חדשות היום

מנכ”לית פייסבוק ישראל: “אנחנו במרכז השיח בעולם, יש תחושה שהבינו את הסיפור”

מנכ”לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, העריכה היום (ראשון) שההשקעות בהייטק הישראלי רק יגדלו בשנה הקרובה. “אני מסתובבת היום בעולם וישראל במרכז השיח יותר מבעבר. יש תחושה שהבינו את הסיפור”, אמרה סופר תאני בכנס השנתי של רשות החדשנות במוזיאון תל אביב.

“אנחנו נראה חברות שמסגלות לעצמן אורך רוח יותר משמעותי מבעבר ומגייסות כסף בשלבים יותר מתבגרים שלהן ומאמץ לייצר סקייל ולא רק סטארטאפים בתחילת דרכם”, הוסיפה מנכ”לית פייסבוק ישראל.

“השינוי שאנחנו מרגישים הוא שקמות כאן חברות גדולות יותר”, היא הסבירה “כשסטארטאפ הוקם והיו ארבעה חבר’ה במוסך, הם היו צריכים מהנדסים עם הרבה ניסיון. חברות שמעסיקות מאות עובדים צריכים לדעת לקחת בוגרי אוניברסיטה, בלי שום ניסיון, ולפתח אותם. אנחנו לא יכולים להישען רק על המהנדסים היותר מיומנים. חלק מתכניות הפיתוח שאנחנו צריכים בישראל הוא לדעת לייצר גיוון לא רק של דת, לאום ומגדר, אלא של תחומים. צריך אנשי דאטה וביזנס וסיילס, צריך יותר אנשים וכישרונות”.

סגן נשיא גוגל, יוסי מטיאס, דיבר על החשיבות של ההשקעה בבינה המלאכותית. “בהייטק הישראלי קורים דברים טובים. מצבנו לא רע מהבחינה שיש לנו בסיס סביר מהצד האקדמי. למה סביר? כי זה אחד המקומות שטכנולוגית היינו במובילות בולטת, והיום אנחנו צריכים לעשות יותר טוב. ההתקדמות שלנו היא לא בקצב שהיינו בשנים קודמות”, אמר מטיאס.

“יש לנו מחקר מדעי מהשורה הראשונה, אבל בתחום של בינה מלאכותית חייבים להשקיע וגם קדימה בנושא של חישוב קוונטי”, הוסיף הבכיר בגוגל. “זה לא מספיק כי חייבים להשקיע בהכשרת מהנדסים והכשרת הדור הבא של המהנדסים. אנחנו כרגע נהנים מהתוצר של החינוך של לפני 10-15 שנה. יש לנו אקוסיסטם מדהים מבחינת השיתופיות שמאפשרת לסטארטאפים לפרוח. אנחנו חייבים לשמר את זה כדי שכל מי שרוצה להשקיע בהון האנושי בארץ ימשיך, כי התחרות הולכת וגוברת. ישראל הייתה בולטת בעולם מבחינת חדשנות והיום רואים חדשנות בכל העולם. אנחנו עדיין במצב טוב, אנחנו חייבים להשקיע הרבה יותר”.

גם מנכ”לית מיקרוסופט ישראל, שלי לנצמן, התייחסה לפערים בתחום הבינה המלאכותית. “אחד הדברים החשובים שיצאו מדוח החדשנות היה הפער העצום, וחברות בין לאומיות מתקשות להסביר את זה, בין ההתקדמות והתפיסה המתקדמת בקרב חברות ההייטק והדרך ששאר המדינה מתנהלת בה”, היא הסבירה.

“משרדי הממשלה, הבנקים, חברות הביטוח, לא עושים את הדברים הבסיסיים הגדולים שאנחנו רואים בעולם”, הוסיפה מנכ”לית מיקרוסופט ישראל. “הם לא משנים את הדרך בה אנחנו מתנהלים. הדור שגדל פה אין לו תרבות כזו. אנחנו מדינת סייבר כי אנחנו חיים את הסייבר. אין תחושת דחיפות לארגונים לאמץ ולעשות את זה וזה פער גדול מחברות ההייטק”.

הכנס השנתי של רשות החדשנות תחת הכותרת: “From Startup Nation to Smartup Nation” מלווה את השקת דו”ח החדשנות לשנת 2018-19, במסגרתו הציגה הרשות ניתוח שנתי מקיף על מצב תעשיית ההיי-טק וניתחה את המגמות העתידיות בה.

דו”ח רשות החדשנות מתפרסם מזה 4 שנים, וסוקר את המגמות, התמורות ומאפייני ההיי-טק הישראלי, מציג את אתגרי המשק העיקריים וכן מספק פתרונות להתמודדות איתם. הוא מוגש מדי שנה למקבלי ההחלטות בממשלה, ובראשם לראש הממשלה ושר הכלכלה. בנוסף, הוא מופץ לקהל הרחב, בדגש על תעשיית ההיי-טק, משקיעים ויזמים וזוכה לתהודה רבה בכלי התקשורת.

השנה, לראשונה, מלווה השקת דו”ח החדשנות בכנס מעמיק שדן בתכניו, באמצעות פאנלים שונים שיעסקו בפרקים השונים שלו – עם דוברים מובילים מהארץ ומחו”ל. בין נושאי הפאנלים: סדר עולמי חדש- האם ישראל תעמוד באתגר?  מירוץ העוצמה הטכנולוגית – מהו היתרון הבא של אומת הסטרטאפ?  גיוון בהייטק – אג’נדה חברתית יפה או מענה אמיתי למחסור בכ”א מיומן? תעשיית הפארמה: מה יאיץ את הפריצה? 

בין הדוברים בכנס, בכירי ממשל, מנכ”לים של חברות טכנולוגיה ישראליות, מנכ”לים של תאגידים בינל’ הפועלים בישראל, ראשי עמותות העוסקות בתחום ועוד: ענת גואטה, יו”ר הרשות לניירות ערך; אבי שמחון, יו”ר המועצה הלאומית לכלכלה; ערן יעקב, יו”ר רשות המיסים; יוסי מטיאס, סגן נשיא Google ;עדי סופר תאני,מנכ”לית Facebook  ישראל; שלי לנצמן, מנכ”לית מיקרוסופט ישראל; ציפי עוזר-ערמון, מנכ”ליתLumenis ; יו”ר ות”ת, יפה זילברשץ; עודד כהן, סגן נשיא ב IBM  העולמית; רפי   סווירי,נשיאWalkMe;;אלדד מניב, נשיא Taboola ; אפי כהן, מייסד  Datorama ; יורם טיץ, מנכ”ל-משותף EY; דפנה ליפשיץ, מנכ”לית עמותת תפוח; רות פולצ’ק, יזמית, מייסדת ומנכ”לי SHE CODES ;אורי הדומי, מנכ”ל מזור רובוטיקה; ענת נשיץ, מייסדת-שותפה אורבימד; רוני ממלוק, מנכ”לית איילה פארמה; ; עמיר לונדון, מנכ”ל Kamada ובכירים נוספים.

 

תגובות סגורות