“לענוד רמת דיוק של א.ק.ג על היד”: שעון מדדי הגוף של קארדיאק-סנס ממשיך להפתיע

שוק השעונים למדדי גוף וניטור הפרעות לב ולחץ דם נאמד כיום במיליארדי דולרים והולך וצומח כל הזמן. גם יצרניות השעונים החכמים זיהו את הפוטנציאל ומנסות להכניס את היכולות האלו לתוך המוצרים שלהם. אלדד שמש, מייסד ומנכ”ל קארדיאק-סנס, מהפורטפוליו של חברת ההשקעות מרחביה שמחזיקה בה כמעט ב-7% כיום, בראיון מיוחד על הדבר שבזכותו החברה הישראלית מצליחה לעשות את זה יותר טוב מכולם

אין אזעקות שווא: השעון של קארדיאק-סנס, חברת פורטפוליו של מרחביה.
צילום: אנה נבאייב

יכול לספר לנו קצת על החברה?

קארדיאק-סנס (CardiacSense) מפתחת שעון לניטור מדדי גוף רפואיים, מאפשר ניטור רציף ובלתי מוגבל בזמן של קצב הלב ולחץ דם ללא שרוול מתנפח. קצב הלב מנוטר לצורך זיהוי הפרעות כמו פרפור פרוזדורים ודום לב, ברמת דיוק מפתיעה, המקבילה למעשה לרמת דיוק של בדיקת א.ק.ג. בבית חולים, זו הבדיקה שנחשבת למדויקת ביותר הקיימת כיום. החברה הוקמה בשנת 2009 וכיום אנחנו מעסיקים כ-15 עובדים במשרדים שלנו בקיסריה. קארדיאק-סנס היא חברת פורטפוליו של מרחביה, חברת השקעות ישראלית שמתמחה בביצוע השקעות בחברות הזנק צעירות ומבטיחות בתחומי מדעי החיים, בשילוב מוסדות רפואיים מובילים בעולם, ומלווה אותנו מתחילת הדרך.

למה הקמתם את קארדיאק-סנס?

לחברה יש שלושה מייסדים. אנוכי, אבי שטרית ובני בטש. אני מגיע מתחום הלוויינים, השתחררתי מצה”ל בדרגת סא”ל אחרי שהקמתי בחיל האוויר את מערך הלוויינים, ואז שימשתי כסמנכ”ל הנדסה בחברת חלל הישראלית. חברתי אל בני ואל אבי, ויחד החלטנו להקים חברה שתפתח מוצר שיסייע לבדוק דופק לספורטאים בצורה לבישה ביבשה ובמים, בלי להתבסס על אקג באמצעות רצועת חזה שאינה נוחה, אלא באמצעות מדדים שנלקחים משורש כף היד. התחלנו לפתח את החיישן הרגיש הזה, והבנו מהר מאוד שאם רוצים לעמוד בתחרות שהלכה ועלתה בתחום המכשור הלביש לספורטאים, צריך לפתח מאוד את יכולות הדיוק של החיישן כך שיוכל לספק מענה לתחום הרפואי ולא רק לתחום הספורט שהוצף על ידי חיישנים לא מדוייקים ובאיכות נמוכה שגם עלו מעט יחסית. בהמשך הבנו שאכן הערך המוסף של רמת הדיוק יוצאת הדופן שלנו מהווה יתרון קריטי בתחום הרפואי, והאסטרטגיה שלנו ללכת לכיוון הזה מוכיחה את עצמה עד היום.

ניסיתם את השעון שלכם על בני אדם?

בוודאי. קארדיאק-סנס השלימה בהצלחה ניסויים קליניים בבני אדם בבית חולים איכילוב כבר ב-2016, במסגרתם לבשו כ-20 מטופלים בעלי הפרעות לב את השעון באופן רציף, ודיוק המדידה שהתקבל היה באיכות הגבוהה ביותר בשוק, אשר מקבילה לאיכות ודיוק בדיקת א.ק.ג. בנוסף, בימים אלה אנחנו עורכים ניסויים קליניים למדידת לחץ דם רציף ללא שרוול מתנפתח על שורש כף היד באמצעות השעון שלנו, ועד כה התוצאות טובות הרבה יותר מרמת הדיוק שנדרשת על ידי ה-FDA לצורך אישור שיווק ומכירה של מכשיר רפואי למדידת לחץ דם.

יש לכם תחרות קשה לא? אפילו מצד שעונים חכמים של החברות המובילות בשוק..

שוק הניטור שאנחנו פונים אליו נאמד בכ-3 מיליארד דולר לשנה, זה שוק עצום, ואכן יש בו הרבה תחרות. אבל, במסגרת המוצרים המתקדמים ביותר שקיימים בשוק הזה, השעון שפיתחנו הוא יוצא דופן ברמת הדיוק שלו ואני יכול להגיד שהוא מוביל מהבחינה הזאת, כי הוא מבוסס על שילוב ייחודי של טכנולוגיות נושאות פטנטים שפיתחנו ומאפשרים קריאת אותות אופטיים וחישת תנועה, לחץ, טמפרטורה ועוד.

