IBM בראש רשימת הפטנטים: 9,100 פטנטים, מאות מהם ממרכזי המו”פ של החברה בישראל

בשנת 2018 רשמו אלפי החוקרים והמפתחים ב-IBM לא פחות מ-9,100 פטנטים חדשים, והחברה ניצבת שוב, זו השנה ה-26 ברציפות, בראש הטבלה העולמית. כמחצית מהפטנטים שרשמה הענקית הטכנולוגית ב-2018 קשורים לחדשנות בתחומי הבינה המלאכותית, מחשוב ענן, אבטחה, בלוקצ’יין ומחשוב קוונטי.

בתחום הבינה במלאכותית נרשמו מעל 1,600 פטנטים, בין היתר על יישומים המגנים על אגמי מים מתוקים ונהרות – אתגר שנחשב לאחד המשמעותיים שהחברה האנושית תתמודד איתם בעשורים הקרובים. מעל 1,400 פטנטים אחרים עוסקים בתחומי האבטחה, למשל בפיתוח פתרונות לניסיונות  גניבת זהות דיגיטלית; בתחום הענן נרשמו מעל 2,000 פטנטים; ובתחומי הבלוקצ’יין ו המחשוב הקוונטי נרשמו פטנטים משמעותיים שנועדו להאיץ את פיתוח הטכנולוגיות, לשכלל ולהנגיש אותן ליותר אנשים במקומות נוספים בעולם.

מאות מהפטנטים שנרשמו ב-2018 מקורם במעבדות הפיתוח והמחקר של החברה בישראל.  יצוין כי, מעבדת המחקר של IBM בחיפה הינה המעבדה הגדולה ביותר מחוץ לגבולות ארה”ב. בין הפטנטים ניתן למצוא כאלו השייכים לפרויקט הדגל של החברה, Project Debater – מערכת בינה מלאכותית ראשונה מסוגה שמסוגלת לנהל ויכוח מול מתמודדים אנושיים. החוקרים הישראלים שהיו מעורבים בפרויקט רשמו פטנט על שימוש בלמידת מכונה לזיהוי תוכן התומך או מפריך טענה במסגרת ויכוח. פטנט זה, למשל, עתיד לסייע בשיפור האינטראקציה בין מכונות ובני אדם במסגרת שיחה חופשית. פטנט נוסף נרשם כחלק מפיתוח של מערכת חכמה לניהול מקורות מים שמאפשר לזהות, לאפיין ולנטר מידע באגמים ובמערכות אקולוגיות ימיות. הניתוח של המידע, תוך שימוש בטכנולוגיות מובילות של ענן ו-IoT יסייעו ל-IBM ולשותפותיה לתכנן ולשפר את פעילות ההגנה על מקורות מים בעולם.

לדברי עודד כהן, סגן נשיא עולמי ומנכ”ל מעבדת המחקר של IBM  בחיפה: “מעל לחצי יובל ש- IBM מובילה ברישום פטנטים הודות לפעילותם של החוקרים, המהנדסים והמפתחים של החברה בישראל ובעולם. אני גאה מאוד בצוות החוקרים והמפתחים המוכשר שעובד בישראל ומוביל פיתוח של טכנולוגיות בינה מלאכותית, ענן, סייבר ובלוקצ’יין עבור לקוחותינו. אנו רואים בעבודת המו”פ אחריות גדולה לרתום את הטכנולוגיה לטובת האנושות ובמציאת הפתרונות שישפרו את החיים של כולנו”.

תגובות סגורות