חדשות היום

87% ממפעילי הרשתות יספקו שירותי 5G באירועי ספורט גדולים לטובת בעלי האצטדיונים ומארגני הטורנירים

לפי מחקר שנערך על ידי Ovum עבור אמדוקס, ספקית מובילה של תוכנה ושירותים לחברות תקשורת ומדיה, בכוונת 87% ממפעילי הרשתות לספק שירותי 5G חדשים ללקוחות עסקיים באירועי ספורט גדולים ולמארגנים של אירועי ספורט אלקטרוני, כדי לסייע בשיפור חוויית האוהדים ובייעול שירותים בתוך האצטדיון.

מפעילים רואים באירועי ספורט כמו המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 הזדמנות ליצור שירותים ארגוניים חדשים המבוססים על תקשורת 5G. לדוגמה, 82% מהמפעילים מתכננים להציע טכנולוגיה ושירותים הקשורים לאינטרנט של הדברים (IoT) למארגני טורנירים כדי לייעל את ניהול האצטדיון. למעלה ממחצית (52%) מהמפעילים מתכננים להציע שירותים שישפרו את חוויית האוהדים בתוך מגרש הספורט, כמו הזמנת אוכל ושתייה דרך מכשירים ניידים ומערכות של נקודות-מכירה דיגיטליות.

לפי המחקר, המפעילים צופים יתרונות מסחריים כלליים מתמיכה באירועי ספורט גדולים באמצעות 5G. כמעט מחצית (48%) מאמינים ש-5G יביא לגידול בממוצע ההכנסות למשתמש (ARPU), וקרוב לשליש (31%) אומרים כי הטכנולוגיה תיתן דחיפה לנפח הפעילות שלהם מול לקוחות עסקיים. המפעילים גם הביעו אופטימיות לגבי ההשפעה של 5G על קווי עסקים הקשורים לספורט, ובפרט עסקי מדיה. מחצית (50%) מאמינים ש-5G יגרום לעלייה בכמות המנויים לשידורי ספורט בטלוויזיה, ו-42% מאמינים ש-5G יניע אימוץ של שירותי מציאות מדומה בקרב קהל המיינסטרים.

במסגרת המחקר נערך סקר בקרב מנהלים ברמה C ומקבלי החלטות בכירים אחרים מ-60 מבין 100 מפעילי התקשורת הגדולים בעולם.

שותפויות מציעות דרך אל מגרשי הספורט

כדי לממש את השקעתם ב-5G, המפעילים יסתמכו על שותפויות בתעשייה תוך הגדלת תפקידם באירועי ספורט וספורט אלקטרוני. שלושה רבעים (75%) מהמפעילים מתכננים להקים שותפויות חדשות עם גופי שידור וספקי שירות OTT בחיפוש אחר דרכים לשנות את צורת סיקור הספורט לקהל הצרכנים. מציאות מדומה גם תמלא תפקיד בחוויה חדשה זו, כאשר 73% מעוניינים לחבור לספקים של אפליקציות מציאות מדומה.

בנוסף:

  • 67% מהמפעילים מתכננים להקים שותפויות עם יצרני מכשירים
  • 50% מהמפעילים רוצים לחבור לחברות של מדיה חברתית
  • 50% מהמפעילים מעוניינים בשותפויות עם מארגני טורנירים
  • 40% מהמפעילים מתכננים ליצור שותפויות עם חברות של משחקי וידאו

“המפעילים רואים יתרונות לטווח הקצר לתמיכה בספורט באמצעות 5G, כולל גידול ב-ARPU ובפעילות המדיה שלהם, כמו גם יתרונות לטווח הארוך, כגון שיפור כוח המשיכה של המותג בקרב פרופיל דמוגרפי צעיר יותר”, אמר גרי מיילס, סמנכ”ל השיווק של אמדוקס. “בנוסף, העבודה עם סוגי שותפים חדשים על 5G וספורט תיתן למפעילים תפקיד חיוני במערכת האקולוגית העסקית הדיגיטלית החדשה. מתוך שלל מקרי השימוש הפוטנציאליים ב-5G, המחקר שלנו מראה שספורט וספורט אלקטרוני הם ללא ספק האטרקטיביים ביותר”.

עיצוב הרשתות והאתגרים בהמשך

כאשר קובעי החלטות בכירים בתחום הרשתות נשאלו על האתגרים הצפויים בהקשר זה בנוגע לשירותי 5G חדשים לספורט ולספורט אלקטרוני, החשש העיקרי שצוטט על ידי למעלה ממחצית (53%) מהמשיבים התייחס לאספקת רמות הקיבולת והחיבוריות הנדרשות כדי לתמוך בווידאו HD בשידור חי. כיסוי במגרשים סגורים נתפס גם כאתגר משמעותי בעיני 40% מהמפעילים. מבחינת האתגרים הקשורים ל-IT, ניהול מקצה-לקצה של שירותים הקשורים לספורט נחשב לאתגר המרכזי על ידי 64% מקובעי ההחלטות הבכירים ב-IT. האתגר הבא בחשיבותו היה מחסור בכוח עבודה כדי לתמוך בעסקים המתפתחים ובמערכות התמיכה התפעוליות (BSS/OSS) ובתפעול, שצוינו על ידי 42% מקובעי ההחלטות.

כדי לסייע בהתמודדות עם אתגרים אלה, 40% מקובעי ההחלטות רואים ב-RAN (רשת גישה ברדיו) וירטואלית/בענן כהיבט החשוב ביותר בעיצוב הרשת הדרוש לשם אספקת שירותי 5G חדשים, וזו גם התשתית הראשונה שבכוונתם לפרוס. ארכיטקטורה זו יכולה לספק כיסוי רשת רדיו גמיש יותר, חסכוני יותר, ומבוזר מאוד, תוך ריכוז חלק ניכר מהפונקציונליות של RAN מחוץ למקום האירוע עצמו. בחזית ה-IT, 71% מקובעי ההחלטות סבורים שפלטפורמות בינה מלאכותית וביג דאטה, המבטיחות איכות שירות ואת היכולת לבצע התאמה אישית רציפה של השירותים, הן הקריטיות ביותר מבחינת היכולות הדרושות למפעילים.

“לאור ההשקעה המסיבית שמפעילים מזרימים ל-5G, היכולת שלהם למצות את מלוא הפוטנציאל מ-5G תהיה קריטית”, אמר ג’וליאן ברייט, אנליסט בכיר בצוות רשתות חכמות של Ovum. “כדי להצליח בכך, עליהם להתמקד תמיד בגורמים המניעים את הצד המסחרי ולקבוע לעצמם קדימויות בבואם לעצב, לתכנן ולפרוס את הרשתות והשירותים החדשים שלהם. עליהם גם לוודא שסביבת ה-IT שלהם תוכל לתמוך בארכיטקטורות, בתקנים, ובמודלים העסקיים החדשים. לפי המחקר שלנו, יידרשו קרוב לוודאי שדרוג והחלפה של מערכות בהיקף נרחב, כמו גם שדרוג המיומנויות של הצוות, כדי לנהל מעבר מלהיב אך מורכב זה”.

תגובות סגורות