SUNNY במצוד אחר טכנולוגיות אופטיקה פורצות דרך בישראל

בכירים ביצרנית האופטיקה המובילה ­­SUNNY מגיעים לישראל מספר פעמים בשנה, כאן הם רואים את “עמק הסיליקון” של עולם האופטיקה, ומקור לטכנולוגיות שישמרו אותם בעמדת הובלה בשוק המובייל והרכב.

עם 30 שנות ניסיון מאחוריה בתחום האופטיקה, סאני עומדת כיום בחזית הטכנולוגית של עדשות ומודולים של מצלמות. היא פועלת ב- 4 תחומים, שהראשון שבהם הוא מצלמות לשוק המובייל, שם היא היצרנית השנייה בגודלה בעולם. כיום, בין הלקוחות של החברה בתחום העדשות למובייל נמצאת סמסונג וכן כל החברות הסיניות. תחום נוסף בו היא פועלת הוא תחום האלקטרוניקה הצרכנית, שכולל בין היתר AR/VR, אבטחה, רחפנים, בקרת וידאו ובתים חכמים. התחום השלישי בו היא פועלת הוא תחום המכשור התעשייתי אשר מבוסס על אופטיקה, כגון מכונות AI המשמשות לבדיקות ובקרת איכות בקווי ייצור. התחום הרביעי הוא תחום הרכב, שם מזהים ב- Sunny את ההזדמנות הגדולה ביותר עבורם.  פגשנו לשיחה על שוק הרכב הרותח את בוב זאנג, סגן נשיא, יחד עם קווין זאנג, סמנכ”ל ואליס זאנג, מנהלת מכירות חו”ל מחברת WISSEN, חברת המצלמות לרכב בקבוצת SUNNY.

אילו פתרונות אתם מציעים לעולם הרכב?

בתחום הזה יש לנו שני פתרונות, האחד הוא העדשות, שבהן אנו מדורגים במקום הראשון בעולם, והמוצר השני בו אנו מתפתחים הוא מודולים של מצלמות. אנו מקווים לספק תרומה חשובה לשוק העולמי הזה.

איך בה לידי ביטוי היתרון שלכם בתעשיית הרכב?

“מעל לכל, אנו רואים בתעשיית הרכב את אחד מהשווקים הגדולים ביותר עבור מערכות אופטיות, שכרגע הוא שני רק לשוק המובייל. עד עתה, העדשות האופטיות שלנו מובילות את התחום  עם נתח שוק של כ- 30%, והלקוחות שלנו כוללים מגוון שחקני OEM באירופה, יפן וארה”ב, בהם מרצדס בנץ ו- BMW, וכמובן כל החברות בסין. אנו מעורבים בשוק הזה בפיתוח של מערכות אופטיות של מצלמות עבור ADAS ורכבים אוטונומיים. במקביל אנחנו מבצעים השקעה גדולה באספקה של מודולים למצלמות עבור ספקי Tier1 גלובליים”.

“היתרון שלנו נובע מכך שכל הפעילות של Sunny מבוססת על אופטיקה, והחברה שלנו נוסדה למעשה רק בתחום הזה. באופן זה, צברנו עד היום יותר מ- 30 שנות ניסיון בתכנון וייצור של עדשות, וגם בהרכבת המערכות האופטיות סביב העדשה –  כך שאספנו ידע עצום. מעבר לכך, Sunny מחזיקה במדיניות יציבה וקבועה לשמש תמיד כספק מרכזי עבור החברות המובילות, כגון גוגל, אמזון, בוש ואחרות. התוצאה של מדיניות זו, היא שבאמצעות העבודה עם החברות הגדולות, ובמקביל ללמוד ולצבור ידע תפעולי וניהולי מחברות הענק האלה. במילים אחרות, אנחנו נמצאים בסימביוזה עם הסביבה העסקית הרחבה, ושואבים ממנה ניסיון וידע רבים”, מוסיף בוב.

בכירי WISSEN מקבוצת SUNNY קווין, בוב ואליס עם אילן אליעזר מ ,INET
10 שנות שת”פ בישרא

כיצד המדיניות הזו באה לידי ביטוי בישראל?
“קח את עמק הסיליקון, כולנו יודעים שזהו מרכז החדשנות העולמי, עם גוגל, אמזון, אפל, וכל חברות הענק שם. אבל מבחינתנו ישראל מתקדמת אף יותר מעמק הסיליקון. זו הסיבה שהגענו לכאן כל כך הרבה פעמים – מספר פעמים בשנה. אנו מקווים לבסס כאן שותפויות אסטרטגיות עם חברות ואפילו סטרטאפים המפתחים את הטכנולוגיה הטובה בעולם, על מנת שנוכל להמשיך לספק מוצרים טובים מסוגם לשוק”.

חשיפה לסין

“זו גם הסיבה המרכזית לביקור שלנו הפעם, טכנולוגיה לתעשיית הרכב, בין אם מדובר ADAS או ברכבים אוטונומיים”, חושף בוב זאנג את מטרת הביקור. “לקוחות ה- OEM דורשים כיום אופטיקה ברזולוציה גבוהה יותר, אבל מערכת אימג’ינג שכזו דורשת הרבה יותר ברמת תהליכי ההנדסה של המודול, עם תמיכה בלימוד מכונה, וכן ברמת ההרכבה. רצינו לראות אם אנו יכולים לספק טכנולוגיה חדשנית כדי שנוכל לספק את הרזולוציה הנדרשת”

כיצד בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה עם סטרטאפים?

בישראל יש טכנולוגיה מתקדמת מאוד, ולסין יש פוטנציאל שימוש גבוה ביישומים השונים. אנחנו מעבירים את הטכנולוגיה החדשה הזאת לסין ולאזורים נוספים בהם אנו פועלים. זה מייצר סביבה עסקית בה כולם מרוויחים, כולל המפתחים, Sunny וגם הלקוחות שלה ברחבי העולם. אנו ננסה  למצוא לקוחות חדשים לטכנולוגיה הזאת, ובמקביל נשפר את הפתרון והמוצרים שלנו לשוק עם הטכנולוגיה שמגיעה מישראל. בנוסף, ל- Sunny  יש יכולות גבוהות של ייצור, ובסין יש שוק ענק והזדמנויות רבות להשקעות. כאשר אנו משלבים כוחות עם החדשנות הישראלית אז נוצר תרון עצום לכולם.

האם אתם מחפשים להשקיע בסטרטאפים בישראל?

“כמובן. במסגרת תהליך זה תתכן השקעה, מאיתנו או מהלקוחות שלנו. השקענו במספר סטרטאפים בישראל במהלך השנים האחרונות, ובעתיד נמשיך כנראה לעשות זאת. אנו מסתכלים על ההשקעות בסטרטאפים כהזדמנות לבסס שותפות אסטרטגית.

מה האתגר כיום בתחום הרכב?

“סביר להניח שעדשות אופטיות ומודולים לרכבים אוטונומיים יהיו שונים מאוד מהתכנון הנוכחי. ייתכן ובעתיד הלא רחוק  נשלב טכנולוגיות מובילות המבוססות על הניסיון שלנו בתחום המובייל, ונביא אותו אל עולם הרכב כדי לספק פתרון ברמת איכות שתתאים לרכב האוטונומי. לדוגמא, VCSEL, רכיב שהיה נמצא בשימוש באלקטרוניקה צרכנית, כמו במכשירים ניידים – ייתכן ונרצה לייבא את הטכנולוגיה לעולם הרכב.

מנקודת המבט שלכם על השוק יש לכם הערכה מתי נראה השקות של רכב אוטונומי?

“הדרך לרכב האוטונומי אינה כה פשוטה כפי שנראה. אנו מקווים שהוא יגיע מוקדם ככל האפשר, אבל ההערכה שלנו היא בין 2030 ל- 2035. בסין אנו כבר רואים רכבים אוטונומיים הפועלים באזורים מוגבלים, בפארקים סגורים יחסית”.

מה תוכלו לספר על שיתוף הפעולה שלכם עם INET, המפיץ המקומי שלכם?

INET אינה רק שותפה מצוינת של Sunny, אלא גם מדובר בחברים טובים שלנו. הפעילות העסקית שלהם מכסה את טווח הפעילות העסקית של Sunny, כולל אבטחה, מובייל, אוטומוטיב ואחרים. INET גם מסייעת ל-Sunny ליצור קשר עם סטרטאפים חדשים והזדמנויות חדשות. הם מסייעים לנו למצוא טכנולוגיות שאנו מחפשים אחריהן, ולעיתים הם מציגים לנו טכנולוגיות שמעניינות אותנו- הם מהווים גשר לעסקים ולטכנולוגיה”

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות