חדשות היום

CES 2019 – העתיד כבר כאן

CES 2019  – העתיד כבר כאן

התערוכה הבינלאומית של אלקטרוניקה לצרכנים CES®2019  נערכה החודש (ינואר) לאחר ארבעה ימים עמוסים בחוויות.  180,000 משתתפים ולמעלה מ- 4500 מציגים – החל מהמותגים עולמיים לעד חברות סטארט-אפ רבות שהציגו טכנולוגיות משנות עולם בתצוגה שהשתרעה על רחבי יותר מ -2.9 מיליון מטרים רבועים נטו של שטח התערוכה בלאס וגאס. בינה מלאכותית, בית חכם, מכוניות אוטונומיות, מסכים ענקים וגמישים,  AR ו-VR , גיימינג ועוד

בין ההכרזות והמוצרים שהוצגו בתערוכה –

Robotemi הכריזה על שיתוף פעולה עם אמאזון תשלב אתAlexa  ברובוט האישי הישראלי הראשון – temi

החברה הישראלית פיתחה רובוט אישי המשלב יכולות מבוססות בינה מלאכותית וניידות אוטונומית

יוסי וולף, מנכ”ל Robotemi

חברת Robotemi הישראלית אשר פיתחה רובוט אישי המבוסס על בינה מלאכותית המשלב יכולות של סייענות חכמה וניידות אוטונומית לצרכן הסופי ולעסקים, הכריזה  על התחייבותה לשלב את Alexa ולייצר חווית Echo Show-like ברובוט האישי temi, כאשר מערכת Smart Screen ומכשיר הטלוויזיה SDK של Alexa ישוחררו. חיבור זה יהפוך את temi לאחד מהרובוטים הראשונים המשלבים את טכנולוגיית Alexa, וירחיב את יכולות הרובוט ויהפוך אותו לחלוץ בעידן החדש של רובוטים עוזרים.

בנוסף, לפני מספר ימים הודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס נוסף של 21 מיליון דולר למטרות שיווק ומכירות של “temi”, הרובוט האישי, הנייד הראשון בעולם. את סבב הגיוס הוביל המשקיע ג’ון וו, אחד ממשקיעיה הבולטים של חברת עלי באבא ששימש גם כסמנכ”ל הטכנולוגיות בחברה במשך עשור. משקיעים נוספים בסבב זה הם חברת ההשקעות האיטלקית Generali וחברת Ogawa מהונג קונג.

בנוסף על סבב השקעה זה, Ogawa  וTemi – הקימו שותפות אסטרטגית לשיווק והפצה של  temi ב 180,000 נקודות מכירה ברחבי העולם. סיבוב ההשקעה הנוכחי מביא את הסכום המצטבר שהושקע ב”temi” ל -82 מיליון דולר.

איציק הרפז, מנהל סיגמאדוטס

הרובוט הישראלי שגובהו כמטר ומשקלו 12 ק”ג, מכיל שישה עשר סנסורים ייחודיים מעולם הרובוטיקה הכוללים חיישן לייזר 360 מעלות מתקדם ומספר מצלמות עומק, ומשלב בתוכו משטח הטענה לסלולר, נטען באופן עצמאי, ותוכנן במקור על מנת לסייע לקשישים. אך החברה זיהתה את הפוטנציאל ומגוון האפשרויות הגלומות בו, ביניהן יכולת ה- Telepresence, קיום שיחות וידאו ללא ידיים, המחבר בין משפחות שלא נמצאות תחת קורת גג אחת. המאפשרות למשתמש לבלות זמן רב יותר בתקשורת פנים אל פנים – וכתוצאה מכך לבנות או לשפר את היחסים עם בני משפחה, חברים, עובדים ועוד.

החברה הודגשה על ידי האגודה לצרכנות טכנולוגית, מפיקה את CES, כאחת החברות המבטיחות ביותר של השנה בתחום ה – IoT/ Smart devices space.

