חדשות היום

AWR שומרת על זריזות: משיקה את גרסה 14 עם חידושים לכל רוחב הפתרון

בכנס בתל אביב AWR הציגה חידושים ביכולות פיתוח ה- PCB, אנטנה, סיליקון, ומערך מופע (Phased Array), כמו גם שיתוף פעולה אסטרטגי עם Cadence. חלק מהלקוחות בישראל שהגיעו בכנס יכולים לקחת קרדיט על השיפורים שנוצרים – הודות לעבודה המשותפת עם AWR.

כנס AWR שנערך בתל אביב הוקדש להצגת החידושים של גרסה 14 בסביבת הפיתוח. פגשנו שם את אנטי לאוטנן, מנהל שיווק של AWR, ואת בני חדד מהנדס האפליקציות של AWR.

” אנחנו עובדים עם לקוחות מרכזיים באופן הדוק, וכל המאפיינים החדשים הגיעו מדרישות של לקוחות”, מתאר לאוטנן את העבודה על החידושים. “לדוגמא,  תהליך ה- PCB  שיצרנו מבוסס על יחסים ארוכים עם לקוחות שהציע לנו מה צריך לעשות בתכנון הבא כדי להוציא מוצר טוב יותר”.

האם חלק מהחידושים הגיעו מלקוחות בישראל?

” מבחינה גיאוגרפית ישראל היא אזור קטן, אבל יש כאן לקוחות חשובים, ויש לנו קשר אישי אותם על בסיס קבוע”, אומר בני חדד. ” אנו מרגישים חיבור גדול ללקוחות שבאו להציג בכנס סיפורי הצלחה, וברוב המקרים הם מאוד מעורבים בפיתוח מאפיינים חדשים והם אלה שמעלים אותם”.

“מכיוון שאנחנו קטנים יותר מחלק מהחברות הגדולות, אנחנו יכולים לפעול מהר יותר”, מסביר לאוטנן. ” אם הלקוחות שלנו רוצים משהו אנחנו יכולים לבצע את זה כבר לגרסה הבאה. יש לנו פחות מקבלי החלטות בדרך. כך אנחנו משיגים נתח שוק”.

נתח השוק של AWR, על פי הערכות, עומד על כ- 30% מהכנסות השוק הגלובלי. בישראל, תחת הסניף המקומי שהוקם לפני כ- 5 שנים, ההערכה מדברת על כ- 50-60 מסך הלקוחות הפוטנציאליים – בעיקר חברות בתחומי תקשורת, צבא, אבטחה ו-IoT.

על אילו אתגרי הנדסה עונה הגרסה החדשה?

“AWR נוסדה מהיום הראשון כסביבה ידידותית ואינטואטיבית למשתמש. מאז, לאורך הגרסאות שהשקנו עד היום, הרחבנו באופן משמעותי את היכולות אבל עדיין שמרנו על אותה רמה של קלות שימוש. בסביבת הפיתוח אתה יכול לתכנן מודלים שלמים, מרמת המערכת, להיכנס לרמת תכנון המעגלים וה- EM, ועד לנקודה בה אתה יכול באופן מלא לשלוח לעריכה ולייצור. זה מאפשר סביבת תכנון ידידותית מאוד עם כל המאפיינים הנדרשים”, אומר חדד.

לפי לאוטנן, הגרסה החדשה מתמודדת בעיקר עם המורכבות שהתווספה להנדסה ועם תהליכים מרובי טכנולוגיות, כגון שילוב בין PCB  או LTCC: “כל הטכנולוגיות השונות יכולות להשתלב כיום בתכנון אחד. זה חיוני כדי ליצור מגברים קטנים וחזקים יותר”.

“הפאוור אמפליפייר הוא התחום שבו אנו מובילים באופן משמעותי. באופן כללי, אנחנו נמצאים במקום הראשון בתכנון מגברים, MMIC, פילטרים, רכיבים פאסיביים ו- PCB – זה החוזק שלנו. יחד עם תכנון המערכת, זה  משהו שאנו מרגישים שאנחנו השחקנים היחידים בתחום”, אומר חדד.

“הוספנו כלים רבים שנועדו להוציא פרויקטים לדרך במהירות”, מוסיף לאוטנן. “אתה לא צריך להתחיל מאפס, אתה פשוט מכניס את המפרט שלך, מקבל את הבסיס, ואחר כך מבצע כיוונון. בעבר היית צריך להתחיל מאפס עם כל תכנון. המגמה הזאת תמשיך בגרסאות הבאות, נבצע התחלה מהירה לכל סוג של תכנון”.

גרסה 14: שומרים על ידידותיות ומהירות עבודה

גרסה 14 של AWR מציגה טווח רחב של שיפורים ותוספות, הכוללות שיפור נוסף בביצועי המערכת, אשפים נוספים ליציאה מהירה לדרך, וכן עבודה עם מערכות מורכבות.

בתכנון PA הוצגו שני שדרוגים מרכזיים. האחד הוא מהירות גדולה יותר, עם יכולות נרחבות יותר של Load-pull עם טמפלט חדש  של Load-pull – שיפורים שהגיעו שבקשה מלקוח בישראל. השיפור המרכזי השני הוא Network Synthesis, שהוא שימושי לפס צר, פס רחב ו- Multi Section Matching. מנוע ה- ה- EM עצמו, ה- Method of Moments, מהיר כעת בכ- 30% מהגרסה הקודמת.

