חדשות היום

דברים גדולים מגיעים באריזות קטנות: אפשרויות הגל הבא של מציאות רבודה ומציאות וירטואלית

המציאות הרבודה והמציאות הווירטואלית (AR / VR), הקרובות זו לזו, מחזיקות הבטחה גדולה למגוון רחב של תעשיות ויישומים: גיימינג ובידור, מחסנים ולוגיסטיקה, בריאות ו- medtech, תחזוקה תעשייתית ושל תשתיות, מצגות קמעונאות, ייצור ועוד. למעשה, על פי ספק מודיעין השוק, המדריך העולמי, חצי שנתי, של הוצאות מציאות רבודה ווירטואלית (Worldwide Semiannual Augmented and Virtual Reality Spending Guide) של IDC, סך ההוצאה העולמית על מוצרי ושירותי מציאות רבודה ומציאות וירטואלית צפוי לנסוק “מ- 11.4 מיליארד דולרים בשנת 2017 לכמעט 215 מיליארד דולרים בשנת 2021, תוך השגת שיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 113.2% על הדרך”.

אבל לפני כן, על המציאות הרבודה והווירטואלית להתגבר על מספר מגבלות טכניות, כולל גודל ומשקל האוזניות, שדה הראייה המוגבל שלהם, הצורך בקישור למחשבים, וקשיים במעקב אחר העולם האמיתי. האתגרים הנוגעים להרכבות משנה אלקטרוניות משפיעים גם על חוויית המשתמש הכוללת, למשל, על מגבלות שטח ומגבלות משקל כדי למנוע מהשימוש במערכות ראש או במשקפיים חכמים מלהפוך למסורבל מדיי.

הפוטנציאל של AR / VR בתחום הבריאות וה-Medtech

לדברי רשויות התעשייה, המציאות הרבודה והמציאות הווירטואלית עומדות לחולל מהפכה בחדרי הניתוח. כבר כיום מנתחים משתמשים במציאות רבודה, במיוחד בתחום הנוירוכירורגיה, אבל השיטה הנפוצה ביותר, המאלצת אותם להסיט מבט מהמטופלים ולהתמקד מחדש שכן עליהם להביט במסכים נפרדים בזמן שהם מבצעים את הניתוח, עשויה להסיח את דעתם או להפריע וזאת בתחום שבו היכולת להתמקדות אינטנסיבית הינה דרישה חיונית שמשפיעה לחיים או למוות, פשוטו כמשמעו. כתוצאה מכך, מערכות קסדה של מציאות רבודה או משקפיים חכמים, המאפשרים למידע ולתוכן דיגיטלי להיפרש ישירות בשדה הראייה של המנתח, בדומה לתצוגת הראשית של הקסדה החכמה של הטייסים (HUD), מציעים יתרונות שהינם בעלי ערך רב לניתוחים.

מנתח המשתמש במציאות רבודה באמצעות מסך

משקפיים חכמים של מציאות רבודה המספקים מידע ללא צורך בשימוש בידיים

אבל כדי להפוך ליעילים יותר ומושכים יותר, מערכות הראש של המציאות הרבודה צריכות להיות יותר ניידות וקלות יותר במשקל. על מנת שמכשירים כאלה יהפכו להרחבה טבעית של חושי המנתח, עליהם להיות קלים, ניידים, נוחים ופונקציונליים – אם אפשרות לשימוש במשך פרקי זמן ארוכים.

יתרונות מציאות רבודה במחסנים ולוגיסטיקה 

מספר חברות לוגיסטיקה עולמיות הריצו פיילוטים לניסויים בטכנולוגיית AR, כאשר מובילת הלוגיסטיקה העולמית, חברת DHL, הכריזה כי היא מתכננת ליישם תקן של שימוש במשקפי מציאות רבודה חכמים לאיסוף הזמנות במחסני שרשרת האספקה ​​שלה. מכיוון שניתן להעביר נתונים דיגיטליים בזמן אמת מרשת המחשבים של החברה ישירות למשקפיים החכמים, לעובדים מתאפשרת גישה קלה יותר למידע הנחוץ להם, כאשר הם זקוקים לו, בשיטה שאינה מצריכה שימוש בידיים ומבטלת את הצורך להשתמש בסורקים וניירת. במסגרת הניסויים שערכה חברת DHL נראה גידול של 15 אחוזים בתפוקה וכן נצפה שיפור בשיעורי הדיוק.

