גילת מדווחת על צמיחה חזקה ברווחיות ברבעון הרביעי ובשנת 2018, מכוונת להמשך צמיחה חזקה ב-2019

 – חברת גילת רשתות לוויין (נאסד”ק ובורסת ת”א: GILT), מובילה עולמית בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, פתרונות ושירותים, מדווחת היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ושנת 2018 שהסתיימו ב-31 בדצמבר, 2018.

דגשים עיקריים לגבי הרבעון הרביעי ושנת 2018 כולה:

  • הכנסות הרבעון הרביעי של 2018 הסתכמו ב-69.7 מיליון דולר, בהשוואה ל-82.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2017. הכנסות 2018 הסתכמו ב-266.4 מיליון דולר, בהשוואה ל-282.8 מיליון דולר ב-2017.
  • המשך רווחיות חזקה:
    • ברבעון הרביעי של 2018 גדל הרווח התפעולי על בסיס GAAP ל-7.5 מיליון דולר, עלייה של 33.1% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2017. הרווח התפעולי על בסיס GAAP ב-2018 גדל ב-96% ל-21.3 מיליון דולר.
    • ברבעון הרביעי של 2018 צמח הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP ל-7.9 מיליון דולר, עלייה של 12.2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2017. הרווח התפעולי על בסיס Non-GAAP ב-2018 גדל ב-36% ל-25.1 מיליון דולר.
    • ברבעון הרביעי של 2018 הסתכם הרווח הנקי על בסיס GAAP ב-5.3 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי על בסיס GAAP של 3.4 מיליון דולר או 6 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של 2017. הרווח הנקי על בסיס GAAP ב-2018 הסתכם ב-18.4 מיליון דולר או 33 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה ל-6.8 מיליון דולר או 12 סנט למניה בדילול מלא ב-2017. הרווח הנקי על בסיס GAAP ב-2018 כולל הטבת מס בגין יצירה לראשונה של נכס מס נדחה בהיקף של 4.1 מיליון דולר אשר הוכרה במהלך הרבעון השלישי של 2018.
    • ברבעון הרביעי של 2018 הסתכם הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP ב-5.7 מיליון דולר או 10 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 4.7 מיליון דולר או 9 סנט למניה בדילול מלא, ברבעון הרביעי של 2017. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP ב-2018 הסתכם ב-18.2 מיליון דולר או 32 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה ל-14.6 מיליון דולר או 27 סנט למניה בדילול מלא ב-2017.
    • ברבעון הרביעי של 2018 גדל ה-EBITDA המתואם ב-17.6% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2017 והסתכם ב-10.5 מיליון דולר. ה- EBITDAהמתואם ב-2018 צמח ב-34.6% בהשוואה ל-2017 והסתכם ב-35.2 מיליון דולר.
  • יעדי ההנהלה ל-2019: טווח הכנסות של 275 מיליון דולר עד 295 מיליון דולר, רווח תפעולי על בסיס GAAP של 23 מיליון דולר עד 27 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 38 מיליון דולר עד 42 מיליון דולר.
  • דירקטוריון גילת צפוי להכריז על חלוקת דיבידנד במזומן בהיקף מוערך של כ-25 מיליון דולר (כ-45 סנט למניה), בכפוף לאישור סופי לאחר פרסום הדו”חות הכספיים המבוקרים של החברה במרץ 2019. בהתאם לחוק החברות, דיבידנד זה יבוסס על עמידת החברה בקריטריונים הקבועים בחוק החברות.

יונה עובדיה, מנכ”ל גילת התייחס לתוצאות: “אני שמח לדווח כי הרבעון הרביעי החזק שלנו מסכם שנה של התקדמות חשובה עבור גילת בה קידמנו את האסטרטגיה העסקית שלנו והשגנו צמיחה משמעותית ברווחיות.

“הצלחנו להשיג את יעדנו באמצעות המשך ההתמקדות במנועי הצמיחה שלנו: אינטרנט מהיר, תשתיות סלולריות ואינטרנט מהיר למטוסים, לצד מאמצים מתמשכים להפחתת עלויות.

“בשנה האחרונה, זכינו בפרוייקטי אינטרנט מהיר משמעותיים ברחבי העולם ובכלל זה: NBN באוסטרליה, Gazprom ברוסיה, ChinaSatcom בסין, LASCOM ביפן, Hispasat באמריקה הלטינית ו-ISRO בהודו. בשוק הסלולרי, המשכנו להיות השחקן המוביל בשוק התמסורת הלוויינית לרשתות LTE/4G על-ידי הרחבת פרויקטים עם לקוחות קיימים וזכייה בפרוייקטים נוספים כגון Telstra באוסטרליה. בשוק התקשורת בתנועה השגנו אבן דרך חשובה בכך שהטרמינל האווירי כפול התדר שלנו עמד בבדיקות תנאי סביבה לחומרה אוויונית וקיבל את תקן ה-DO-160. לבסוף, המשכנו להשקיע בהובלה טכנולוגית, כפי שבא לידי ביטוי בניסויים מוצלחים של פתרונות לאינטרנט מהיר אווירי וימי באמצעות לוויין נמוך מסלול (LEO) של Telesat, ובהכרזה על השקת פתרון עוצמתי לקראת דור 5G אשר יספק רמות חדשות של מהירויות ויכולות, כתמיכה לגידול  בתעבורת מידע.

“בנוסף, ביצענו את תכניתנו לשיפור הרווחיות, אשר הביאה לגידול של 96% ברווח התפעולי על בסיס GAAP ב-2018 בהשוואה ל-2017, לצמיחת ה-EBITDA המתואם ב-34.6%, ולהצגת רווח נקי על בסיס GAAP של 18.4 מיליון דולר או 33 סנט למניה בדילול מלא.”

מר עובדיה סיכם: “ב-2019, אנו נמשיך להתמקד בשיפור הרווחיות על ידי המשך פיתוח והרחבת מנועי הצמיחה הקיימים שלנו, המביאים לביקוש מתמשך בשירותים ובפתרונות אותם אנו מציעים. בשעה בה השוק מתפתח ודורש תפוקות ויעילות גבוהות יותר, אנו נמשיך בהשקעה משמעותית במו”פ ובתוכנית המוצרים שלנו, במטרה לשמר את הובלת השוק במיוחד בעידן הלוויינים נמוכי המסלול וה-5G.

“אני שמח לציין כי יש לנו צבר הזמנות משמעותי עבור 2019, המשתקף ביעדי ההנהלה אשר כוללים צמיחה שנתית נוספת בהכנסות וברווחיות גם עם השקעה משמעותית במו”פ.

“כמו כן, אני שמח לומר כי בהתבסס על התקדמות עקבית ומשמעותית זו ועל איתנות הדו”ח הכספי של גילת, דירקטוריון החברה מתעתד לחלק לבעלי המניות של החברה דיבידנד במזומן תוך שמירה על רמת נזילות גבוהה בכדי לאפשר צמיחה עתידית.”

הכרזות בולטות לאחרונה:

  • גילת הציגה תוצאות יוצאות דופן לקישוריות ימית על גבי לוויין נמוך-מסלול (LEO) של Telesat
  • גילת זכתה בחוזה רב שנתי לאספקת פתרונות אינטרנט מהיר באמצעות לוויין חדש של סוכנות החלל ההודית
  • גילת משיקה פתרון תמסורת לוויינית לקראת G5
  • גילת ו-Hispasat נבחרו על ידי Dish Mexico לאספקת שירותי תקשורת פס רחב באיכות גבוהה לתושבי מקסיקו
  • גילת זכתה בפרויקט של LASCOM בהיקף של מיליוני דולרים עבור פלטפורמת ‘הדור הבא’ לתקשורת בשעת חירום ביפן
  • הטרמינל האווירי כפול התדר של גילת קיבל אישור עמידה בתקן DO-160 לציוד מוטס

פרטי שיחת הועידה:

הנהלת גילת תארח שיחת ועידה היום, ה-12 בפברואר, בשעה 16:30 (שעון ישראל) שתדון בתוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2018 ותענה על שאלות רלוונטיות. להאזנה לשיחה יש לחייג 3-918-06090.