Jump-start matching network design using the Network Synthesis Wizard.

בתחום ה- PCB הוצג שיפור משמעותי בייבוא המהיר של מודלים מורכבים מאוד אל סביבת AWR ו- EM.

http://downloads.awrcorp.com.s3.amazonaws.com/gh/Whats_New/V14/images/pcb_comparison.png

תמונה 2: בתמונה: ייבוא אזורים מסוימים וניתוח מהיר מאי
פעם של מבני PCB מורכבים

בתמונה: ייבוא אזורים מסוימים וניתוח מהיר מאי פעם של מבני PCB  מורכבים

“המשמעות היא שאפשר לקחת חלק מה- PCB אל סביבת ה- EM. ניתן לייבא קבצי SE ישירות מהעורך אל סביבת ה- EM, כולל Automatic Mapping import placement”, אומר חדד. “כך אתה מקבל תוצאות במהירות ומקצר את זמן התכנון “.

בתחום ה- Phased Array הוספו כלים לתכנון מערכי מופע.

חדד: “כיום אנו יכולים לראות יותר מערכי מופע, עם מספרים גדלים של מערכים – עשרות ואפילו מאות אלמנטים במערך. פיתחנו מספר כלים שיאפשרו ללקוחות, בקלות רבה ביותר, לתכנן אלפי אלמנטים במערך בודד. הם מאפשרים להציג את תבנית האנטנה של כל מערך, להגדיר את הצימות (Coupling) בין כל אלמנט, ובנוסף, לאפשר אופטימיזציה  בהינתן מערך האלמנטים”

בתמונה: יצירת תכנון מלא ברמת המערכת של מערכות Phased Array

בתחום האנטנה בוצעו שיפורים משמעותיים ביכולות של Ansys – ה- solver  3D של AWR לתכנון אנטנה. הפתרון מאפשר לך להגדיר את הפרמטרים של האנטנה, כולל, תדרים, פולריזציה, רוחב פס ופריסה. לאחר מכן ניתן לבחור כל אנטנה מתוך מאות המוגדרות במערכת, והמערכת תבצע אופטימיזציה ותדרג את האנטנות המתאימות ביותר. לאחר מכן ניתן לשלוח את התכנון ישירות לייצור או לאמת אותן במנועי AWR EM או ב- CST.

“זה שימושי ליישומים של מכ”ם וגם ליישומי 5G, תחום בו NI  ממוקדת בו ומובילה אותו. הוספנו ספריה שלמה של משדרים, מקלטים ומודולטורים ל- 5G ישירות בסביבת התכנון של AWR”, אומר חדד. “אתה יכול למקם את ה- PA בטסט בנצ’, ואז אות המקור והמדידה מתבצע בסטנדרט של 5G. למעשה, אתה יכול לבצע שינויים בתכנון או ליצור גרסה שונה של ה- PA כדי לראות איך הדברים משפיעים על הביצועים של מערכת ה- 5G המלאה”.

בנוסף לשיפורים האלה, בתחום הסיליקון הכריזה AWR גם על שיתוף פעולה אסטרטגי עם CADENCE, במסגרתו ישולב בפתרונות CADENCE מנוע ה- Method of Moments.

חדד מוסיף כי שיתופי פעולה טכנולוגיים הם חלק בלתי נפרד מהמדיניות של AWR: “הטמענו בהצלחה שיתופי פעולה עם HFSS, CST, New Hertz ובגרסה הנוכחית הטמענו שותפות מבטיחה מאוד עם Cadence”.

“זה היה הדמו הפופולארי ביותר שלנו באירוע, כולם באו לראות אותו. Cadence מפסקים פתרונות היי-אנד, והם הסטנדרט לפיתוח סיליקון. רוב הלקוחות שלנו משותפים, בסופו של דבר המשתמשים שלנו בסוף נעזרים בקיידנס”, מסביר לאוטנן את הרציונאל לשיתוף הפעולה.

מגמת השיתופיות באה לידי ביטוי גם ב- API שפיתחה AWR באמצעותו הלקוחות יכולים לכתוב סקריפטים לתוכנות שלהם: “לדוגמא, לקוח חיבר את התוכנה למערכת הרכש שלו, כך שהוא יכול באופן מידי לראות את התמחור של הרכיבים בהם הוא רוצה להשתמש. באמצעות ה- API ניתן גם לייצר אוטומציה, לדוגמא, להריץ סימולציה עם פרמטרים שונים ולקבל אימייל עם כל התוצאות”.

בתמונה: מימין בני חדד מהנדס האפליקציות של AWR בישראל.
משמאל אנטי לאוטנן, מנהל שיווק של .AW

כיצד אתם שומרים על הזריזות הזו בפיתוח?

אנו משקיעים רבות במחקר ופיתוח ומגייסים מהנדסים רבים. בנוסף, אפילו ש- NI היא חברת האם, אנחנו עדיין פועלים באופן עצמאי, כך שאנחנו יכולים לקבל החלטות פנימיות. אנחנו עובדים באופן הדוק עם NI אל עבר אותם יעידים– כמו להיות מספר אחד ב- 5G, אבל שומרים על עצמאות ואפילו שומרים על המותג נפרד”.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות