חדשות היום

קרן AnD Ventures משיקה קרן ראשונה של 50 מיליון דולר להשקעות Seed

הקרן הוקמה על ידי יוצאי OurCrowd, Google, iAngels  ופועלת במודל של בניית חברות, במטרה לעזור לסטארטאפים לצמוח בהצלחה בשוק האמריקאי

קרן AnD Ventures משיקה קרן ראשונה של 50 מיליון דולר להשקעות Seed.

הקרן הוקמה על ידי לי מוזר, לשעבר שותפה בקרן iAngels ששימשה גם כראש המטה בשגרירות ישראל בוושינגטון. רועי גבע גלסברג, מייסד ומנהל לשעבר של תכנית האצת הסטארטאפים הגלובלית של גוגל  “Google for Startups Accelerator”, דירקטור סטרטאפים ב- LivePerson, ומנהל תחום הסטרטאפים ב- Microsoft. כפיר כחלון לשעבר בכיר בצוות ההשקעות של OurCrowd אשר הוביל עסקאות רבות בסטארטאפים עתירי טכנולוגיה בשנים האחרונות. אריאל כהן ששימש כדירקטור מוצר בכיר באמדוקס. וארנו רודריג יזם ולשעבר מוביל תחום חדשנות ב- Mobility בבית ההשקעות קוקרמן.

בדירקטוריון הקרן יושב גארי גינזברג, סגן נשיא בכיר לשעבר וראש התקשורת העולמי בסופטבנק. לפני כן שימש כסגן נשיא בכיר בתאגיד החדשות ובטיים וורנר. גינסברג היה שותף מייסד של 25Madison, השתתף בסבבי Seed של TripAction, Houzz ו- Duda Mobile.

הקרן משלימה גיוס קרן ראשונה של 50 מיליון דולר וכבר מבצעת השקעות. גובה הצ’ק נע בין 1 ל-1.5 מיליון דולר, הקרן מכוונת להובלת סבבי גיוס Early Stage ולבנות פורטפוליו של 15-17 חברות.

AnD Ventures פועלת במודל Company Builder תוך כדי שהיא עובדת עם המייסדים לבניית חברה בסטנדרט של סיליקון ואלי, להביא את הסטארט-אפ לצמיחה מהירה, לסייע בבניית התשתיות הטכנולוגיות, בבניית והגדרת המוצר, בסגירה של לקוחות אסטרטגיים, וגיוס כח אדם של מומחים מתחומים שונים הדרושים להזנקת החברה וסיוע בסבבי גיוס המשך.

בניית החברות נעשית בליווי של יועצים המתמחים בתחומים שונים ולפי הטמעת מתודולוגיות וניסיון רחב היקף שמביא איתו רועי גבע גלסברג, שייסד את Google For Startups וכל תוכניות האקסלרציה של גוגל בעולם. בגוגל, התוכנית של רועי השקיעה ב- 283 חברות כאשר 280 מהן גייסו סבבי גיוס משמעותיים, נכנסו לשווקים חדשים והפכו לחברות גלובליות. לקרן קבוצת חברות בינלאומיות ויזמים מנוסים המעורבים בכל שלב הולידציה של החברות ומאפשרת בדיקה מעמיקה של מוכנות השוק למוצר.

“כיום המשקיעים רוצים להשקיע אחרת ולהיות מעורבים. הם כבר לא מספקים ליזמים כסף בלבד אלא שואלים עבור מה הוא ישמש ואיך הם יכולים לעזור. לכן בנינו קרן השקעות ופלטפורמה לבניית חברות”, אומרת לי מוזר, מייסדת-שותפה ב- AnD Ventures. “אנחנו עובדים עם יזמים בראשית דרכם ובאים בגישה של הפשלת שרוולים. המטרה שלנו היא לסייע ליזמים להאיץ, לתת להם הכוונה ונגישות למומחים בתחומים שונים שיוכלו לספק ערך נוסף לחלקים שונים בסטארטאפ. לחבר אותם עם התאגידים, ענקיות טכנולוגיה ועם משקיעים מהגדולים בעולם .”

מבחינת תחומי השקעה, הקרן מתרכזת בעיקר בסטארטאפים הבונים פתרונות תוכנה מבוססי יכולות AI ו- Big Data עמוקות. היות וטבעה של טכנולוגיה הוא להתפתח באופן תמידי, השותפים שומרים ״אצבע על ההדק״ להשקעות בתחומים המוגדרים Frontier Tech, תוך כדי קיום שיח תמידי עם שותפים מתאגידים בינלאומיים מובילים, כדי לאמת את סוגי הטכנולוגיות והפתרונות אשר הם מעוניינים לאמץ.

“אנחנו משקיעים ביזמים מובילים כאשר המטרה שלנו לייצר מערך תמיכה המהווה הגדלת היכולות והפוטנציאל עבורם. לא מדובר במיקרו ניהול של היזמים, אלא ביצירת מפת דרכים. לעזור ליזמים ויזמיות לבנות את עצמם בשווקים הבינלאומיים, לעשות את הצעד הבא לקראת המפגש עם קרנות זרות, שרוצות לבחון סטארטאפים העומדים בסטנדרטים גבוהים”, אומר רועי גבע גלסברג, מייסד-שותף ב-AnD Ventures. “אנו מנגישים לסטארטאפים מהניסיון המצטבר שלנו מבניית תוכניות האצה ומהשקעות שביצענו עבור תאגידים מהגדולים בעולם.”

הקרן חתמה על מספר שותפויות אסטרטגיות עם קרנות בניו יורק, יפן, והודו. שותפויות אלו תאפשרנה פתיחת דלתות ממוקדת יותר לשווקים הללו לחברות הפורטפוליו של הקרן “משקיעים זרים מעדיפים להשקיע במיזמים שכבר עשו דרך מחוץ לישראל והוכיחו שהם יודעים לתפקד כחברה גלובלית בשוק זר”, מוסיפה לי מוזר. “השותפים המקומיים שלנו בשווקים שונים מספקים ליזמים את כל הכלים הדרושים ליזם הישראלי לפעילות בחו”ל ופותחים עבורם הזדמנויות עסקיות.”

בנוסף, הקרן מפעילה גם תוכניות האצה מקומיות לרבות IDCX בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה והמיקסר חללי עבודה משותפים,  Calling2Scale Bootcamp בשיתוף עם הEIT. “התוכנית המקומית מאפשרת לנו לחבר יזמים בשלב מוקדם מאוד עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון, דלויט, ומאנדיי, השותפות בתוכנית”, מוסיף רועי גבע גלסברג. “במסגרת האקסלרטור אנחנו עובדים באופן יומיומי עם החברות לתקופה של ארבעה חודשים, ברוב המקרים עוד לפני שדובר בכלל על אפשרות להשקעה. התהליך נותן אפשרות לשני הצדדים להכיר טוב יותר למקרה שהיזמים ירצו שנמשיך איתם בדרך משותפת.”

מייסדי AnD Ventures השקיעו בעבר במעל ל-200 חברות, דרך כספם האישי או דרך הקרנות בהן מילאו תפקידים. הצוות פעל בכל השלבים החל מאיתור המיזמים, ניהול עסקת ההשקעה ועד לעבודה עם חברות הפורטפוליו להשבחתן.


קרדיט צילום: AnD Ventures

Picture: Left – Roy Geva Glasberg, Lee Moser, Kfir Kachlon, Ariel Cohen

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות