה מנהל שרית דן יפת. החברה מגלה עניין רב בארץ ומגדילה את השקעתה בישראל. לשרית 20 שנות ניסיון בשוק הרכיבים כאשר את דרכה החלה בחברת Cidev שם עבדה 15 שנים.

בתמונה שרית דן יפת, מנהלת המשרד בארץ, יחד עם מנכ”ל החברה Kris Kelly הממוקם במטה החברה באוסטין טקסס והמנהל הכללי של אירופה Johan Dahl הממוקם במשרדי החברה בשוודיה.

לדברי שרית התערוכה השנה מתאפיינת בביקור של לקוחות רבים מהארץ ומהעולם ממגוון סגמנטים המעוניינים להרחיב את שיתופי הפעולה עם החברה בייחוד נוכח האלוקציות והחוסרים שהשפעתן ממשיכה להיות דומיננטית ונמצאת במרכז השיח.

הלקוחות שלנו חכמים, הם מבינים שכדי לעבור בשלום תקופות כאלה סוערות חובה לשלב כבר בשלב ההכנות להסכמי הרכש השנתיים ברוקר מעולה.

ב Velocity Electronicsאנחנו רצים עם הלקוח, מלווים ותומכים בו למרחקים ארוכים.

אנרטק  אינטרנשיונל

הרי מונד מחברת אנרטק  אינטרנשיונל בדוכן חברת DELTA ההולנדית. החברה הציגה ספקי כח חדשים בעלי הספק  15KW המתקדמים מסוגם בעולם עם יכולת דו כיוונית BI-DIRECTION. אספקה של הספק 15KW או העמסה של 15KW. בנוסף כל האנרגיה העודפת מוחזרת לרשת החשמל, למניעת התחממות הסביבה.

POWER REGENERATION TECHNOLOGY

חברת מוסטק

את דן כץ מחברת מוסטק פגשו בביתן של AMTEK, אחד מהיצרנים המובילים של מוסטק הפעיל בשוק הישראלי מזה כ-20 שנה. החברה מצליחה, באמצעות מוסטק, המפיץ הראשי, לעמוד במועדי אספקה מהירים ולתמוך בצרכי הלקוח, החל מתמיכה גם בהזמנות קטנות, בקשות מיוחדות ומועדי אספקה נוחים.

חברת TE

חברת TE שמה דגש מיוחד השנה לתחום האוטומוטיב. כמו כן הציגה החברה את החטיבות השונות, והפתרונות הרבים בהם פועלת החברה.

חברת אודם

בתערוכת אלקטרוניקה 2018 שבמינכן מנכ״ל בוס אודם אבידן זליכובסקי, סמנכ״לית מכירות חגית אליהו ומנהל חברת Electro Enterprises Inc הבינלאומי חתמו על הסכם לפתיחת פעילות אלקטרו בוס בישראל.

חברת Electro Enterprises Inc מהחברות הגדולות בעולם ההפצה לרכיבים אלקטרו מכניים לתחומי התעופה צבא חלל הכוללים מחברים ממסרים מפסקים חוטים בקשלים ועוד.

חגית אליהו סמנכ״לית אודם “אנו מתרגשים לקראת השיתוף פעולה בין החברות. בטוחה אני בהצלחה והיכולת לתת ללקוחות מענה שלם לו הם זקוקים.  אנו נוכל לתת מענה פרטני עד מענה תפור למידות הלקוח כולל הסכמים שנתיים והחזקת מלאים שלא היה עד כה בישראל.

חברת פוזיטרוניק

פוזיטרוניק (positronic) הינה חברה אמריקאית בינלאומית המתמחה בייצור מחברים מובילים לתעשייה הצבאית, חלל, טלקום ועוד. כבר למעלה מ 50 שנה. החברה מתמחה בייצור מחברי D-SUB לפי תקן M24308 SPACE D ,D28748, מחברים ל PCI ו ADVANCE TCA ומחברים לפי דרישת לקוח.

מבין לקוחותיה המובילים נמנים חברות כגון: RAFAEL,ELBIT,IAI,BOEING,RAYTHEON  ועוד

בתערוכה נפגשו צוות ההנהלה של החברה עם נציגי החברות מהארץ ומהעולם ודנו בהסכמים ובהמשך שיתופי פעולה עתידיים.

ניר הרפז משמש כמנהל אזורי ומשרד מקומי בארץ והחברה מיוצגת גם עי הנציג המקומי והבלעדי חברת בוס-אודם.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות