לראשונה: פיילוט ארצי להחלפת תאורת ביטחון ייערך באפרת

ביטחון הרשויות בקו העימות עולה מדרגה. מועצה מקומית אפרת בשיתוף פקע”ר יוצאים בפיילוט ארצי להחלפת תאורת בטחון ראשונה מסוגה בו יוחלפו פנסי נל”ג (נתרן לחץ גבוה) בגופי תאורה חסכוניים בטכנולוגיית לד (LED) הכוללים תקשורת שליטה ובקרה ברמת הפנס הבודד. מערכת התאורה החדשה תתממשק למערכת השליטה המרכזית במוקד הביטחון. במסגרת הפרוייקט יוחלפו ויותקנו מאות פנסים העונים למפרט הדרישות המבצעיות החדש של פקע”ר לתאורת בטחון.

עוד יכלול הפרוייקט פנסי תאורת הצפה ייחודיים בשטף אור גבוה של כ-  200 לומן לוואט. ממוצע של כ- פי שניים מתאורת רחוב לד רגילה.

פנסי הביטחון יצטרפו לפנסים קודמים, שכבר הוצבו במסגרת פרוייקט מתמשך בכל רחבי היישוב הוותיק והשכונות החדשות.

השקת הפרוייקט נערכה במעמד אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי.

הפרוייקט מבוצע על ידי חברת ‘לדיטק’ מקבוצת ‘אל-מור חשמל’ מלווה ומנוהל מראשיתו על ידי חברת Boost Forward. מהנדס הפרוייקט מטעמה הוא מאיר אבני, חתן פרס בטחון המדינה.

עודד רביב, ראש מ.מ אפרת: ביום ראשון, לאחר 4.5 שנות עבודה שמחתי להשיק יחד עם אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי את הפיילוט של פקע”ר לתאורת ביטחון. מדובר בפרוייקט משמעותי בהיקפו בו נחליף מאות פנסים לפנסי לד כמו גם פנסי היצף בשטף אור גבוה במיוחד הכוללים תקשורת, שליטה ובקרה. שמחתי לשמוע שפרוייקט זה הוכר על ידי פקע”ר כפיילוט הארצי  וכאמת המידה המקצועית והטכנית לכלל פרוייקטי תאורת הביטחון ברחבי הארץ. אני מודה לאלוף ולצוות הפיקוד על שיתוף הפעולה המצויין והבעת האמון וכמובן שנשמח להמשיך ולקיים פרוייקטים לטובת אפרת גם בעתיד

לדברי ורדית ניב, מנכ”לית Boost Forward, “שמחים להוביל במשותף עם מ.מ אפרת וגורמי הביטחון את הפיילוט הארצי שמטרתו התייעלות אנרגטית מחד לצד שדרוג הראות, הנראות וביטחון התושבים מאידך. מערכת התאורה המבוקרת תשדרג את יכולות הזיהוי, ההגנה והתגובה של אפרת במקרה של   פעילות עוינת ותשפר את יכולת ההרתעה מפני חדירת גורמים לא רצויים ליישוב.

הפרוייקט מהווה אמת מידה מקצועית, טכנולוגית, ביטחונית וכלכלית לכלל יישובי האיזור ותאורת הביטחון ואושר ככזה לאחר עבודת מטה ושטח מקצועית ומקיפה שנמשכה למעלה מ- 4.5 שנים וכללה היבטים תיכנוניים מורכבים ומאתגרים ואנו מודים למועצה על שתוף הפעולה והאמון המתמשך בנו”

תגובות סגורות