ARBE

“temi” הינו מוצר חלוצי בתחום הרמקולים החכמים. לעומת Alexa Show, Google Home וPortal- של פייסבוק שהינם מוצרים נייחים, “temi” הוא מוצר נייד. התנועות האוטונומיות שלו ומאפייני האינטראקציה האנושית-רובוטית מאפשרים יישומים מרתקים רבים. בעזרת אפליקציית temi יכולים המשתמשים להניע את הרובוט מכל מקום בעולם ברחבי הבית או המשרד ולנהל שיחות וידאו ללא שימוש בידיים, קבלת פנים במשרד/בתי מלון/שדות תעופה, סיוע לקשישים מרחוק, נשיאת דברים ממקום למקום, לימוד שפות, משחקים אינטראקטיביים, אבטחה, תמיכה בחנויות ובתי עסק, לסייע לרופא לבקר חולים הנמצאים בביתם, לצד מגוון שימושים רבים נוספים לעסקים ולקידום מכירות. ובעצם כל דבר שתנועה במרחב באופן אוטונומי יכולה לסייע. יוסי וולף, מנכ”ל Robotemi: ” temi משלבת טכנולוגיה חדשנית במחיר נגיש ומציגה את הדרך האולטימטיבית לתקשורת בעידן האינטרנט המהיר, שתשנה באופן דרמטי את הדרך בה אנו מנהלים עסקים ומתקשרים עם עמיתים שלנו מרחוק.שיתוף הפעולה עם אמאזון הוא צעד משמעותי עבור temi. Alexa Smart Screen יעשירו את temi במיומנויות רבות ויהפכו אותו למנוע עיבוד השפה הטבעי הטוב ביותר בעולם ויביאו את temi לרמה חדשה של אינטראקטיביות, שימושיות ופָמִילְיָארִיּוּת.

קבוצת אסנס השיקה בתערוכת CES 2019 את SigmaDots, חברת סייבר בלוקצ׳יין שתתמחה בעולמות ה-IoT

קבוצת אסנס (Essence Group), ספקית גלובלית של טכנולוגיות IoT ופתרונות לתחומי האבטחה, הבית החכם והבריאות הדיגיטלית, השיקה במסגרת התערוכה, חברה חדשה – סיגמאדוטס (Sigmadots) – שתביא את כח אבטחת הסייבר מבוססת טכנולוגיית בלוקצ׳יין לעולם ה-IoT (האינטרנט של הדברים). פתרונות הענן של החברה, המבוססים על הדור הבא של הבלוקצ׳יין, יעשו שימוש בארכיטקטורה מבוזרת כדי לצמצם את נזקי הכשלים שהתקפות סייבר יכולות לגרום, תוך המשכיות עסקית והפעילות השוטפת של הרשתות.

לדברי ד״ר חיים אמיר, מייסד ומנכ״ל קבוצת אסנס, בעולם בו ימצאו מעל 25 מיליארד מכשירים, התקנים ומערכות מקושרות עד שנת 2021, יש בהחלט סיכון להתקפות סייבר עליהם ולתוצאות קשות. ״ניצלנו את 25 שנות הידע והניסיון העשיר שצברנו בתחום הפיתוח והייצור בהיקפים גלובאליים של מערכות ומוצרים מקושרים.לטובת זאת הקמנו סטראט אפ חדש שיספק את הפתרון שובר השוויון שמתאים לעולם בו הכל מקושר – והכל פגיע״ לדברי ד״ר אמיר, מכניזם הגנת הסייבר שמפותח על ידי סיגמאדוטס (SigmaDots), בשיתוף פעולה עם ספקיות פתרונות תקשורת מובילים, נבחן בימים אלה בסביבת IoT מקצה לקצה, יחד עם שותפה עסקית – אחת מספקי השירותים הגדולים בעולם. ״התוצאות מראות שיפור משמעותי ברמת ההגנה האפשרית למערכות IoT המוגנות באמצעות הארכיטקטורה החדשה״.

Lenovo Legion Y44w Monitor with Legion Y540 Legion T730

לדברי איציק הרפזמנהל סיגמאדוטס (SigmaDots), החברה יכולה להגן על מערכותIoT,  בפריסה רחבת היקפים, תוך אבטחה אמיתית מקצה לקצה. ״הפתרון שלנו מיועד לאבטחת מוצרים בתחומי אבטחה, תקשורת, בריאות, תעשייה ובית חכם. בעתיד, אנו מכוונים לשלב את הפתרונות שלנו לתעשיית הרכב האוטונומי”.

ארבה השיקה ב-CES 2019 את Phoenix: מערכת רדאר ברזולוציה גבוהה במיוחד לנהיגה אוטונומית

חברת ארבה הכריזה על השקתה של Phoenix מערכת רדאר ברזולוציה גבוהה, המיועדת עבור כלי הרכב האוטונומי. מערכת הרדאר Phoenix היא הראשונה שפועלת על גבי טכנולוגיית השבבים הקניינית שפותחה בחברה. המערכת החדשה תשמש את חברות הרכב בעבור רכבי מבחן ובדיקה. זהו שלב הפיתוח האחרון של ארבה בדרך לייצור מסחרי של מערכות רדאר עבור רכבים אוטונומיים בכל הרמות. ארבה הציגה  הדגמה חיה של המערכת החדשה, על כלי רכב נוסע, בתערוכתCES 2019 בלאס וגאס, וב– International Auto Show בדטרויט.

השקת מערכת הרדאר על גבי שבבים בפיתוחינו, מהווה צעד משמעותי בדרך להפיכת החזון שלנו למציאות”, אומר קובי מרנקו, מנכ”ל ארבההביצועים המתקדמים שאנחנו מציגים מאפשרים ליצרניות הרכב לראשונה להסתמך על הרדאר כחיישן מרכזי ואמין עבור הנהיגה האוטונומית. רמת הבטיחות הגבוהה שאנו מספקים באמצעות הרזולוציה גבוהה, ההפרדה לפי מיקום וגובה, וביטול התראות השווא תפתור רבים מהגורמים העומדים מאחורי התאונות האוטונומיות שהתרחשו בשנתיים האחרונות. על מנת להשיק רכב אוטונומי ברמה 3 ומעלה, יצרניות הרכב זקוקות לרדאר מתקדם מהמצוי בשוק. השקת ה– Phoenix נותנת לכך מענה, ומציבה את ארבה בעמדה מצוינת להוביל את השוק.”

בעוד שלמערכות הרדאר הנוכחיות בשוק יש עד 12 ערוצי שידור וקליטה המגבילים את יכולתם למפות בדיוק את סביבת הרכב, Phoenix תומכת ביותר מ-2,000 ערוצים וירטואליים. כך מצליחה ארבה להשיג פריצת דרך בביצועי הרדאר במספר פרמטרים:

  • המערכת מספקת תמונה מפורטת פי מאה של סביבת הרכב, בהשוואה לרדארים מובילים בשוק הרכב העולמי. Phoenix מסוגלת לזהות, להפריד ולעקוב אחרי מאות עצמים בו זמנית ולספק תמונה מפורטת להפליא של הסביבה בשדה ראייה רחב ולטווח הארוך
  • הכפלת רגישות הרדאר, כך שיוכל להפריד ולהבדיל גם בין עצמים סמוכים, קטנים וגדולים, נייחים ונעים כפי שנחוץ בסביבת הנהיגה הצפופה
  • Phoenix הינה מערכת הרדאר הראשונה בתעשיית הרכב שמפרידה בין עצמים בסביבה גם על פי גובהם, נתון המספק למעבדי הרכב האוטונומי הבנה מעמיקה של הסביבה, ושל ההתנהלות הנכונה בקרבת מכשולים בדרך.
  • ביטול התראות השווא, נתון קריטי עבור תעשיית החיישנים של הרכב האוטונומי (קריאה מוטעית של חיישן, התראה שווא, הם סיכוני חיי אדם).

חשוב לציין כי על אף השדרוג הטכנולוגי, עלויות הייצור עבור ערוץ רדאר נמוכות מהמקובל בשוק. נתון זה, כמו גם ההפחתה הניכרת בצריכת האנרגיה של המערכת הושגו בזכות השימוש בטכנולוגיית השבבים המתקדמת22nm RF CMOS.

לנובו חושפת ב-CES דור חדש של מחשבים, מסכים ואביזרי משחקים למשפחת ה-Legion

שחקני מחשב מצפים לביצועי חומרה גבוהים יותר כדי להוציא מהמערכות שלהם את המרב – בין אם הם שחקני eSports תחרותיים או שחקנים ביתיים, בין הם כאלה המתעניינים בחוויות משחקים מרובי-משתתפים או כאלה אשר רוצים לשחק את משחקי היחיד שלהם בהגדרות הגבוהות ביותר.

מנטיס ויז’ן

ממשובים שקיבלנו מקהילת הגיימינג, ביצועים זה הדבר החשוב ביותר לשחקנים. משובים אלו הם הבסיס שממנו אנחנו מפתחים את הרעיונות שלנו, בניסיון להבטיח שהמוצרים שלנו עומדים בצרכים המתפתחים של המשתמשים, ואף עולים עליהם. התוצאה היא הליין החדש של מוצרי ה-Legion שהינו עוצמתי מאי פעם, ומציע מגוון מחשבים בעוצמה גבוהה ומשפחה שלמה של מסכי ועזרי משחק שזכו לעיצוב מחדש.

ב-CES חשפנו את התוספות המעודכנות ביותר לליין מוצרי ה-Lenovo Legion, כולל:

  • הניידים החדשים Lenovo Legion Y740/Y540
  • המקלדת המכנית Lenovo Legion K500 RGB ועכבר המשחקים M500 RGB
  • ערכות אוזניות המשחקים Lenovo Legion H500 Pro עם תמיכה בקול היקפי ב-7.1 ערוצים ו-Legion H300 עם תמיכה בסטריאו
  • המסכים Lenovo Legion Y27gq ו-Legion Y44w המסוגננים למשחקיות אופפת, חלקה ומהירה במיוחד
  • שדרוג המחשבים Lenovo Legion T730/T530 במארז ה-Tower ומחשבי C730/C530 במארז ה-Cube עם כרטיס התצוגה החדש GeForce RTX 2060 של NVIDIA

כל אחד מהמוצרים הללו תוכנן לספק את המהירות ואת העוצמה לה זקוקים שחקני מחשב כדי להצליח ברמה הגבוהה ביותר, בין אם מדובר במשחקים בבית או תוך כדי תנועה.

חברת מנטיס ויז’ן חושפת את תכניתה למחשוב מרחבי תלת-מימדי בתערוכת CES

טכנולוגיית צילום בתלת-מימד לשימושי סטרימינג בזמן אמת

עם בואה של טכנולוגיות דור חמישי בשנת 2019, יצרני מכשירים סלולריים מתחילים להשתמש בטכנולוגיות צילום בתלת-מימד על מנת להביא חוויות צילום חדשניות לקהל לקוחותיהם. מצלמות חישה בתלת-מימד למכשירים סלולריים נוצרים באחת משתי שיטות – אור מקודד מובנה, או בשיטת TOF. טכנולוגיית החישה בתלת מימד של חברת SONY לדוגמא, יוצרה במקור על ידי חברת Optrima/Softkinetic, סטארטאפ שנרכש על ידי SONY בשנת 2015.

מייסד Optrima/Softkinetic, אבנר מיודצקי, מונה לאחרונה לסמנכ”ל בכיר בחברת מנטיס ויז’ן (Mantis Vision), המובילה בפתרונות צילום וחישה בתלת מימד. מר. מיודצקי ושאר צוות מנטיס ויז’ן הציגו בתערוכת CES בביתן 21551 – הממוקם ב – LVCC, אולם דרומי מס’ 1, שם יציגו את טכנולוגיות הצילום וחישה בתלת מימד העדכניים ביותר.

לדברי גור אריה ביתן, מייסד ומנכ”ל מנטיס ויז’ן: “כמייסד של חברת Optrima/Softkinetic, לאבנר ידע מעמיק בטכנולוגיות צילום עומק בתלת-מימד, ובשוק התלת-מימד, עם ראייה וחזון לעתיד עתיר במוצרים ויישומים תלת-מימדיים. אנו נרגשים לצרף את אבנר לצוותינו”.

בשנת 2019 תקח מנטיס ויז’ן את טכנולוגיות החישה בתלת מימד לשלב הבא עם תכנית מחשוב מרחבי בתלת-מימד, שתשרת כבסיס ליישומי מציאות מדומה, רבודה, ומעורבת עם קישוריות דור רביעי וחמישי.

יונדאי חושפת ב- CES את הדור הבא של  הטכנולוגיה החזותית יחד עם חברת WayRay

יונדאי חושפת את המציאות הרבודה ההולוגרמית הראשונה בעולם במערכת הניווט של דגם הג’נסיס G80.

היתרון הגדול ביותר של מערכת הניווט ההולוגרמית שנבנתה בתוך הרכב היא שהתמונה מוצגת על הכביש בפועל ומתואמת כראוי בהתאם לזווית הצפייה הספציפית של הנהג, ובכך מספקת הדרכה מדויקת לנהיגה. הנהג יכול ליהנות מתמונות הולוגרמיות מלאות ומדויקות בלי ללבוש כמובן את מערכת ה- AR.

התצוגה מראה לא רק תכונות של ניווט – כגון הנחיית נתיב, נקודות יעד, ומהירות הנוכחית – ב- AR, אלא גם משלבת תכונות ADAS כמו אזהרות מיציאה מנתיב והתראות מהתנגשות חזיתית. התמונה הווירטואלית בגודל 1,310 מ”מ על 3,152 מ”מ מוקרנת במרחק של 15 מטר מעיני הנהג; יונדאי שיפרה את מערכת תצוגת העילית שלה ( HUD ) כדי להתאים את המערכת של WayRay ולהציע לנהגים את הפתרון האופטימלי.

לנובו הגיעה ל-CES 2019 עם מוצרי IoT, AI וטכנולוגיה טרנספורמטיבית

מחשבים מבוססי בינה מלאכותית, שעונים חכמים, עכבר רובוטריק ומחשב ALLINONE שיהפוך למרכז הבית.

hyundai wayray ar navigation 01 e2e

לנובו הכריזה, עם פתיחת CES 2019, על קבוצה חדשה של התקנים חכמים לכל אורך הפורטפוליו שלה  – מוצרים שנועדו לשנות ולשפר את הדרך בה אנשים חיים, עובדים ומשחקים. המוצרים החדשניים של לנובו רותמים את עוצמת הטכנולוגיה החכמה, בשילוב עם יכולות האינטרנט של הדברים והבינה המלאכותית, כדי לשחרר את הפוטנציאל האנושי ולהעצים את המשתמשים במטרה לאפשר להם לנתץ את גבולות היכולת.

החידושים האחרונים של לנובו נוצרו כדי לעזור בתהליך ‘השינוי החכם’ שמוביל אנשים לשיפור כל תחומי החיים שלהם באמצעות טכנולוגיה טרנספורמטיבית – בזמן משחק, בעבודה או בבית, וזה בדיוק מה שעושים המוצרים עליהם מכריזה לנובו ב-CES 2019.

IBM חשפה מערכת מחשוב קוונטי משולבת ראשונה מסוגה לשימוש מסחרי

IBM חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס את IBM Q System One – מערכת מחשוב קוונטי ראשונה מסוגה בעולם המיועדת לשימוש מדעי ומסחרי. מערכות אלה תוכננו על ידי מדענים, מהנדסי מערכות ומעצבים תעשייתיים הפועלים במסגרת IBM ומאפשרות, לראשונה, להפעיל מתקן המבוסס על עיבוד קוונטי מחוץ לתחומי מעבדות המחקר.

כוח המחשוב של מערכות קוונטיות עולה לאין שיעור על היכולות של מערכות מחשוב קלאסיות, והן מתוכננות כדי שיוכלו בעתיד, להתמודד עם בעיות הנחשבות מורכבות מדי עבור המחשבים הקיימים כיום. יישומים של מערכות כאלה עשויים לכלול פתרון בעיות מורכבות הנוגעות לאינטראקציות מולקולאריות וכימיות, פיתוח תרופות חדשות, חומרים חדשים, בניית מודלים פיננסיים, ניהול סיכונים או שיפור מערכות תחבורה.

מחשבים קלאסיים בנויים במארז המשלב מספר גדול של רכיבים לכדי ארכיטקטורה אחת. IBM יישמה גישה דומה גם לתחום המחשוב הקוונטי ומערכות IBM Q systems one משלבת אלפי רכיבים העובדים יחד על מנת להציע את התקן המחשוב המתקדם מסוגו הפועל בסביבת הענן. מדובר באחת המערכות המתוחכמות ביותר, המודולאריות והקומפקטיות שנבנו אי-פעם, תוך הבטחת יציבות, אמינות ותפעול שוטף.

תא זכוכית אטום כמו זה השומר על המונה ליזה

IBM רתמה לפרויקט מעצבים תעשייתיים, ארכיטקטים ומומחי ייצור, בין היתר את חברת Goppion ממילאנו – יצרנית תיבות התצוגה למוזיאונים, שתיבות התצוגה שלה מגינות על כמה מאוצרות האמנות היקרות בעולם ובכלל זה המונה ליזה בלובר ויהלומי הכתר בלונדון.

IBM Q System One בנוי כקובייה של 3X3 מטר העשויה זכוכית בעובי של ס”מ וחצי שיוצרת מארז אטום. בנוסף, המערכת מכילה רכיבי קירור ובקרה אלקטרונית חיצוניים, תוך שמירה על הפרדה ובידוד בין הרכיבים השונים כדי למנוע רעידות והפרעות שישבשו את פעילות הסיביות הקוונטיות.

המערכת הייחודית נועדה להתמודד עם אחד האתגרים הגדולים ביותר של מחשוב קוונטי: שמירה רצופה על איכות הסיביות הקוונטיות (קיוביט) מפני הפרעות חיצונית. הסיביות הקוונטיות רגישות להפליא לתנאי הסביבה ועלולות לאבד במהירות את המאפיינים הייחודיים שלהן. גם הסיביות המתקדמות ביותר, המבוססות על מוליכי-על, שורדות בדרך כלל לא יותר ממאה מילי-שניות, והירידה בתפקודן נובעת בחלקה מהפרעות בסביבה כגון רעידות, הפרשי טמפרטורות, וגלים אלקטרומגנטיים.

הגנה מפני הפרעות אלה מהווה אחת הסיבות שבגללן דורשים מחשבים קוונטיים והרכיבים המשולבים בהם תכנון הנדסי קפדני ובידוד באיכות גבוהה, הזמין בדרך כלל רק במעבדות. כך למשל, הפעילות הקוונטית מתקיימת רק בתנאי קור קיצוני ולכן דרושה הנדסת קירור שתספק תנאי עבודה רצופים בסביבת טמפרטורה נמוכה במיוחד ולחץ אוויר נמוך במיוחד.

ארווינד קרישנה, סגן נשיא בכיר ב-IBM לענן היברידי, העומד בראש מעבדות המחקר של החברה, אמר: “IBM Q System One מהווה צעד משמעותי בדרך למסחור המחשוב הקוונטי. המערכת החדשה הזאת קריטית להרחבת המחשוב הקוונטי מעבר לתחומי מעבדות המחקר, ולעבודה לפיתוח יישומים מעשיים של מחשוב קוונטי לשימוש עסקי ומדעי”.