אנליסטים בתעשייה אופטימיים בנוגע להמשך הצמיחה בשימוש במשקפי מציאות רבודה חכמים בשנים הקרובות, והאצת שוק ה- AR / VR. ההתפתחויות בטכנולוגיה ימשיכו לקדם צמיחה זו – וגודל המכשירים מהווה היבט מרכזי הדורש שיפור. כדי לעזור לעודד הטמעת טכנולוגיית AR / VR ביישומים חדשים, נדרשים שיפורים בגודל ובסגנון של המשקפיים החכמים כך שיהפכו ליותר מושכים למשתמשים ולהתגבר על חוסר הרצון מצד העובדים לאמץ את הכלים החדשים.

כלי מחסן שהוחלפו במשקפי מציאות רבודה חכמים: סורק

 

כלי מחסן שהוחלפו במשקפי מציאות רבודה חכמים: טאבלט

התייחסות לאילוצי שטח למכשירי AR / VR

חברת Molex מסייעת להתגבר על חלק מהמחסומים בטכנולוגיית AR / VR באמצעות מוצרים ויכולות לחיסכון בשטח. למשל, פתרון מארז האלקטרוניקה הספציפית ליישום (Application Specific Electronics Package (ASEP) solution – ASEP) שלה הוא טכנולוגיית מארז אלקטרוניקה חדשנית, שפותחה על ידי מהנדסי Molex, המשלבת את היתרונות של מעגלים מודפסים, התקני MID וטכנולוגיית מעגל גמישה במסגרת פתרון קומפקטי, יעיל, חסכוני ורב-תכליתי. באמצעות שינוי תהליך הייצור של הרכבות משנה אלקטרוניות, ASEP מאפשר למהנדסים לפתח עיצובי AR / VR קטנים יותר וקלים יותר, שעדיין מצליחים לספק ביצועים טובים ועלות – תועלת.

“ה-ASEP משלב פונקציות אלקטרוניות לתוך התקן יחיד שהופך לעמוד השדרה של המערכת האלקטרונית”, הסביר ויקטור זאדרג’ (Victor Zaderej), מנהל פיתוח הנדסי מתקדם בחברת Molex. “זה יכול לסייע להביא את ה- AR / VR לרמה הטכנולוגית הבאה על ידי מתן אפשרות לעיצובי מארז יצירתיים שיתנו פתרון לדרישות הגודל והמשקל המאתגרות.”

חברת Molex מפתחת טכנולוגיה מהפכנית נוספת, מחברי הצירים המיניאטוריים שלה. לרכיב חדשני זה עשויה להיות השפעה על יישומים כגון משקפי מציאות רבודה חכמים, וזאת על ידי האפשרות של אספקת מתח ונתונים שיועברו מהרכבות המשנה האלקטרוניות מזרוע המשקפיים לעדשות.

בנוסף, על מנת לסייע במתן מענה לדרישות הגודל והניידות של יישומי AR / VR, חברת Molex מציעה אנטנות פנימיות בהתאמה אישית, יכולות MID/LDS (הבניית לייזר ישיר) המציעות גמישות מיטבית וחופש עיצוב גיאומטרי בתלת מימד, מעגלים מודפסים גמישים ומגוון רחב של מחברי מיקרו מיניאטוריים המסוגל להתמודד עם כל דרישת גודל או הגבלת משקל.

ההתקדמות בטכנולוגיית AR / VR מובילה לא פחות מאשר לשינוי פרדיגמי במגוון של תעשיות – ולחידושים במעגלים חשמליים תהיה חשיבות ניכרת להמשך מסלול ההתקדמות של ה- AR / VR.

משקפי מציאות רבודה חכמים: ASEP משולב מעגלים ורכיבים אלקטרוניים ומחבר ציר מיניאטורי

 

באדיבות חברת MOLEX

תגובות סגורות