חדשות היום

שחקני היורוליג החליטו להשתמש בטכנולוגיה ישראלית

איגוד שחקני היורוליג אישר שימוש בגופיות ייחודיות המצוידות בחיישנים ביומטריים כדי להגביר את מעורבות האוהדים במשחק. הטכנולוגיה פותחה עבור חברת HEED הישראלית-אמריקנית, של היזם מתי כוכבי.

דנה רבין, מנכ”ל HEED: ” שחקני היורוליגי מבינים כי זהו העתיד; יחד נשנה את האופן בו אוהדים נהנים מהספורט האהוב עליהם”

בצעד שמעמיק את החיבור בין טכנולוגיה וספורט, אישר איגוד שחקני היורוליג לשחקני הליגה ללבוש גופיות ייחודיות המצוידות בחיישנים ביומטריים. הגופיות המיוחדות פותחו עבור חברת HEED של היזם מתי כוכבי, שבעזרת בינה מלאכותית מפיקה מהמידע תובנות כגון “מה הסיכוי לקליעה?” או “כמה השחקן לחוץ?”. תובנות אלה מתורגמות לקטעי וידאו, הילוכים חוזרים ואינפו-גרפיקה שמשודרים בזמן אמת לאפליקציה ייעודית, במטרה לתת לאוהדים חוויה חדשה אודות הנעשה במגרש שאף פרשן או שידור לא יכולים לספק.

“אלה הן חדשות מדהימות עבור אוהדי הספורט, משום שהן מאותתות שבינה מלאכותית וטכנולוגיות IoT הולכות ונטמעות לתוך חוויית הספורט המודרני”, אמרה מנכ”ל HEED דנה רבין. “שחקני היורוליגי מבינים כי זהו העתיד, ואנו נרגשים שהם עומדים לצידנו בעוד אנו ממשיכים לשנות את האופן בו אוהדים נהנים מהספורט האהוב עליהם”.

ההחלטה הייתה בין הראשונות שקיבל האיגוד, שהוקם לפני כחצי שנה לייצג את זכויות השחקנים ולהשמיע את קולם באשר לעתידה של הליגה. היא מסמנת את התמיכה הנרחבת בקרב השחקנים להרחבת השימוש בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשפר את מעורבות האוהדים במשחק. רוב השחקנים ביורוליג, מקרב כל קבוצות הליגה, כבר החלו ללבוש את הגופיות הייחודיות מתחת למדי הקבוצות שלהם.

“HEED הוכיחה כי הם רואים חשיבות רבה בחיזוק המעורבות של האוהדים במה שאנחנו עושים על המגרש”, אמר מנכ”ל איגוד שחקני היורוליג ולשעבר שחקן הליגה וה-NBA בוסטיאן נאקבר. “אנו נלהבים להיות איגוד השחקנים הראשון בעולם שתומך בשימוש בחיישנים לבישים כדי להגביר מעורבות אוהדים”.

HEED היא פלטפורמה דיגיטלית המשלבת בינה מלאכותית ו”אינטרנט של הדברים” (IoT) שמשנה את האופן שבו אוהדים חווים אירועי ספורט חיים. בזכות השילוב של נתונים ביומטריים שנשלחים מהגופיות ומידע סטטיסטי מצליחה המערכת שפיתחה לזהות עבור האוהדים דינמקות שנסתרו עד היום מעיניהם, ולהעביר אותן באמצעים ויזואליים חדשניים ישירות לטלפונים החכמים של האוהדים בזמן אמת. ל-HEED שיתופי פעולה עם ענפי ספורט נוספים ביניהם ה-UFC.

HEED נוסדה על ידי AGT International – חברה בינלאומית המתמחה באנליטיקה של IoT, וחברת הבידור Endeavor. מטה החברה הוא בניו יורק והיא מפעילה גם משרדים בלונדון ומרכז פיתוח בהרצליה. במרכז זה מועסקים כיום כ-50 מפתחים, מומחי בינה מלאכותית, אנשי תוכן, מעצבים ועורכי וידאו, שאמונים על הפיכת הנתונים הביומטריים, התנהגות השחקנים והסטטיסטיקות  לתוכן ויזואלי חדש עבור האוהדים.

אודות איגוד שחקני היורוליג

איגוד שחקני היורוליג שואף לאחד, לייצג ולסייע לשחקני היורוליג בהשגת המטרות שלהם, במגרש ומחוצה לו. מטרת האיגוד היא להגן על זכויותיהם של שחקני הכדורסל המקצועיים ביורוליג. באמצעות משא ומתן קיבוצי עם ליגת היורוליג והקבוצות המשחקות בה, האיגוד מבקש להשיג רמה גבוהה יותר של הגנה על זכויותיהם הפרטיות והקולקטיביות של השחקנים, ולשפר את תנאי העבודה, ההטבות הכלכליות והביטחון התעסוקתי של כל חבריה. בנוסף, האיגוד עוסק בפעילות ארגונית, פיננסית, חינוכית ושיווקית שתקדם את היציבות הכלכלית והביטחון של חבריה. באמצעות תוכניות צדקה ופיתוח אישי, האיגוד שואף לחבר את חבריה עם הקהילה.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות