חדשות היום

הושקה קרן אימפקט בעשרות מיליוני דולרים במרכז כנרת לחדשנות בתחום האגרוטק

הקרן תעמוד לרשות סטארטאפים וחברות אגרוטק הפועלות במסגרת מרכז כנרת לחדשנות. מטרת המרכז היא לייצר מנוע צמיחה כלכלי חברתי עבור תושבי עמק הירדן והסביבה ואבן שואבת בין לאומית של ידע ופיתוח בתחומו, הוא צפוי להשתרע על שטח של כ-10,000 מ”ר שיכללו פארק תעשייה ומדע, מעבדות למחקר ופיתוח, חלל עבודה משותף, אשר החל לפעול כבר השבוע, בית ספר לחדשנות ויזמות ואת קרן האימפקט.

באירוע ההשקה לקחו חלק: טל ישועה יו”ר צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן, מנשה שלום מנכ”ל החברה, אלוף במיל’ אילן בירן, יו”ר רפא”ל לשעבר ויו”ר הוועד המנהל  של המכללה האקדמית כנרת, פרופסור שמעון גפשטיין נשיא המכללה האקדמית כנרת, מיקי לב מנכ”ל המכללה, ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום, קלמן קאופמן- יו”ר מרכז החדשנות כנרת, אלעד שמיר- מנכ”ל המרכז לחדשנות, רובי שייבל-  מייסד ונשיא לשעבר של חברת FLEX  ישראל  ונשיא האסטרטגיה העולמית של החברה הגלובלית, מנהלי הקהילות והמשקים בעמק הירדן ומנכ”לי המפעלים במרחב.

בפני מנהלי הקהילות והשותפות לקואליציית מהמרכז לחדשנות הוצגו חזון המרכז ומטרותיו, העשייה והיעדים שהושגו עד כה לצד התכניות להמשך. כיום פועלים במרכז כ-16 מיזמים וסטרטאפים בכל שלבי הצמיחה בעיקר בתחומי המים והאגרוטק. מלבד קרן האימפקט מעמיד המרכז לטובת החברות והיזמים סל נרחב הכולל: תכניות אקסלרציה לכל שלב, ליווי מקצועי ואקדמי וחיבור ישיר ללקוחות ענק כחלק מהשיתוף עם תאגיד צמח מפעלים.

טל ישועה יו”ר צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן: “התחזיות על מצבה העתידי של החקלאות לשנים הבאות  והתחזיות הכלכליות שערכנו אצלנו בתאגיד לא מתירות לנו את הפריווילגיה לעצור כאן. למען עתיד כלכלי חברתי באזור אנחנו חייבים למצוא את מה שישנה את פני העמק ויבטיח את קיומו. העולם הכלכלי והחברתי הולך להיכן שנמצאת החדשנות ואת זה אנחנו מבקשים לקדם.”

מנשה שלום מנכ”ל צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן פנה אל מנהלי המשקים: “מרכז החדשנות שייך לכם ובעזרתו נשנה את פני האזור כולו. אנו נמצאים כעת בצומת דרכים פוטנציאלי לעתיד פיתוח העמק והאזור שלנו. המרכז כבר מתחיל בהגשמת היעדים כשמאחוריו קואליציה חזקה של שותפות בין קבוצת צמח ומשקי עמק הירדן, המכללה האקדמית כנרת, המועצה האזורית עמק הירדן, המרכז הרפואי פורייה ובימים אלו אנו מגייסים גם את הערים השכנות.”

אלעד שמיר מנכ”ל מרכז היזמות: ” מטרתנו היא להוות גורם משיכה לתעשיות עתירות ידע, להפוך את עמק הירדן למעצמה של אגרו-טק בפרט וטכנולוגיה בכלל. מציאות שכזו תהלום את פרופיל כוח האדם המתגורר במרחב כמו גם את שורות המהנדסים והבוגרים המצוינים שמעמידה המכללה האקדמית כנרת בכל שנה. ניתן לצעירי האזור את כל הכלים להצליח כאן: המפעלים יקימו בפארק שלנו את המו”פ שלהם, חברות בינ”ל וחברות ישראליות גדולות מהתחום יגיעו לכאן ואנחנו נבטיח את השארת  הטאלנטים אצלנו.”

 קלמן קאופמן יו”ר מרכז החדשנות: “שאלנו את עצמינו איך אנחנו יוצרים סביבה שחברות ויזמים ירצו להשתקע בה, ניתחנו את העוצמות המקומיות ועל בסיסן יצרנו את מה שאנחנו מכנים “LIVING LAB”- מענה הוליסטי לצרכי חברה אשר מאגד במרכז החדשנות את כלל המענים לשלבי החיים של החברה או הסטארטאפ. החל מגיוס כוח אדם איכותי, דרך חיבור ללקוחות ועד להשקעות ישירות ועקיפות. המודל כבר מוכיח את עצמו והמרכז שוקק חיים וחברות . יש פה הזדמנות לאנשי העמק להשקיע בקרן שגם תחזיר כסף וגם

תגובות סגורות