הקלטת השיחה תהיה זמינה באתר גילת בכתובת www.gilat.com וכן בקישור הבא: http://www.veidan-stream.com/gilatq4-2018.html

הקלטת השיחה תהיה זמינה לתקופה של 30 ימים באתר החברה ובקישור הנ”ל.

גילוי פיננסי שלא על פי GAAP (Non-GAAP)

סיכום הדוחות הכספיים הבלתי מבוקרים המצורפים, הוכנו לפי עקרונות GAAP של הרשות לניירות ערך האמריקאית. בנוסף להצגת מדדים פיננסיים על פי GAAP, מציגה החברה מדדים פיננסיים שלא על פי GAAP: רווח נקי, רווח תפעולי, EBITDA מתואם ורווח למנייה. ההתאמות לתוצאות לפי GAAP של החברה התבצעו מתוך כוונה לספק להנהלת החברה ולמשקיעים הבנה כוללת ומקיפה יותר של בסיס תוצאות הפעילות, מגמות וביצועים. ערכי Non-GAAP מנטרלים בעיקר את השפעת תגמולים מבוססי מניות, פחת והפחתות על רכוש בלתי מוחשי נרכש, הוצאות משפט, הכנסות הקשורות לתביעות בגין הפרת סודות מסחר והוצאות בגין התחייבויות מיסוי תלויות הקשורות לתכנית חנינת מס וכן הכרה ראשונית של נכסי מס נדחים הקשורים להפסדים מועברים. גילת מציגה EBITDA מתואם  בכדי לאפשר השוואה בין ביצועי החברה בפועל לביצועיה בתקופות קודמות וככלי להערכת התוצאות הכספיות והתפעוליות על בסיס עקבי מתקופה לתקופה. החברה מאמינה כי מדד זה, כאשר בא בשילוב התוצאות הפיננסיות של החברה על פי עקרונות GAAP, מספק מידע שימושי למשקיעים להערכת תוצאות תפעוליות ומגמות שוטפות. EBITDA מתואם, אינו מיועד לבחינה במנותק, ואין לפרשו כאלטרנטיבה לרווח תפעולי או רווח נקי לתקופה והוא אינו יכול להעיד על התוצאות התפעוליות של החברה בעבר; ואין הוא מיועד לספק תחזית של תוצאות פוטנציאליות עתידיות. EBITDA מתואם לא נערך לפי מערכת מקיפה של כללים או עקרונות חשבונאיים ואינו מיועד להשוואה למדדים דומים המשמשים חברות אחרות. המידע המשלים בין הרווח התפעולי וה-EBITDA המתואם של החברה מוצג בסיכום הדוחות הכספיים המצורף.

הודעה לעיתונות זו כוללת הערכות צופות פני עתיד של ה- EBITDA המתואם החזוי על ידי גילת לשנת 2019. הערכה צופת פני עתיד של הרווח הנקי והתאמה בין ההערכה צופת פני עתיד של ה-EBITDA המתואם לבין הרווח הנקי אינן מובאות מאחר והנתונים הנחוצים להערכת הרווח הנקי אינם ניתנים להערכה בנקודת זמן זו.

הצגת הרווח הנקי, הרווח התפעולי, ה-EBITDA המתואם והרווח למנייה שלא על פי GAAP אינו מיועד לבחינה במנותק או כתחליף לדוחות המאוחדים של החברה אשר נערכו בהתאם לכללים ועקרונות חשבונאיים מקובלים (GAAP), או כאינדיקציה לביצועיים התפעוליים ולנזילות של גילת.

תגובות סגורות