רמת הדיוק של החיישנים שלנו והשילוב ביניהם ובין טכנולוגיות נוספות שלנו בשעון הזה מקנים כולם למוצר רמת דיוק גבוהה מאוד, בעיקר עקב תכונה ייחודית של ביטול קריאות שגויות. את זה גם השעונים החכמים המתקדמים ביותר שקיימים היום לא מצליחים לעשות, ואנחנו שומעים הרבה על רופאים שמתלוננים על התראות מוטעות שהם מקבלים מהמכשירים של המטופלים שנמצאים אצלם במעקב.

העובדה שאתה יכול למדוד בכזאת רמת דיוק מצד אחד ככה שהאדם שלובש את השעון יכול לסמוך על המדידה ועל ההתראות, בשילוב העובדה שקריאות שגויות פשוט נמנעות בגלל רמת הדיוק שלנו ככה שמערכת הבריאות אינה מוקפצת בכל פעם של אזעקת שווא כמו שכבר קורה היום במוצרים אחרים – כל זה שם אותנו בקידמת הטכנולוגיה ונותן למוצר שלנו יתרון מאוד חשוב. זה למעשה כמו לענוד א.ק.ג על היד שלך. אין לזה שני בעולם.

מתי תתחילו למכור את השעון בצורה מסחרית?

היום אנחנו נמצאים בתהליך קבלת אישורי שיווק מול ה-FDA ו-CE, והם אמורים להתקבל במהלך 2019, כלומר יש לנו בהחלט כוונות להתחיל מכירות מסחריות באירופה ובארה”ב לקראת סוף 2019. לאחרונה קארדיאק-סנס חתמה על הסכם עם קליבלנד קליניק –ענקית בריאות אמריקאית, לפיו קליבלנד קליניק תייעץ לנו ותגבש עימנו את אסטרטגיית השיווק והמכירות, וכן את מדיניות השיפוי למבוטחים מחברות הביטוח בארה”ב.

בטווח ארוך, התוכנית הבסיסית ביותר היא למכור שעונים לציבור כמובן באמצעות ספקי משנה ומפיצים, אבל בנוסף אנחנו מתכוונים ליצור שותפויות עם ספקיות של שירותי בריאות, מכשור רפואי וחברות ביטוח, ודרכן לספק שירותי ניטור וניהול בריאות בצורה דיגיטלית עבור אותם אנשים שעונדים את השעון. למעשה החיישן מודד את מדדי הגוף 24/7, ומייצר הרבה נתונים על אותו אדם (ביג-דאטה), דבר המאפשר לספק התראה על תחילת התפתחות של מחלה למשל, או על התפתחות של תנאים לאירוע כמו התקף לב או שבץ מוחי או אירוע בריאותי קריטי אחר.

איזה יישומים אתם רואים לטכנולוגיה שלכם בעתיד?

בתפיסה ארוכת הטווח שלנו, אנחנו רוצים לספק לאנשים שעון שמודד במקום אחד את רוב מדדי הגוף הקריטיים. אנחנו יכולים להגיד היום שנוכל להפוך עוד כמה שנים את השעון שיש לנו כבר היום למוצר לביש, נוח, מעוצב וידידותי שימדוד, ברמת הדיוק הגבוהה ביותר שקיימת כיום ברפואה, את מדדי הגוף הקריטיים ביותר כולל הפרעות קצב לב, לחץ דם, קצב נשימה וכמות חמצן בדם (סאטורציה). הכוונה היא לתת יכולות ניטור כמו בבית חולים ולכן אנו רואים את השעון כ”בית חולים ניד” שנמצא על שורש כף היד.

בתמונה: אלדד שמש, מייסד ומנכ”ל
קארדיאק-סנס

כמה כסף גייסתם עד היום?

השלמנו כבר מספר סבבי גיוס מוצלחים, ואני מאוד שמח לומר שהם בוצעו לפי שווי עולה, שלמעשה הכפיל את עצמו תוך שנה וחצי. בעצם לאחר ההשקעה הראשונית של מרחביה בקארדיאק-סנס ב-2016 בסך של 6 מיליון דולר, בוצע באוקטובר 2017 גיוס של 600 אלף דולר מבעלי המניות הקיימים בחברה לפי שווי של 10 מיליון דולר, ואז בנובמבר 2017 בוצע גיוס של 1.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים זרים לפי שווי של 12 מיליון דולר. במאי 2018 קארדיאקסנס חתמה על הסכם השקעה לפי שווי של 20 מיליון דולר לקארדיאק לפני הכסף, עם אותה קבוצת משקיעים זרים שהגדילה את חלקה בכמיליון דולר נוספים. אגב, באותו גיוס, חברה נוספת שנמצאת בשליטת יו”ר מרחביה רני ליפשיץ ,הגדילה גם את חלקה בחברה והשקיעה 25 אלף דולר. כיום, מרחביה מחזיקה כמעט 7% בקארדיאק-סנס.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות