חדשות היום

M Ventures, בשיתוף הרשות לחדשנות, חנכה את PMatX – חממה לסטארט אפים המפתחים את מוצרי הדור הבא בתחום האלקטרוניקה

Merck, חברה עולמית מובילה במדע וטכנולוגיה, באמצעות קרן הון הסיכון שלה, M Ventures, ובשיתוף הרשות לחדשנות, חנכה את PMatX – חממה לחדשנות טכנולוגית בתחום הדור הבא של האלקטרוניקה, המיועדת לחברות הזנק המפתחות חומרים מתקדמים ושיטות ייצור חדשניות בתחום.

נפח ההשקעה הכולל בחממה עומד על כ-20 מיליון אירו לשלוש שנים, ובכל חברה יושקעו מיליון שקלים לשנה.

הקמתה של PMatX נתמכת על ידי הרשות לחדשנות בישראל, במסגרת תכנית מעבדת החדשנות הטכנולוגית של הרשות. חברת Merck מובילה את התכנית, על ידי M Ventures. החממה פועלת כמיזם משותף עם Flex  , ובתמיכת שורת שותפים נוספים מהתעשייה ומעולם ההשקעות ביניהם HP ,  BatteryVentures, וכן Siemens Helathineers.

החברה הראשונה שתצטרף לחממה כבר בתחילת מרץ היא FeelIt, המפתחת חיישנים שניתנים להדפסה על חומרים שונים באמצעות דיו ייעודי, מבוסס ננו. החיישנים יכולים להפוך כל אובייקט לאובייקט חכם. יישומים רבים יכולים להפיק תועלת מהחיישנים שמפתחת החברה, ביניהם: שסתומים חכמים, אריזות חכמות, כולל לתרופות מרשם ועוד.

חממתPMatX שוכנת באתר המחקר והפיתוח הביוטכנולוגי של Merck ביבנה והיא כוללת מעבדות ייעודיות חדשניות,המצוידות בטכנולוגיות מתקדמות אשר מתאימות לפעילויות פיתוח מגוונות בתחום אלקטרוניקת הדור הבא. החממה מציעה תמיכה לוגיסטית, יעוץ ניהולי, מדעי ופיננסי וכן סמיכות גיאוגרפית לחברות הזנק שכבר פועלות כיום במסגרת חממת הביו-פארמה ומדעי החיים של Merck ו-M Ventures ביבנה באופן שייתן הזדמנות לחברות הזנק חדשות ללמוד מחברות מנוסות יותר.

לדברי דר’ נוגה ירושלמי, מנהלת חממותM Ventures  בישראל, אשר עומדת בראש PMatX: PMatX מצטרפת לפעילות משמעותית שכבר יש כיום ל M. Ventures בישראל. זרוע הון הסיכון האסטרטגית של Merck משקיעה ברעיונות מהפכניים ולוקחת חלק פעיל בחברות בהן היא מעורבת כדי לתרגם חדשנות להצלחה מסחרית. לחברת Merck חשוב לדחוף שאיפות ורעיונות אל יישום ההיתכנות שלהם, בבריאות, במדעי החיים, בחומרים מתקדמים ועוד. באמצעות קרן הון הסיכון של Merck החברה משלבת ידיים עם אנשי חזון באקדמיה ובתעשייה כדי לשמור על מעמדה המוביל במדע ובטכנולוגיה גם בדור הבא.”

ל-Merck 320 עובדים בישראל,  ויש לה מתקנים ביבנה, הרצליה, רחובות וירושלים. בכל שלושת תחומי העיסוק שלה, בריאות, מדעי החיים וחומרים מתקדמים, יש לחברה מרכזי מחקר ופיתוח בישראל.

תגובות סגורות