Celeno גייסה 10 מיליון דולר בהובלת קרן Iris Capital

קרן ההשקעות האירופאית Iris Capital הודיעה היום (רביעי 2.1.19) כי הובילה השקעה אסטרטגית של 10 מיליון דולר בחברה הישראלית Celeno  – מובילה עולמית בפיתוח טכנולוגיות Wi-Fi חדשניות. להשקעה הנוכחית הצטרפו המשקיעים הקיימים ב-Celeno, והמימון ישמש את החברה לפיתוח מוצרים חדשים ולהתרחבות בשווקי מפתח באירופה.

רשתות Wi-Fi הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. עם למעלה מ-10 מיליארד מכשירים מבוססי Wi-Fi הפועלים בעולם, חיבור  Wi-Fiהפך לנכס אסטרטגי עבור ספקי גישה, המאפשר הפצת העברה של נתונים, וידאו וישומי IoT בבית. העלייה בנפחי המידע, והתלות הגוברת ב-Wi-Fi כתשתית ביתית, הזניקה את הביקוש לחיבור אלחוטי בנפח גבוה (Gigabit Wi-Fi) ומציבה אתגר לרשתות Wi-Fi סטנדרטיות שמעולם לא תוכננו להתמודד עם עומסים גבוהים כל כך.

הטכנולוגיה של Celeno פורצת את גבולות התשתית הקיימת ומתאימה אותה לצרכים הדינמיים של העתיד. בעזרת שילוב של שבבים ייחודיים ותוכנה, מציעה Celeno טכנולוגיית Wi-Fi מתקדמת שמצליחה להפיק מהחיבור לרשת יכולות חדשות שלא הושגו בעבר, תוך חיסכון משמעותי במשאבים.

ערכות שבבי ה-Wi-Fi של Celeno מוטמעות כיום במוצרים כדוגמת ראוטרים, מגברי Wi-Fi וממירים מתקדמים של יצרניות ציוד הקצה המובילות בעולם כגון ARRIS, Compal ו-Samsung, המותקנים בעשרות מיליוני בתים בעולם באמצעות ספקי גישה מובילים כמו Charter Communications (Time Warner Cable לשעבר) בארה”ב ו-Vodafone ו-Liberty Global ביותר מ-15 מדינות באירופה ודרום אמריקה. טכנולוגיות ה-Wi-Fi של Celeno מציעות פתרונות QoS לניהול איכות השידור, יכולות לניהול ואופטימיזציה של רשתות ואנטנות חכמות המאפשרות יכולות Gigabit Wi-Fi אמיתיות.

Celeno, שהוקמה בשנת 2005, מעסיקה מעל 150 עובדים. לחברה משרדים ברעננה, בארה”ב, באירופה ובאסיה. המשקיעים הנוכחיים בחברה כוללים את Cisco, Liberty Global, Pitango, 83North, Vintage RedDot, Poalim Capital Markets וקרן מימון ההמונים OurCrowd. קרן הון הסיכון האירופית Iris Capital פעילה כבר למעלה מ-30 שנה בתחום הכלכלה הדיגיטלית. הקרן, שמרכזה בפריז, תומכת בפורטפוליו מגוון של חברות ממשרדים בברלין, סן פרנסיסקו, תל אביב, טוקיו ודובאי. בישראל השקיעה Iris Capital בחברת הסייבר Secret Double Octopus ובחברת האינטרנט Hola. ירון רוזנבאום, השותף הישראלי ב Iris Capital, יצטרף  כמשקיף לדירקטוריון Celeno.

Celeno צפויה לחשוף בתחילת 2019 את הדור הבא של ערכות השבבים לתקן החדש Wi-Fi 6 (802.11ax) שיכללו חידושים שטרם קיימים בשוק, לרבות ElasticMIMO – טכנולוגיה שצפויה לשנות מן היסוד את התכנון והאפיון של נקודות גישה ותאפשר הכפלת הביצועים תוך צמצום ניכר בגודל הפיזי של ההתקנים ובעליות הייצור.

“אנו מאמינים שהדור הבא של פתרונות ה-Wi-Fi שלנו יספקו ערך משמעותי לשוק האינטרנט הנוכחי, וכן לשווקי IoT מתפתחים נוספים כגון בתים חכמים, ערים חכמות, בנינים חכמים, רכבים אוטונומיים והתקני בריאות דיגיטליים” אמר גלעד רוזן, מייסד ומנכ”ל Celeno. “Iris Capital היא קרן הון סיכון מהמובילות באירופה ואנו סבורים שהיא תוכל לסייע רבות בהמשך ההתפתחות שלנו בשווקי מפתח באירופה הודות לרשת הקשרים הענפה, המומחיות וההשפעה הגדולה שלה בשווקי המפתח ביבשת”.

“העולם נמצא בעיצומה של מהפכה שתביא אינטרנט במהירויות גבוהות (גיגהביט ומעלה) לכל בית”, אמר ירון רוזנבאום, שותף בקרן Iris Capital. “רוב מכשירי הקצה בעולם מתחברים לאינטרנט דרך Wi-Fi וכדי לאפשר מהירויות כאלו באמצעות Wi-Fi – במיוחד לאור העומס והרעש בתחומי התדרים הרלוונטיים – יש צורך בפריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות. הצוות של  Celenoבנה לעצמו מוניטין של אחד מצוותי ה-Wi-Fi הטובים בעולם, ופיתח טכנולוגיות Wi-Fi פורצות דרך. המוצרים העתידיים של Celeno, שאנו צופים שיקפיצו את עולם ה-Wi-Fi למחוזות חדשים, המיצוב האסטרטגי של Celeno בתעשייה, והקשרים שלנו עם ספקי תקשורת ושירותים ברחבי אירופה – הפכו עבורנו את ההשקעה בחברה לסינרגטית ביותר. אנו גאים להיות חלק מהצוות האיכותי של Celeno, שפורץ דרך בתחום שהופך להיות קריטי לתעשייה”.

תגובות סגורות