EyeYon Medical המפתחת שתל קרנית, השלימה סבב גיוס שלישי של 25 מיליון דולר, בעקבות הצלחת הניסוי הקליני

החברה פיתחה את השתל הסינתטי הראשון בעולם, המאפשר טיפול מהפכני בבצקת כרונית בקרנית העין, באמצעות הליך פולשני מינימלי, ללא שימוש ברקמה אנושית וללא צורך בתרומת איברים

13 מיליון אנשים ברחבי העולם ממתינים כיום להשתלת קרנית ורק 1 מתוך 70 זוכה לתרומה ועובר את הניתוח

15 במקץ 2021 – חברת EyeYon Medical הודיעה היום על השלמת סבב גיוס שלישי בהיקף של 25 מיליון דולר, בהובלת משקיעה אסטרטגית עולמית בתעשיית האופטומולוגיה וקרן מדעי החיים CR-CP המשקיעה בחברות מדעי החיים המפתחות תרופות וטיפולי תאים, מכשירים רפואיים וטכנולוגיית בריאות חכמה. בנוסף, השתתפו בסבב הגיוס: קרן מדעי החיים העולמית (GHS), קרן ההון סיכון Quark Venture,  GF Securities, BPC והמשקיעים הקיימים Triventures, Rimonci, Pontifax ו-Diamond BioFund.

חברת EyeYon Medical נוסדה ב 2011 על ידי ד”ר עופר דפנה, נחום פררה, מנכ”ל החברה וד”ר אריה מרקוביץ’. החברה גייסה עד היום סך הכל 36 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה נועדה להחליף את הצורך בתרומת איברים והשתלת רקמה אנושית. זאת בכדי להקל על הסבל של המטופלים הכוללים כ 13 מיליון אנשים ברחבי העולם, ורק 1 מתוך 70 זוכה לעבור את הניתוח.

EyeYon Medical תשתמש בהשקעה לקידום הניסויים הקליניים במוצר הדגל של החברה
ה- EndoArt®  – שתל סינתטי לטיפול בבצקת כרונית בקרנית. הטכנולוגיה המהפכנית של החברה מאפשרת לרופאים טיפול באמצעות הליך פולשני מינמלי, וללא צורך בשימוש ברקמה אנושית ותרומת איברים. ניסויים קלינייים במוצר נערכו במספר מרכזים רפואיים מתקדמים באירופה (IVRC- היידלברג, IMO- ברצלונה, AMC-אמסטרדם) ובישראל (סורוקה, רמב”ם, איכילוב וברזילי) והוכיחו יעילות ובטיחות המוצר. הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה להרחיב את ניסוייה הקלינייים באירופה ולהתחילם בארה”ב ובסין לקראת השגת אישור רגולטורי.

נחום פררה, מייסד ומנכ”ל EyeYon Medical אמר: ” פריצת הדרך בניסויים הקליניים הובילה להתעניינות גבוהה מצד משקיעים מובילים ואף מצד חברות ענק בתחום. הצטרפותם לאיון מדיקל כמשקיעים משקפת את האמון שלהם בפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה המהפכנית שלנו להתמודד עם האתגרים הקליניים וההזדמנות העצומה בהחלפת הצורך ברקמה אנושית. ההשקעה החדשה מחזקת את מעמדה של EyeYon Medical כחלוצה עולמית בתחום רפואת העיניים והטיפול בקרנית”.

“משאבים אלה יאפשרו לנו להאיץ את השלבים הקליניים והרגולטוריים בשווקים העיקריים שלנו”, אמר ד”ר עופר דפנה, ממייסדי החברה ומי שהמציא ופיתח את הטכנולוגיה שלה. ה- EndoArt® יפשט את ההליכים הכירורגיים בקרנית ויצייד כל מנתח עיניים בכלים וביכולות לבצע את הניתוח. כל זאת, מתוך חזון המבקש לחסוך מהפציינטים את הצורך להיכנס לרשימות ההמתנה הארוכות להשתלת קרניות מתורם אנושי”.

“CR-CP נלהבת לתמוך ב- EyeYon Medical בצעד חדשני ומשמעותי זה. אנו בטוחים כי הדבר יועיל לחולים מעוטי יכולת לקבל טיפול משתלם ויעיל”, אמר דה ליו, מנכ”ל קרן CR-CP למדעי החיים.

מנכ”ל Rimonci, ריצ’ל ליו, אמר: “כמשקיעים בשלב מוקדם יותר, אנו ממשיכים להאמין בפתרון המבטיח של החברה. אנו מאמינים גם כי מינוף האישור הרגולטורי מה NMPA בסין, יקל על החדירה הקלינית של מוצר ה- EndoArt® לסין, ויתרום לצמצום עיוורון הקרנית באזור זה.


תמונת כותרת: EyeYon team Credit Idan Gross

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות