חברת Foretellix, המפתחת טכנולוגיה להגדרה ומדידה של בטיחות ברכב אוטונומי, גייסה 14 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית Foretellix, שמפתחת טכנולוגיה לאוטומציה של בדיקות בטיחות ברכב אוטונומי, הודיעה היום על גיוס 14 מליון דולר. את הסבב הובילו הקרנות 83North, Jump Capital וNextgear Ventures-. ההשקעה תאפשר לחברה להאיץ את הפיתוח וההטמעה של הפיתרון, המאפשר לבדוק ולכסות באופן אוטומטי מאות מליוני תרחישים אפשריים לפני שרכב האוטונומי עולה על הכביש. לאחר הגיוס הנוכחי סך הגיוסים של החברה עומד על 16 מליון $.

פורטליקס מספקת למפתחים מובילים של רכב אוטונומי את היכולת לוודא ולהדגים את רמת הבטיחות הגבוהה מאוד הנדרשת על מנת לממש את הפוטנציאל של מהפכת הרכב האוטונומי. נושא הבטיחות הוא כיום החסם המרכזי המונע הטמעה מלאה של רכבים אוטונומיים. סט הפתרונות  והגישה שמפתחת החברה, הנקראCoverage Driven Verification , מוודאים שהרכב האוטונומי מתנהג נכון במאות מליונים של תרחישי נהיגה משמעותיים, ולפיכך בטוח לשימוש באופן חופשי וללא מגבלות. כחלק מהפתרון, החברה מפתחת שפה שתוכל לשמש כסטנדרט לתיאור אותם תרחישים בכביש וספריות של אותם תרחישים.

הפתרון של פורטליקס מאפשר איסוף ואנליטיקה אוטומטית של מדדי הבטיחות, ובכך משקף את אחוז התרחישים שנבדקו והוכחו כעובדים במגוון רחב של מצבים ותנאים. מדדים אלה נדרשים על ידי  האקו-סיסטם כולו: מפתחי הרכב האוטונומי בהם יצרני הרכב הגלובליים, הצרכנים, הספקים, חברות הביטוח והרגולטורים. הפתרון מתחבר לכל פלטפורמות הבדיקה הקיימות, כולל: סימולציות, מערכות חומרה/תוכנה היברידיות, מרחבי ניסוי סגורים ונסיעות מבחן בכבישים.

פורטליקס הוקמה על ידי צוות מומחים מנוסה, שמאחוריהם הנפקה מוצלחת של סטארטאפ ישראלי (Verisity), אשר פיתח שיטות מוכחות לבדיקת מוצרים מורכבים בעולם השבבים, אשר נמצאות כיום בשימוש התעשיה כולה, תוך שימוש באוטומציה חכמה ובאנליטיקה של כמויות מידע עצומות. וריסיטי נמכרה בהמשך לענקית כלי פיתוח השבבים האמריקאית Cadence תמורת 315 מליון $.

“אנחנו שמחים להתחיל לעבוד עם 83North, Jump Capital, ו-Nextgear Ventures כדי לטפל במחסום הגדול ביותר לאימוץ רכב אוטונומי – הבטיחות”, אומר זיו בנימיני, מנכ”ל פורטליקס. “ההשקעה תסייע לנו לשנות את כללי המשחק בתעשיה על מנת לעבור משיטת בדיקה המבוססת על כמות הקילומטרים שעובר הרכב, לשיטה המבוססת על “איכות הכיסוי”, כלומר, היכולת לבדוק ולכסות באופן אוטומטי מאות מליוני תרחישים אפשריים ומשמעותיים עוד לפני שהרכב עולה על הכביש. בכך נוכל לעזור לתעשייה להגיע מהר יותר להטמעה מלאה של רכבים אוטונומיים. משקיעים אלה מביאים לפורטליקס ידע ונסיון רב בהרצת סטארטאפים מצליחים, עבודה עם חברות אנטרפרייז וחדירה לתעשיית הרכב.”

“מזה תקופה שאנחנו עוקבים אחרי חברת פורטליקס” אמר גיל גורן, שותף כללי בקרן 83North. “תעשיית הרכב זקוקה לפתרון חזק במיוחד על מנת להבטיח בטיחות ואמון ברכב האוטונומי. אנו מאמינים שההתבססות של פורטליקס על טכנולוגיות ומתודולוגיות מוכחות תאפשר לה לספק פיתרון זה במהירות.”

“אנו מאמינים בצורך הקריטי שפורטליקס עונה עליו באמצעות הפתרון שלה”, אומר סאורב שארמה, שותף בקרן Jump Capital. “אנחנו יודעים שמימוש ההשקעה הענקית בפיתוח מכוניות אוטונומיות מותנה בפתרון שיסגור את הפער העצום לגבי האמון בבטיחות הרכב הזה כיום. אנו מאמינים שפורטליקס יכולה לגשר על הפער הזה.”

“השקענו בפורטליקס בשלב מוקדם והחלטנו להגדיל משמעותית את ההשקעה בעקבות התקדמות החברה והעניין ההולך וגובר בה מצד השוק”, אמר ד”ר טל כהן, מייסד שותף בדרייב ו-Nextgear Ventures. “הטכנולוגיה של פורטליקס ייחודית ושימושית מאוד בהטמעת הבטיחות בפיתוח הרכב האוטונומי כבר מנקודת ההתחלה”.

 

תגובות סגורות