אקסון מובייל ושורה של מעבדות מחקר מובילות מצטרפות לרשת המחשוב הקוונטי של IBM

עוד ב-CES, חשפה IBM כי ענקית האנרגיה הבינלאומית אקסון מוביל, וכן שורה של מעבדות מחקר מובילות כגון CERN האירופית, המעבדה הלאומית Argonne של ארה”ב, מעבדת Fermilab והמעבדה הלאומית בברקלי, הצטרפו לרשת IBM Q – רשת שותפים ותוכנית מחקר בתחום המחשוב הקוונטי.

IBM Q Network היא הקהילה המדעית הראשונה בעולם המאגדת חברות פורצ’ן 500, חברות סטארטאפ, גופים אקדמיים ומעבדות מחקר, הפועלים יחד עם IBM על מנת לקדם את המחשוב הקוונטי. היא מספקת לארגונים המשתתפים בה גישה באמצעות הענן אל מערכות המחשוב הקוונטי המתקדמת בעולם, התנסות ושימוש במשאבי עיבוד – לרבות תוכנה קוונטית וכלי פיתוח.

אקסון-מוביל תמנף את ההצטרפות ל-IBM Q Network כדי לבחון דרכים להתמודד עם חישובים מורכבים במיוחד ולבצע סימולציות ואופטימיזציה של מערכות אספקת חשמל, כימיה קוונטית ידידותית לסביבה וגילוי חומרים חדשים לצורך ניהול פליטת CO2.

IBM Q System One

מעבדות המחקר האירופיות CERN ישתמשו במערכות קוונטיות שמציעה Q Network למיון תוצאות ניסוי במאיץ החלקיקים האירופי ולבחינת דרכים חדשות להבנת היקום. המעבדה הלאומית Argonne תפתח אלגוריתמים קוונטיים שיסייעו בהתמודדות עם אתגרים בתחומי הכימה והפיזיקה. Fermilab תשתמש במחשוב הקוונטי למשימות למידת מכונה בסיווג עצמים הנצפים במסגרת סקר קוסמולוגי רחב היקף. מעבדות לורנס ברקלי ישתמשו ב-IBM Q למחקרים בתחום המחשוב הקוונטי ולפיתוח וסימולציה של אלגוריתמים בתחומי הדינמיקה של מצבי צבירה שונים במבנים מולקולאריים מורכבים, ובחינת תיאוריות בתחומי הפיזיקה של אנרגיות גבוהות.

אוטוטוקס חושפת בתערוכת CES 2019 שיתופי פעולה בתחום הטלמטיקה עם החברות הבינלאומיות HARMAN ו-Valeo

ההדגמה עם Valeo תראה פתרון V2X גלובלי היכול לתקשר ב-DSRC ובC-V2X וההדגמה עם HARMAN, חברה בת של סמסונג, תראה כלי רכב המתקשר עם אופנוע באמצעות תקשורת C-V2X ישירה

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), חשפה בתערוכת CES 2019 שמתקיימת בלאס וגאס שיתופי פעולה בתחום הטלמטיקה עם HARMAN International, חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, ועם ענקית טכנולוגיית הרכב Valeo, שמכירותיה ב-2017 הסתכמו ביותר מ-21 מיליארד דולר.

שבבי ה-V2X מהדור השני של אוטוטוקס, המהווים שבבים גלובליים הכוללים יכולות C-V2X ו-DSRC בשבב יחיד והמוכנים לייצור המוני, נבחרו על ידי HARMAN, ספקית Tier1 של מערכות קישוריות ליצרני רכב, עבור הדגמת פלטפורמת הטלמטיקה של HARMAN בתערוכת CES 2019.

HARMAN תציג פתרון קישוריות של פלטפורמת הטלמטיקה שלה שתצויד ביכולות C-V2X. ההדגמה החיה תראה כלי רכב המתקשר עם אופנוע באמצעות תקשורת C-V2X ישירה, כאשר מערך השבבים של אוטוטוקס מותקן הן במכונית והן באופנוע. הפתרון של HARMAN כולל יחידת בקרת טלמטיקה (Telematics Control Unit – TCU) המשלבת התקן גישה לרשת (NAD – Network Access Device) לצד מערך שבבי הדור השני של אוטוטוקס המספק יכולות C-V2X. יכולות ה-C-V2X של אוטוטוקס כוללות מודם PC5 תואם לתקני 3GPP, עם אנטנה כפולה ויכולות diversity לשידור ולקליטה, בנוסף לפתרון אנטנה מרוחקת עם בקרה בחוג סגור עבור ביצועי הרדיו הגבוהים ביותר.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס

שיתוף הפעולה של אוטוטוקס עם Valeo מתבטא גם הוא בהדגמה בתערוכת CES 2019, במסגרתה מצוידת פלטפורמת הטלמטיקה של Valeo ביכולות V2X על בסיס השבב הגלובלי החדש של אוטוטוקס. ההדגמה עם Valeo מציגה פלטפורמת טלמטיקה המסוגלת לעבור בין תקשורת DSRC (Dedicated Short Range Communications) לתקשורת C-V2X עבור פריסה באזורים שונים בעולם. גם פלטפורמת הטלמטיקה של Valeo כוללת התקן גישה לרשת (NAD – Network Access Device) ולצידו מצויים מעבד יישומים מרובה ליבות ומודול מסחרי עם מערך שבבי הדור השני של אוטוטוקס, המסוגל לעבוד הן בתקשרות DSRC והן בתקשורת C-V2X.

חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס, מסר: “אוטוטוקס גאה לעבוד עם HARMAN ועם Valeo על יחידות הטלמטיקה שלהן באמצעות פתרון ה-C-V2X המאובטח והמוכן לפריסה שלנו. אנו שמחים שמערך השבבים שלנו משולב בהדגמות בתוך פלטפורמות הטלמטיקה של HARMAN ושל Valeo ונרגשים להדגים את הגמישות והבשלות של פתרון ה-V2X הגלובלי שלנו, שנבחר לייצור סדרתי בידי יצרני מכוניות מובילים”. זיס הוסיף: “יחד עם HARMAN ו-Valeo, נשיג מוכנות לפריסה לפני המסחור ההמוני של C-V2X בסין ובמקומות אחרים”.

אינטל: מעבד עבור בינה מלאכותית והצפנה

אינטל חשפה בתערוכה מעבד Ice Lake 10 ננומטר שעושה שימוש לראשונה במיקרו-ארכיטקטורת Sunny Cove. המעבדים החדשים יאפשרו למשתמשים, לפי החברה, לבצע משימות מחשוב כמו שימוש ביישומי בינה מלאכותית, הצפנה ורישות. המערכת כוללת גם ארכיטקטורת גרפיקה חדשה בשם Gen11 התומכת בווידיאו באיכות K4 ואף ביצירת תוכן של K8. המחשבים שישתמשו בטכנולוגיה החדשה צפויים לצאת לשוק בסוף השנה. במסיבת העיתונאים הוצג לפטופ XPS של דל עם המעבד החדש.

בנוסף אינטל הודיעה כי תשתמש בטכנולוגיית Foveros 3D, העורמת את רכיבי המעבד זה על גבי זה בתלת ממד, כדי לבנות שבבים בעתיד. על ידי שימוש בשיטה, ניתן לבנות מעבד שמשלב גרפיקה, עיבוד בינה מלאכותית ועוד. השיטה גם מאפשרת שילוב של רכיבים מסוגים שונים, וייצור לוחות אם קטנים יותר. מוצרים עם הטכנולוגיה החדשה יושקו החל מהמחצית השנייה של 2019.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות